855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 03-06-2015 21:14:01
Ik heb die d-stijl speakers ook maar kan nou niet veel verschil horen als ze er nou wel of niet inzitten..
Misschien dat de achterpassagiers dat wel horen maar zit zelf nooit achterin  :eusa_eh:

Deze zitten in mijn dashboard Henry ;D

Na het eten ook nog even een set alu draagarmen een eerste schoonmaak beurt gegeven, ik had twee setjes en deze lagen nog in de schuur vuil te zijn. Het andere set is inmiddels verkocht. Dus nu deze klaarmaken voor de 855R

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

portlock

Hey Henk weer lekker aan het knutselen zo te zien ;D

Dit zijn trouwens die speakers waar ik het over had, die in een metalen houder voor in het dash

'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

twotone

En maar vol blijven houden dat 'ie af is.. ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

maruska

Jari, een volvo is nooit af...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

twotone

Dat probeer ik 'm dus ook al een tijdje duidelijk te maken haha ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

cornelis-b

Die tweeters zijn toch weer heel anders dan die er bij mij in zaten Tiego, het lijkt wel dat Volvo er van alles in gestopt heeft wat voor handen was.

Jari, met "de Volvo is af" bedoel ik dat hij technisch op dit moment gewoon klaar is, enkele veranderingen in het interieur reken ik daar niet onder, dat is bijzaak  ;D ;D

Ook vandaag weer lekker aan het buiten spelen geweest. Enige tijd geleden had ik bij de schoenlapper in Krommenie zwarte indring verf besteld voor het stuur, het was redelijk kaal en ik had al eerder geprobeerd dit te verbeteren en was nog steeds niet echt tevreden. Het grijze deel ziet er gewoon perfect uit dus daar hoefde ik niets aan te doen maar het zwarte deel was vandaag aan de beurt. Het leer afgenomen met een doek met aceton, uiteraard het grijze deel beschermd met een wikkel ducttape, en wat er vanaf kwam leek wel bagger. Ik had zoiets van verpest ik het stuur dan laat ik het opnieuw met leder bekleden.

Na het stuur 3 keer afgenomen te hebben heb ik het eerst laten drogen en er voor gezorgd dat de aceton was verdampt, heb dit een uur de tijd gegeven. Toen de verf zoals op de verpakking staat geschud en met het verfborsteltje aangebracht op het stuur, de eerste laag zag je echt direct opgenomen worden. Op advies van de schoenlapper heb ik vier lagen na elkaar aangebracht. Na een uur heb ik de leder kleurcrème van Oranje, is het merk voor degene die dat nog niet wist, aangebracht in drie lagen en daarna afgewerkt met een zwarte impregnerende schoencrème. Ook deze heb ik na het aanbrengen een uur rust gegeven en daarna het stuur met een microvezeldoek opgewreven en het resultaat is echt verbluffend.

Van een kaal stuur naar:

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

portlock

Heb je een nieuw stuur gekocht? ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

henry classic v70

Kun je ook al weer afvinken Henk, ziet er weer "nieuw" uit ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Nu nog een deel vloerbedekking aan de bestuurderskant want daar heeft een van de vorige bestuurders een stanleymes ingezet om wat kabels van de telefoon unit te verwijderen :eusa_wall: :eusa_wall:

Komt ook nog wel goed  ;D

Nee is geen nieuw stuur Tiego, wel veel werk aan gehad ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Indrukwekkend Henk!
Meer en meer zie ik dat je gevoel hebt voor moeilijke materialen en de juiste aanpak kiest. Complimenten, dit ziet er als nieuw uit!

hertogjan6

volgensmij kwam ik gister die mooie glimmende rooie tegen op de rotonde in zwolle-zuid!!?  8) :eusa_drool:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Yits ik probeer zelf zo veel mogelijk te herstellen, natuurlijk zijn er dingen die "onmogelijk" zijn maar met een beetje lef kom je een heel eind. Met het stuur had ik zo iets van verziek ik het, jammer dan dan maar opnieuw laten overtrekken met leder, bumpers ben ik mee begonnen omdat ze nieuw niet meer verkrijgbaar zijn en we willen toch graag een R bumper behouden.
Met de juiste middelen bereik je meestal je doel ;D

Heb je iets van een kenteken van die glimmende rooie Leroy?

Zeg maar Henk tegen mij

KIM

Even bookmarken deze howto  :eusa_clap:
Ik heb ook een R stuur in de auto zitten dat echt aan wat TLC toe is.

cornelis-b

Nog even een kleine toevoeging, omdat de verf "waterdun" is moet je bij een tweekleurig stuur de zaak goed afplakken. het mooiste werkt het als je het stuur uit de wagen haalt zodat je het horizontaal kunt behandelen. Er is ook een kleurstaat van dit merk zodat je eventueel zelf kunt mengen met diverse kleuren, mengverhouding staat bij de kleuren op de staat.

Dit is de indring verf die ik heb gebruikt, nog geen 10 euro

Zeg maar Henk tegen mij

V70R-obert

Je stuur ziet er fantastisch uit, nu alleen de rest van de auto nog........, wat natuurlijk een grap is waarvan ik hoop dat die goed valt :)