855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

GringoV70

Succes de komende weken Henk,
Mooi dat je van de chemo geen last hebt.
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

cornelis-b

Citaat van: GringoV70 op 14-06-2015 19:08:22
Succes de komende weken Henk,
Mooi dat je van de chemo geen last hebt.

Dank je.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Hans Duiven

Zet 'm op Henk!

Succes met je therapie,

Hans

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Morgen alweer de laatste dag van week twee en dan nog drie te gaan, ik begin toch wel te merken dat de chemo geen kattenpis is, ik zal niet zeggen dat ik er veel last van heb maar voel me wel wat moe. Ook de bestraling begint me af en toe een beetje te "pijnigen" met wat steken intern in me lijf maar er is goed mee om te gaan. Geen pijnstilling nodig en tegen de moeheid verzet ik me en ga gewoon rustig door.

Het enige wat me echt tegen staat, zijn sommige "prik muggen" die op plaatsen willen prikken waar ik het absoluut niet wil zoals op mijn handen en mijn polsen en die truffels prikken dan naar mijn idee bewust mis op plaatsen waar ik geprikt wil worden en gaan dan lekker nog even met die naald in je arm zoeken of ze alsnog een vat kunnen vinden. Gister tot twee keer toe en heb haar toen maar vriendelijk verzocht die naald uit mijn arm te halen. Haar collega er bij geroepen en die laten prikken en dat was in een keer raak.

Als ik nu in een T-shirt in de auto zit en oom :police: laat me stoppen dan weet ik zeker dat ze de hele wagen over hoop halen omdat ze denken met een junk te maken te hebben  ;D ;D

Zaterdag gaat Blackie ook onder "het mes". Ik merkte vandaag een wat vreemd stuurgedrag en na inspectie blijkt het rechter veerpoot rubber een mooie scheur te vertonen dus vanmiddag nog snel een set Volvo rubbers en Sachs lagers besteld bij Estateservice en die komen morgen binnen. Ik ben heel blij dat Kylian ( KW-Speed ) zaterdag wil helpen met de montage van de rubbers en lagers, al het benodigde gereedschap is in huis maar ik ben erg blij met wat hulp op dit moment omdat ik momenteel toch wel wat power mis.
Maar goed als de boel vervangen is dan kan Blackie er weer tegen.

Verder heb ik me voorgenomen dat ik na deze twee weken de komende drie weken nog bij deze "baas" blijf werken maar dat ik daarna ontslag neem, de 8% vakantiegeld mogen ze houden, its not my kind of job  ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Dat prikken is nog een vak apart, niet elke verpleegster kan dat goed..
Die chemo doet wel wat met je lichaam en werkt daarom op volle kracht vandaar ook de moeheid.
Tweede week zit er al weer op Henk bijna op de helft  ;)

UserID6342

Eensch met Henry !  Het is geen wijwater Henk, zoals mijn eigen arts altijd zegt....  Die rommel veroorzaakt echt wat in/met je lichaam.  Het lichaam probeert zich natuurlijker wijze zich hiertegen te verzetten dmv je eigen afweersysteem, dit vreet energie.

Klein advies (welgemeend); je kunt het nu nog aan en je bent al op de helft, maar probeer je niet te verzetten tegen de moeheid / herstel van je lijf.  Luister hier aub naar en je zult er iets makkelijker doorheen rollen.

cornelis-b

Je hebt helemaal gelijk Dirk en ik schreef het misschien een beetje te enthousiast. Ik bedoel eigenlijk dat iets waar ik normaal in een uur mee klaar zou zijn dat ik daar nu dubbel of zelfs langer de tijd voor neem. Jou woorden: "probeer je niet te verzetten tegen de moeheid / herstel van je lijf" zijn 100% juist en ik forceer ook niets. Op het moment dat ik me echt moe voel dan ga ik lekker rustig in mijn hobby kamer zitten en speel ik wat met de zender en lees wat, zo komt mijn body dan weer tot rust. Overdag me bed in gaan heb ik nooit gekund zelfs niet met 40 graden koorts, dan lig ik meer te woelen en te draaien want pitten kan ik dan niet ;D

Met de woorden "tegen de moeheid verzet ik me en ga gewoon rustig door" bedoel ik eigenlijk te zeggen dat ik me niet laat "vellen" maar wel de nodige stapjes terug doe.

Vanmiddag dus de laatste "dienst" van deze week en morgen een klussie aan Blackie maar reken er maar op dat ik heel blij ben met de hulp van Kylian, alleen zou me nu echt te veel zijn.

Zeg maar Henk tegen mij

V70geRwin

Goed bezig Henk, en super van Kylian!
Weekendje rust en nog een paar dagen doorbijten.

cornelis-b

Even een kleine update vanuit het AvL / NKI, nadat het prikken van het infuus net weer een pijnlijke aangelegenheid was heb ik de kogel maar door de kerk geknald. Ik heb nog 3 weken te gaan dus ik laat een PICC-line plaatsen, dit is eigenlijk een permanent infuus wat blijft zitten tot de laatste behandeling. Ik ben dat geprik in mijn armen en elke dag weer zoeken naar een bruikbare ader meer dan zat ;D

Zeg maar Henk tegen mij

UserID6342

Beter Henk  :eusa_clap: :eusa_clap: en erg goede keuze lijkt me !

Ik kan de PICC enigzins vergelijken met een Tesio catheter waarop nierspoelingen werden gedaan.  Werking is anders , maar principe is gelijk....

Want ook ik was na drie weken dat aanprikken iedere keer om te spoelen meer als zat....

henry classic v70

Mooi dat je dit zo hebt kunnen regelen!
Lijkt me inderdaad geen pretje om elke keer te moeten doorstaan

Jurijn R

Nog een dikke duw Henk! Kop op.

cornelis-b

Vanmiddag is Kylian samen met zijn vriendin langs geweest ivm het vervangen van de veerpootrubbers en lagers, was het nodig? Ja heel erg nodig ;D Ik had voor dat Kylian kwam al een wiel verwijderd en de auto op blokken gezet maar merkte eigenlijk al na het losdraaien van de twee onderste bouten van de veerpoot dat de twee weken AvL / NKI meer met mijn body doen dan ik had verwacht, gewoon echt geen kracht meer, ik wil wel maar het lukt niet :-[ :-[

Kylian nam het over en op mijn vraag wat kan ik doen kreeg ik als antwoord: Op die stoel gaan zitten, niks voor mij dus :eusa_wall: Maar goed spanner op de veer zetten en de boel vasthouden was wel het minste wat ik kon doen. Rob kwam ook nog even voorbij trappen met de rode 854R en die heeft ook nog even de sleutels ter hand genomen. Al met al was het een gezellige middag en het werd steeds drukker rond Blackie, de buurtjes kwamen ook even kijken en Jack stelde zijn bankschroef beschikbaar, een handig hulpmiddel ;D

De lagers en rubbers zijn vervangen en het stuurt weer super licht en geen geknerp en gekraak meer, het stuur staat nog gewoon recht maar toch van de week even een afspraak maken met de uitlijner. Kyl super bedankt voor je hulp :eusa_clap: :eusa_clap: en voor het rode "stempel" op het luchtfilterhuis ;D 

Zeg maar Henk tegen mij