855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

KW-speed

Stuur ziet er echt super uit! En was weer een gezellig middagje Henk en Anton!
1. C70 2.5T "98

cornelis-b

Omdat ik het niet voor elkaar kreeg om met TunerPro te loggen heeft Pim vanavond even "ingebroken" in mijn laptop om de settings te bekijken, ik was wat vergeten toe te voegen en nu kan er dus gelogd worden.

Toen er een connectie was tussen de ECU en de laptop ben ik even een stukje gaan rijden en heb een logfile gemaakt en deze met Pim doorgenomen, ik had hem een kopie van de file gestuurd. Wat direct opviel vergeleken met de logfile die we een paar weken geleden hebben gemaakt is de lambdasonde, deze regelt nu echt razendsnel.
Verder stond de  ltft-idle zowel op benzine als op gas op -192, ik heb nu alleen op gas getest en deze stond nu op -140 en op advies van Pim haal ik morgen even de ECU er uit zodat deze zich reset en eigenlijk alle waarden op 0 komen te staan en dan eens een nieuwe logfile maken en kijken wat de ltft-idle dan doet. Ik ben benieuwd en ik heb nog heel wat leesvoer te gaan maar dit is wel leuk ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

De LTFT-i kan best wat tijd nodig hebben om zich te settelen. Langer dan de LTFT part load.
Dus wees niet verbaasd als je die LTFT-i steeds kleinere slingeringen ziet maken om de eindwaarde.

Mooi dat je nu kan loggen. Dan weet je pas wat er gebeurt en het is ook nog eens heel leuk.

Piet

Heb je nog de standaard maf en standaardinjectoren er in zitten?
Als dat het geval is zou met de nieuwe lambdasonde de ltft-i zich redelijk dicht bij de 0 moeten stabiliseren.

cornelis-b

Citaat van: Piet op 29-03-2016 22:38:21
Heb je nog de standaard maf en standaardinjectoren er in zitten?

Ja Piet dat is nog standaard
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

SebastiaanB

Dat stuur ziet er echt fantastisch uit! Ik heb in mijn V70 R het stuur zitten met Alcantara.... althans dat moest ooit door voor Alcantara.. Kun je daar ook weer wat moois van maken?
V40 1.9D Europa Prestige Navigator 2004 - S40 1.9 D Europa 2001 - S40 2.0T Europa Prestige-Line - V70 R AWD 1997

Piet

Dan is het inderaad interessant om eerst de ecu te resetten door hem ff los te trekken uit de voet en te zien of de trims dan ergens in de buurt van de 0 blijven, nu met de nieuwe sonde.
Zou eigenlijk ( in ieder geval op benzine ) wel moeten als alles in orde is, daar in jouw bin de injectorparameters nog gewoon op de standaardwaarden staan

cornelis-b

Misschien dat daar Ben wel een antwoord op heeft Sebastiaan

Piet dat is het eerste wat ik morgen even doe en dan een stuk rijden om te kijken wat de trims doen. Ik ben benieuwd en hoop dat het beter is

Zeg maar Henk tegen mij

Piet

Ik vermoed haast van wel.
Wat geeft ie in je logs aan "air mass" aan stationair?

cornelis-b

Een paar plaatjes bij het praatje

Het scherm van vandaag

Zo was de lambda tijdens de vorige log

En zo is hij nu

Zeg maar Henk tegen mij

KIM

Heb al een poosje niet in tunerpro gekeken maar welke waarde hebben die FuelTrim getallen? Zijn het procenten of stappen?

cornelis-b

Citaat van: KIM op 29-03-2016 23:04:24
Heb al een poosje niet in tunerpro gekeken maar welke waarde hebben die FuelTrim getallen? Zijn het procenten of stappen?

Ik had begrepen milliseconden maar voor mij is het nog allemaal nagelnieuw en ik moet er nog veel over lezen en leren. Ik doe er ook niets anders mee dan loggen ;D

Zeg maar Henk tegen mij

Piet

in stappen injectietijd (usec) die van de door de ECU aanvankelijk berekende  (uit air mass, RPM en fueltabellen) injectietijd afgetrokken dan bij opgeteld wordt.
De ltft worden door de ecu gaandeweg zodanig aangepast dat de stft ( gestuurd door de lambdasonde) zoveel mogelijk zich rond de 0 zal gaan bewegen.

De longterm trims zijn bedoeld om afwijkingen in de hardware te compenseren, zoals vacuumlekken, vervuilde injectoren, lmm die gaan afwijken in hun output etc.
zo wordt de  ltft-i door Bosch dan ook wel de Leckluftkorretur genoemd

razorx

Ik heb toch zo mijn bedenkingen bij die imi sonde als ik dat lambda signaal zie. Of er wordt ruis op gesuperponeerd.
Lifti is in us.
Ltft en stft in procent voor het complete antwoord op de vraag van Kornelis. 😉

Piet

Inderdaad!
Oei..... is het een immi sonde?...... NO GOOD !!!!
Die ruis was me inderdaad ook al opgevallen, het hoort een schoon van min naar max en vica versa signaal te zijn.