Melding "DISC" boordcomputer

Gestart door shootafriend, 15-01-2005 16:12:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvoalst

Ha,.. en wederom dankzij de zoekfunctie doe ik een oproep hier. Ook bij mijn C70 krijg ik af en toe de DISC-melding te zien op het display van de boordcomputer. Ik zal vanavond de bovengenoemde tip proberen.. Ik moet wel zeggen dat hij na enkele seconden de waardes laat zien en niet oneindig lang op DISC blijft staan.

Daarnaast reageert de cruise control  soms niet. In 80% van de gevallen werkt hij wel, maar wanneer de cc opeens besluit niet te functioneren, doet hij het meestal pas weer als de motor is afgezet en opnieuw gestart. Erg irritant aangezien ik iedere week meermaals relatief lange ritten maak van 260km op de duitse Autobahn. Iemand hier bekend mee?

Nou heb ik zelf nog geen connectie/verband tussen de DISC-melding en cc problemen kunnen ontdekken. Zou dit iets met elkaar te maken kunnen hebben?
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

Boeijke

Disc = Disconect. Oftewel stekkertje mischien beetje los. BC krijgt dan even geen signaal

Sbv

Citaat van: Volvoalst op 15-08-2013 09:56:15
Ha,.. en wederom dankzij de zoekfunctie doe ik een oproep hier. Ook bij mijn C70 krijg ik af en toe de DISC-melding te zien op het display van de boordcomputer. Ik zal vanavond de bovengenoemde tip proberen.. Ik moet wel zeggen dat hij na enkele seconden de waardes laat zien en niet oneindig lang op DISC blijft staan.

Daarnaast reageert de cruise control  soms niet. In 80% van de gevallen werkt hij wel, maar wanneer de cc opeens besluit niet te functioneren, doet hij het meestal pas weer als de motor is afgezet en opnieuw gestart. Erg irritant aangezien ik iedere week meermaals relatief lange ritten maak van 260km op de duitse Autobahn. Iemand hier bekend mee?

Nou heb ik zelf nog geen connectie/verband tussen de DISC-melding en cc problemen kunnen ontdekken. Zou dit iets met elkaar te maken kunnen hebben?
Friemel eens wat aan de info knop.
verder foutcodes uitlezen mogelijk wat te zien met de cruise control

Volvoalst

Nou ben ik geen technicus.. Kan het zo zijn dat het eventuele losse stekkertje of miscontact waardoor de DISC-melding verschijnt ook de oorzaak zijn van het niet goed functioneren van de BC?
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

ZC3rr0r

Nee, daar is geen correlatie tussen.
Zowel mijn V70 als beide 850's gaven heel af en toe die DISC melding en in alle gevallen bleef de CC gewoon goed werken.

Wel kan het zijn dat er andere dingen zijn die ook een slecht contact maken, zoals de schakelaar bij de pedalen of de CC aansluiting in je stuurkolom.

Voor de goede orde, van welk jaar is je C70?
En is het een automaat of een handgeschakelde uitvoering?

Volvoalst

Het is een Volvo C70 2.4T, automaat (November 2001)..
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

Sbv

Vida auto dus, dan zou je het moeten kunnen uitlezen. Pedaalstand schakelaal zou zo maar kunnen. Het is een eclectronisch systeem dus zoeken naar vacuumlek is niet van toepassing

ZC3rr0r

Citaat van: Sbv op 15-08-2013 10:27:19
Vida auto dus, dan zou je het moeten kunnen uitlezen. Pedaalstand schakelaal zou zo maar kunnen. Het is een eclectronisch systeem dus zoeken naar vacuumlek is niet van toepassing

En daarom was het dus belangrijk te weten welke MY de TS meer rondrijd.

Voor de rest: Wat SBV said :)

Volvoalst

Bedankt heren.. Auto moet binnenkort APK worden gekeurd, maak ik er dan gelijk melding van.
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km