Melding "DISC" boordcomputer

Gestart door shootafriend, 15-01-2005 16:12:28

Vorige topic - Volgende topic

shootafriend

Vraagje: De boordcomputer van m'n V70 2.5T 1998 geeft af en toe de melding "DISC". Dit gebeurd hoofdzakelijk bij nat/vochtig weer en wanneer ik aan de selectie knop draai. Ik kan hier niets over vinden in het instructieboekje. Heb ook al de zoekfunctie op dit forum geraadpleegd.
Ik vermoed zelf dat het vanaf de slijtage sensoren van de remblokken komt, echter de remblokken zijn nog voldoende. Misschien veroorzaakt het natte weer een geleidingsbrug van de sensor naar de schijf. Maar waarom vind ik niets over de melding in het instructieboekje. Of wil "DISC" misschien zeggen dat de boordcomputer gegevens aan het opslaan is in het geheugen.

mehn

Citaat van: shootafriend op 15-01-2005 16:12:28
Of wil "DISC" misschien zeggen dat de boordcomputer gegevens aan het opslaan is in het geheugen.

Yep, of juist leest. Als je van de temperatuur naar bijvoorbeeld het gemiddelde verbruik schakelt moeten de gegevens uit de computer gelezen worden (misschien zelfs wel berekend?).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

baxie

De melding 'disc' betekend dat de boordcomputer geen contact heeft met de info-schakelaar. Trek de stekker maar eens los van je schakelaar. Je krijgt dan de melding 'disc'. Waarschijnlijk zit er ergens iets wat slecht contact maakt...

george

Citaat van: mehn op 15-01-2005 18:24:31
Of wil "DISC" misschien zeggen dat de boordcomputer gegevens aan het opslaan is in het geheugen.

Yep, of juist leest. Als je van de temperatuur naar bijvoorbeeld het gemiddelde verbruik schakelt moeten de gegevens uit de computer gelezen worden (misschien zelfs wel berekend?).

???
"Disc" als in "Disconnect", de display is het contact met eea kwijt. Waarschijnlijk veroorzaakt door een slecht of niet werkende functieschakelaar. Haal dat ding er eens uit en probeer hem eens schoon te maken met electroclean, remmenreiniger oid.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

RRRRR_Ramon

.............. Of wil "DISC" misschien zeggen dat de boordcomputer gegevens aan het opslaan is in het geheugen.

Dat denk ik inderdaad ook, op het moment dat DISC in het scherm verschijnt leest of berekend de boordcomputer de opgevraagde informatie. Wanneer DISC verdwijnt wordt ook op dàt moment de opgevraagde informatie weergegeven. Het is echt niet dat de connectie met de boordcomputer verloren is (Disconnect).
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

baxie

Citaat van: RRRRR_Ramon op 15-01-2005 22:16:46
.............. Of wil "DISC" misschien zeggen dat de boordcomputer gegevens aan het opslaan is in het geheugen.

Dat denk ik inderdaad ook, op het moment dat DISC in het scherm verschijnt leest of berekend de boordcomputer de opgevraagde informatie. Wanneer DISC verdwijnt wordt ook op dàt moment de opgevraagde informatie weergegeven. Het is echt niet dat de connectie met de boordcomputer verloren is (Disconnect).

Trek de stekker van de info schakelaar er maar eens af... Er zal nu disc komen te staan!
Een boordcomputer hoeft niet zo lang te rekenen dat ie iets in de display moet gaan zetten!
Het heeft te maken met een communicatie probleem tussen schakelaar en display...

shootafriend

Kga gelijk ff aan het werk ermee, bedankt voor jullie reacties (geweldig forum hè). Als de tips geholpen hebben meld ik het.

Rai

Citaat van: shootafriend op 16-01-2005 11:12:36
Kga gelijk ff aan het werk ermee, bedankt voor jullie reacties (geweldig forum hè). Als de tips geholpen hebben meld ik het.

En als ze niet geholpen hebben mag je het ook best melden hoor, zoeken we gewoon verder ;).

Peertje

Citaat van: shootafriend op 16-01-2005 11:12:36

Nou, ik merk het!!!!  >:(
Hé? Geen banner meer?

shootafriend

Niet zo ongeduldig "snakebyte", je doet je naam wel eer aan. Kheb de stekker gereinigd met WD40 en het probleem lijkt opgelost/minder. Als ik nu heeeeeel snel de selectie knop ronddraai wil ie heel af en toe nog "DISC" geven. Maar dat ligt natuurlijk aan mezelf. Alleen nu is het lampje achter de tekst INFO defect. Is deze te vervangen want hij zit tussen het printje en de witte printhouder. Zijn deze 2 straffeloos te scheiden??

mehn

Citaat van: shootafriend op 19-01-2005 14:08:49
Alleen nu is het lampje achter de tekst INFO defect. Is deze te vervangen want hij zit tussen het printje en de witte printhouder. Zijn deze 2 straffeloos te scheiden??

Tsja, dat probleem heb ik ook gehad  >:(
Ik heb het gedeelte dat in de weg zit (onderkant lampje) met een scherp hobbymes verwijderd, daarna ging het lampje er wel uit  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Peertje

Citaat van: shootafriend op 19-01-2005 14:08:49
Niet zo ongeduldig "snakebyte", je doet je naam wel eer aan.

Sorry, ik dacht dat dit postje uit jan 2004 was. Verkeerd gelezen.  :-[
Hé? Geen banner meer?

Spin!

Oh geweldig die zoekfunctie! Heb even zitten graven!

Ik kreeg dus van de week, misschien toeval dat het me op viel, ook twee keer de melding DISC van mijn boordpc. Dat kan dus geen kwaad?!

www.vm-parts.nl

thuur

Citaat van: Spin! op 18-06-2007 12:46:38
Ik kreeg dus van de week, misschien toeval dat het me op viel, ook twee keer de melding DISC van mijn boordpc. Dat kan dus geen kwaad?!

Eventjes tegen de schakelaar tikken. Werkt dat niet, dan een paar keer flink ronddraaien. Gewoon een slecht contactje, de boordcomputer vraagt zich af wat ie moet weergeven ;)

Gr 8)

Spin!

Citaat van: thuur op 18-06-2007 13:00:58
Citaat van: Spin! op 18-06-2007 12:46:38

Eventjes tegen de schakelaar tikken. Werkt dat niet, dan een paar keer flink ronddraaien. Gewoon een slecht contactje, de boordcomputer vraagt zich af wat ie moet weergeven ;)

Gr 8)

Aahhh gelukkig, ik zag de vakantie doekoes al richting de Volvo-kas rollen.... ;D

www.vm-parts.nl