Alarm perikelen

Gestart door mad-dog, 15-01-2005 17:48:34

Vorige topic - Volgende topic

mad-dog

Hallo.

Ik heb een 850 T-5R uit 1995. Inport uit Zwitserland. Toen ik deze auto kocht zat er in het midden op het dashboard tegen de voorruit aan een 3-hoekje met een ledje. Kreeg er ook een zwarte ab bij met opschrift "VOLVO" en 2 knopjes. Lock en unlock.
I.v.m. de verz. heb ik een TEXalarm klasse 3 laten inbouwen.
Werkte perfect.
Op een bepaald moment sloeg de cv ophol. Het inbouw bedrijf heeft toen na testen een extra cv vergrendeling geplaatst. Werkte daarna OK.
Laatst teste ik de deuren na dat ik de auto op alarm stond. Wat bleek de kofferklep stond nog open. Overige deuren zaten dicht.
De kofferklep met de sleutel dicht gedaan. De cv werkte op alle deuren zo te horen.
Nu wil de vrouw de auto meenemen, haalt de auto van het alarm, doet de deur open begint het alarm te loeien. (volgens de alarm inbouwer het alarm van het originele van Volvo. Was een toeter geen sirene). Ook zat de kofferklep nog opslot. Ze moest deze met de sleutel openen.
Het TEX alarm geprobeerd te resetten. lukte niet. Kreeg de auto niet van de startblokkering af.
Zag wel dat het ledje midvoor ernstig knipperde.
Met VOLVOkastje uitgeschakeld (unlock). Kon de auto starten.
De auto vervolgens op het alarm gezet.
Later wil de vrouw weer weg, gaat weer het alarm af.
Of het de sirene was of de toeter mij onbekend.

Wat kan dit zijn. Ligt het alleen aan de kofferklep, of bijten deze twee systemen elkaar.
Volgens de alarminbouwer kan het originele er niet uitgehaald c.q. afkoppeld worden. Deze zou verweven zitten in het systeem en motormanagement. Of verloopt alles van het originele als je die na een tijd niet meer gebruikt

Wie heeft raad/advies/etc.

B.v.d. mad-dog ???

thuur

De kofferbak is apart in te stellen dat ie wel of niet meedoet met de CV (b.v. altijd op slot). Kijk maar in je boekje, het ligt er precies aan hoe je de sleutel UIT het kofferbakslot haalt (horizontaal of vertikaal).

Gr 8)

mad-dog

Het probleem is opgelost. Het motortje van de cv was kapot, c.q. werkte niet goed meer. Daarom kon de achterklep alleen maar met de sleutel geopend en gedicht worden.
Door een nieuw slot incl. motor te monteren werkt alles wer naar behoren.
Het alarm en de start onderbreker waren van het VOLVO guard systeem.
Van af nu heb ik het ab-tje van dat systeem bij de ab van het alarm. Zo kan ik altijd nog rijden. ;)