trillings vrij set 17 inch gevraagd

Gestart door Loenen, 10-09-2014 12:07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loenen

beste forumleden :)

ik zit met een trillings probleem met mijn Volvo v70 classic uit 2000
onderhand veel vervangen, en de wielen div malen gebalanceerd maar
trilling blijft. ???
nu wil ik uitsluiten dat het in de wielen/banden zit.

dus mijn vraag is:
is er iemand die een trillingsvrij set wielen heeft en wil uitlenen aan mij om te kijken of het daaraan ligt.
het gaat dan om een 17 inch set.

ik ben zelf erg zunnig en voorzichtig op mijn spullen, dus zeker van een ander
is er iemand die mijn kan helpen? ;)

ik hoor het graag.

met vriendelijke groet,
Jack van Winden



petrolhead

Geen hoogteslag, naven schoon (zijn ze gevoelig voor), hangende remklauw achter. Een oud forummer had dat ook. Tig pagina's wat die allemaal vervangen had; geen resultaat. Op de eerste pagina opperde iemand dat het weleens aan de remklauw zou kunnen liggen. Je voelt hem al; daar lag het aan.

kulk

Het is een goed begin om eens een setje andere wielen te proberen.

Ik heb het zelf ook gehad dat ik mijn wielen had laten balanceren, alles goed volgens het apparaat maar toch
kon je op het oog al toch nog een kleine hoogte slag in de band zien.

Sorry, wielen heb ik niet voor je trouwens  ;)

Marijn Degens

Ik heb zelf helaas genoeg ervaringen achter de rug ermee. Grootste boosdoener bleek achteraf toch echt de velgen te zijn. Simpelweg balanceren heeft soms geen zin, er kunnen vervormingen in de velgen zitten die buiten de marges vallen en niet meer met een beetje lood te corrigeren zijn.

Ik ben uiteindelijk bij een adresje terecht gekomen in Amsterdam die je velgen 100% recht krijgt. Ook is het mogelijk om de optimale verhouding van zwaartepunten te zoeken tussen velg en band. Ze hebben daar een superluxe lasergericht balanceer systeem staan die werkelijk alle soorten van balans optimaliseert. Hij vraagt 20 euro per wiel (ex btw), dus daar hoef je het niet voor te laten. Ik wil benadrukken dat ik hiervoor bij letterlijk 4 a 5 andere partijen ben geweest die ook de wielen hebben gebalanceerd, maar absoluut niet met dit resultaat.

Dus dan ben je 80 euro verder en trilt de boel dan nog, weet je in ieder geval 2 dingen zeker, namelijk het trillen komt ergens anders door en dat je velgen mooi recht en gebalanceerd zijn. :eusa_dance:

Check it out: www.velgenexpert.nl

Loenen

#4
wat ik heb gedaan is nieuwe remschijven en nieuwe remklauwen rondom,
nieuwe draagarm, nieuwe aandrijfassen dus links en rechts 3x uitbalanceren bij verschillende bedrijven :(
en vorige week bij een bedrijf geweest met een road force balanceer machine laten balanceren.
er is toen wat lood vervangen verder viel alles in de marge van wat het mag zijn.
toch op het blote oog zag je een klein hoogte verschil, maar dat kon geen kwaad zei de beste man.
er zat ook iets beweging op de naaf velg zonder bouten erop, hij zij dat dit het probleem was, hij heeft het toen tijdelijk opgelost als hulpmiddel duketape ertussen geplakt op de naaf en toen het wiel erop :eusa_pray:
zodat je even kan voelen of dat het probleem was, maar je voelt hem al aankomen
rijden en direct weer de trilling in het stuur ???
tot de 100 km is het een vliegend tapijt, daarna begint het stuur te trillen en de stoel
dus heb ik toch sterk vermoeden dat het in de velgen zit. :eusa_wall:
vandaar wil ik het op deze manier even uitwisselen met iemand die een trillings vrij set heeft
graag hoor ik wie bereid is ;)

marc-850

Volgens mij als je stuur gaat trillen, zit het probleem aan de voorzijde, als je stoel gaat trillen, zit het probleem aan de achterzijde. Bij jou trillen ze beide...

Zijn je banden niet gecupt?

henry classic v70

Citaat van: Loenen op 10-09-2014 17:05:07

toch op het blote oog zag je een klein hoogte verschil, maar dat kon geen kwaad zij zei de beste man.


Ik denk dat daar je probleem zit, vergeet niet dat het zware wagens zijn en dat een klein hoogte verschil uitvergroot kan worden
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4