meerdere technische problemen c70 t5 1998

Gestart door c70_ibo, 10-09-2014 16:26:04

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

c70_ibo

eigenlijk is dat de beste oplossing inderdaad, gewoon bij ET bestellen? kost daar iets van 150,- euro zag

henry classic v70

Als je een blok hebt van 1998 dan zitten er zeker hydro-stoters in...
Maak anders eens een betere foto van de bovenkant van het motorblok, ik zie nl geen torx... :eusa_think:

onderstaande plaatje geeft aan wat hydro-stoters (links) zijn en vaste (rechts)

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Citaat van: c70_ibo op 11-09-2014 20:55:17
eigenlijk is dat de beste oplossing inderdaad, gewoon bij ET bestellen? kost daar iets van 150,- euro zag
bij dealer kan je eea ook gewoon bestellen. Voor mij 98-er S70R was ik niet boven de 100 kwijt. Modeljaar is wel van belang

Ronald21

carterventilatie schoonmaken dan

je kunt in de tussentijd ook de slang die van boven (onder kleppendeksel) komt aftakken (met kopepijp een T- splitsing maken) en laten uitkomen in een custom made of commercieel tankje die naar buitenlucht toe kan ademen evt via een mini filtertje (zoek maar een sop oilcatchtank)

ET heeft ook zo'n soort oplossing (de vriesplug bovenop kleppendenksel) krijgt dan een slangnippel die je uit kunt laten komen in een catchtank.

Het tankje moet je dan wel af en toe leegmaken want er komt echt een zooi uit die normaliter via het inlaattraject terug de motor ingaat (de slang die je hebt afgedopt)

Lammert

De vraag die ook onvermijdelijk gaat komen: heb je de ontsteking met origineel Volvo onderdelen vervangen (de bougies alvast niet)? Dat blijkt nogal nauw te komen bij sommigen.

Sbv

Citaat van: Ronald21 op 11-09-2014 22:58:58
carterventilatie schoonmaken dan

je kunt in de tussentijd ook de slang die van boven (onder kleppendeksel) komt aftakken (met kopepijp een T- splitsing maken) en laten uitkomen in een custom made of commercieel tankje die naar buitenlucht toe kan ademen evt via een mini filtertje (zoek maar een sop oilcatchtank)

ET heeft ook zo'n soort oplossing (de vriesplug bovenop kleppendenksel) krijgt dan een slangnippel die je uit kunt laten komen in een catchtank.

Het tankje moet je dan wel af en toe leegmaken want er komt echt een zooi uit die normaliter via het inlaattraject terug de motor ingaat (de slang die je hebt afgedopt)
bij alles loshalen kan je net zo goed het spul gelijk vervangen

c70_ibo

Citaat van: Lammert op 11-09-2014 23:29:03
De vraag die ook onvermijdelijk gaat komen: heb je de ontsteking met origineel Volvo onderdelen vervangen (de bougies alvast niet)? Dat blijkt nogal nauw te komen bij sommigen.

bobine,rotor,verdeelkap is van bosch
bougiekabels van bougicord
bougie's ik24 denso irridium (iets kouder vanwege gas)

ik heb orginele bougie's van Volvo 2x geprobeerd sinds ik de auto heb, het draaide maar telkens 5000-6000km goed daarna gestotter enz. 1x bougie's van Bosch gehad ging maar 3000km goed. Ik moet wel zeggen sinds ik irridium gebruik 15 000km+ en dan stottert hij nog steeds niet alleen vervang ik ze uit voorzorg.

olie gebruik ik 5w40 shell full syn
olie filter > bosch of mann

c70_ibo

iedereen bedankt voor alle reactie's tot nu toe , ik heb de carterventilatie besteld en volgend weekend ga ik eens proberen alles te vervangen zover het lukt.

mocht er handige tips zijn, zijn ze natuurlijk altijd welkom

(is het schadelijk om zo nog een week te rijden met verhoogde compressie?)

glenfiddich1983

Volgens mij zou je de oliepeilstok een klein stukje omhoog kunnen trekken om wat druk af te laten, dat heb ik wel eens een paar keer gelezen hier.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

c70_ibo

vriendelijk bedankt voor de reacties allemaal