stotteren - ontsteking probleem

Gestart door GeertM2, 10-09-2014 20:38:50

Vorige topic - Volgende topic

GeertM2

Ludo, het lijk mij stug dat dat het is, maar ik wil het graag controleren om het uit te kunnen sluiten. Kan ik die gewoon controleren door de injector er af te halen en het buisje van bovenaf visueel te beoordelen?

Voor mijn gevoel zouden het de uitstroombuisjes waarschijnlijk niet zijn omdat als ik na een dag geen LPG gereden te hebben, hij op benzine nog kan stotteren. Dan kan er toch geen LPG meer zijn? Tenzij er een injector een beetje lekt, maar hij start altijd perfect, dus dat lijkt me ook niet.

Ik heb verder gister nog de elektrode afstand van de bougies gecontroleerd. 4 stonden op 0.7 mm, 1 stond op 0.55 mm. Deze bougies zijn een paar weken oud. Ik heb alle naar 0.6 mm gesteld. Dit gaf geen verschil in stottergedrag.

leons850

Citaat van: GeertM2 op 20-11-2014 16:50:15
Daar had ik overheen gelezen. Dat klinkt toch wel als verdomt aannemelijke hypothese voor de symptomen die ik heb, zou een hoop kunnen verklaren... Heb ik nog opties naast naar de dealer gaan qua ECU?

Op de sloop een ecu halen maar ik ben bang dat je dan wel de startblokkering er uit moet laten halen of bij de dealer kenbaar moeten maken bij elkaar.
Helemaal zeker weet ik het niet maar dit lijkt mij wel.
Mijn auto (is wel 4.4 maar goed) aangezien de auto is gechipt kan die wel in een andere auto.
Voorheen kon ik bijvoorbeeld gewoon wisselen met MiniG.
Is je auto gechipt overigens?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164

mee eens voor ludo...zou daar ook mee beginnen..
Ook al een afr meting gedaan?

GeertM2

Auto is niet gechipt.
Geen AFR meeting gedaan. Ik weet alleen uit torque dat de long en short term fuel trim netjes binnen een paar procent blijf op gas en benzine.

leons850

Dan zou ik toch voor de zekerheid een AFR meting doen, onder vollast kan onze narrowband lambdasonde niets anders weergeven dan rijk, maar je weet niet hoe rijk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164

Juist... gewoon ff terug langs et die kunnen dat..

GeertM2

Citaat van: RoelNL op 20-11-2014 10:45:51
even een plaatje van de kabel(s) rondom het motorblok die mogelijk slecht zijn.

http://i57.tinypic.com/2r57x8l.jpg
Deze lijkt er goed op te zitten en meet 0 ohm met de multimeter. Het blok aan de minpool van de accu koppelen met een startkabel heeft geen invloed op iets.

leons850

Citaat van: scania164 op 21-11-2014 12:39:40
Juist... gewoon ff terug langs et die kunnen dat..

Auto was toch niet getuned. ;D
Zijn wel meer bedrijven/mensen die dat kunnen, even kijken wat in de buurt zit.

Lunadust

Andere ecu eraan knopen zal niet werken.
Inderdaad zit er een startonderbreker op.
De motor zal dan aanslaan en direct weer uitvallen.

Je kan wel een ecu van een sloper (mits gelijke uitvoering van bak en motor laten koppelen bij een dealer)
Techneut, geen dichter.

leons850

Zoals ik al zei, of bij een tuner de startonderbreker er uit laten schrijven, kan schutten ook wel.
Meteen een chippie er in. :evil:

RoelNL

Citaat van: GeertM2 op 21-11-2014 13:26:11
Citaat van: RoelNL op 20-11-2014 10:45:51
even een plaatje van de kabel(s) rondom het motorblok die mogelijk slecht zijn.

http://i57.tinypic.com/2r57x8l.jpg
Deze lijkt er goed op te zitten en meet 0 ohm met de multimeter. Het blok aan de minpool van de accu koppelen met een startkabel heeft geen invloed op iets.

Er zijn er meerdere alleen hoeveel weet ik niet. Ze zitten ook op plekken waar je er slecht bij kan.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Lunadust

Hoe is trouwens de conditie van je dynamo/accu?

Wat is de laadspanning en stroom.
Daar zou ook een oorzaak van stotteren in kunnen zitten.
Techneut, geen dichter.

GeertM2

Citaat van: Lunadust op 21-11-2014 14:24:39
Hoe is trouwens de conditie van je dynamo/accu?

Wat is de laadspanning en stroom.
Daar zou ook een oorzaak van stotteren in kunnen zitten.

Dat is een goeie, makkelijk te controleren. Dynamo is 3 jaar geleden vervangen door een revisie, en de accu 1 jaar oud.

Ludo

Citaat van: GeertM2 op 21-11-2014 09:43:25
Voor mijn gevoel zouden het de uitstroombuisjes waarschijnlijk niet zijn omdat als ik na een dag geen LPG gereden te hebben, hij op benzine nog kan stotteren. Dan kan er toch geen LPG meer zijn? Tenzij er een injector een beetje lekt, maar hij start altijd perfect, dus dat lijkt me ook niet.

Je hebt gelijk Geert, als je enkel benzine rijd dan is de kans inderdaad heel klein.

Lunadust

En als je toch gaat meten aan accu en dynamo, bekijk dan ook even de voedingskabel in de zekering/relaiskast onder de motorkap.
Techneut, geen dichter.