stotteren - ontsteking probleem

Gestart door GeertM2, 10-09-2014 20:38:50

Vorige topic - Volgende topic

scania164

@leon. Met terug bedoel ik omdat hij daar de kop heeft gerepareerd...
Ik weet dat jij het liefste naar schutten gaat😆

GeertM2

Citaat van: Lunadust op 21-11-2014 19:30:34
En als je toch gaat meten aan accu en dynamo, bekijk dan ook even de voedingskabel in de zekering/relaiskast onder de motorkap.
Accu meet 12.2 volt, tijdens laden 14+ Volt. Via opd II zie ik dat de ECU tussen de 14.0 en 14.2 vol krijgt. De kabel in de zekeringbak ziet er netjes uit:

GeertM2

Zo staan de instroombuisjes er bij:
Cylinder 1

Cylinder 2

Cylinder 3

Cylinder 4

Cylinder 5

Ik vind het er zelf wel ok uit zien...

Lunadust

Dan ga ik toch aan een ecu denken,
Heeft de auto voor de problemen begonnen een starthulp gehad?
Techneut, geen dichter.

GeertM2

Citaat van: Lunadust op 22-11-2014 16:54:58
Dan ga ik toch aan een ecu denken,
Heeft de auto voor de problemen begonnen een starthulp gehad?
Nee, nooit een starthulp nodig gehad...

leons850

Citaat van: scania164 op 21-11-2014 23:31:42
@leon. Met terug bedoel ik omdat hij daar de kop heeft gerepareerd...
Ik weet dat jij het liefste naar schutten gaat😆

Haha tja, ieder zn voorkeur. ;)
Van die kop had ik even gemist.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elmarconi

Citaat van: GeertM2 op 22-11-2014 16:35:57
Zo staan de instroombuisjes er bij:
--knip--
Ik vind het er zelf wel ok uit zien...

Vergeef me mijn onwetendheid, maar ik dacht dat ze aan de andere kant (binnenkant spruitstuk) ook fris moeten zijn.
Meen dat Razorx hier iets over heeft gepost... Zoekerdezoek: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1340755.html#msg1340755
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Zo zie je het inderdaad niet.
Als je de "witte pinnetjes" omhoog kan trekken, zijn ze gebroken.

henry classic v70

Van die uitstroompijpjes zou kunnen maar deze zitten er "pas" 130dkm in.. bij mij zijn deze vervangen na 440dkm.
Misschien dat er een injector-huis los zit op het inlaatspruitstuk maar of dat de oorzaak is  :eusa_think:

Had je de kabelboom nog nagekeken van de gascomp. naar injectoren op kabelbreuk/blootliggende kabel?
Verder zou je misschien alle stekkers kunnen controleren op corrosie, misschien dat daar een oorzaak te vinden is..

Wel knap vervelend dat het niet te vinden is....

edit: toevoeging

Bedenk me net dat van die uitstroompijpjes is toch zichtbaar te maken dmv een meting?
Per cilinder kan een gasboer toch meten wat er aan lpg wordt ingespoten of zie ik dat verkeerd
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

GeertM2

Ok, 1 probleem is gevonden en opgelost.

Ik heb vorige week zelf nog wat zitten klooien, op zoek naar een slechte stekker, slechte bekabeling of een vacuumlek, maar niks kunnen vinden. Toen een afspraak bij Thuur gemaakt, daar ben ik vanmiddag geweest. De boel uitgelezen, en toen stap voor stap zaken gaan uitsluiten. Uiteindelijk kwam Arthur toch ook bij de ontsteking uit. Dat maar weer eens los gehad (voor de tigste keer), en warempel, bougie op cilinder 2 valt zo ongeveer spontaan uit elkaar, keramiek aan de bovenkant in tig stukken gebroken. Met wat kunst en vliegwerk heeft Arthur ervoor gezorgd dat er geen keramiek in de cilinder is gekomen.

Nieuwe set bougies erin gezet, en rijden, eerst op benzine, daarna op gas, en hij is weer 100% de oude!
De bougie die brak is hoogstwaarschijnlijk degenen die een tikje heeft gehad en op 0.55 mm stond (zie vorige pagina).

Blijft raar allemaal, eerst storing met die oude set bougies, toen ook nog met die nieuwe, daar bovenop nog een gebroken klep. Allemaal wel heeel toevallig...  :eusa_think:

In ieder geval Arthur bedankt voor de goede hulp!  :eusa_clap:

Lammert

Bedankt voor t posten vd oplossing, en fijn dat t opgelost is nu!

Ludo

Citaat van: GeertM2 op 03-12-2014 18:12:03
De bougie die brak is hoogstwaarschijnlijk degenen die een tikje heeft gehad en op 0.55 mm stond (zie vorige pagina). 

Had je dat tikje dan zelf toegebracht, hoe... ?.

Citaat van: GeertM2 op 21-11-2014 09:43:25
Ik heb verder gister nog de elektrode afstand van de bougies gecontroleerd. 4 stonden op 0.7 mm, 1 stond op 0.55 mm. Deze bougies zijn een paar weken oud. Ik heb alle naar 0.6 mm gesteld.

Wel mooi dat het daarmee opgelost is.  :D

GeertM2

Citaat van: Ludo op 04-12-2014 20:19:00
Had je dat tikje dan zelf toegebracht, hoe... ?.
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik kan me niet herinneren dat ik hem heb laten vallen o.i.d. maar gezien de tijdslijn is het wel waarschijnlijk dat ik het zelf heb gedaan. Ik heb wel gemerkt dat die puntjes met een klein tikje al verbuigen. Porselein is natuurlijk altijd relatief kwetsbaar.  Of misschien al bij de post, ik had ze laten opsturen. Pakketdiensten zo'n meestal ook niet erg voorzichtig.