Wil een 850 t5r kopen

Gestart door Darkdoggie, 16-01-2005 14:09:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yackall

Citaat van: Darkdoggie op 16-01-2005 23:56:29
Ok, dus het komt er eigenlijk op neer dat iedere T5, met een 2,3 turbo motor minimaal 225 pk, zonder de extra pk's heeft. Ik zal wel eens zien wat voor een auto dat is, waar ik ga kijken. Hoe kan ik checken dat het daadwerkelijk om een echte t5r gaat? Staat dat gewoon in de papieren vermeld? Heb begrepen dat ik in ieder geval moet oppassen, dat het geen 2,0 liter is.


Een echte T-5R heeft als motortypenummer :B5234T5.  Dus even de kap opentrekken en het type-plaatje opzoeken. Zit (als je voor de auto staat) aan de linkerkant van het blok, als ik me niet vergis. De B staat voor B, de 5 voor 5cylinder, de 23 voor 2.3ltr, de 4 voor 4 kleppen per cylinder, de T voor Turbo en de 5 voor T5R.


B5234T5 voor de T5R
B5234T voor de T5
B5204T voor de 2.0ltr 'T5R'.

Wat de typeaanduiding voor een 'gewone' R is weet ik niet, maar er is vast wel iemand op dit forum die het wel weet.

Yackall

Citaat van: reneetje op 17-01-2005 12:25:46
Citaat van: MH op 17-01-2005 11:54:16
Een nette en goede T-5R kost gemiddeld tussen de 10 en 15K. Hangt van de km-stand af. Ze zijn gemaakt van eind 94 t/m begin 96.

Een T-5R is sowieso waardevaster dan een R, dit omdat het nu eenmaal een speciale versie was. Vooral de gele worden steeds zeldzamer.

Is dit niet allemaal een beetje hoog gegrepen?
De markt ligt totaal op zijn gat, en voor bovengenoemde bedragen koop je een V70 R met een km stand van onder de 150 dkm.
Zeldzaam of niet maar goud kun je ook te duur kopen........ ::)

Rene :-\


Hij is niet alleen zeldzaam, maar hij wordt zelfs al aangeduid als 'klassieker'. Je kunt inderdaad een V70 T5 of R kopen voor hetzelfde geld als een mooie T-5R met niet al te veel kilometers (laten we zeggen onder de 200k). Sterker nog, je kunt zelfs een C70 T5 kopen voor dat geld. Toch een kwestie van vraag en aanbod. Kijk maar wat er zoal voor gevraagd wordt en hoe snel ze verkocht worden. Met minder dan 300 auto's in nederland en 7 millioen mensen die auto-rijden heb je toch al snel een paar duizend 'zotten' die graag zo'n ding willen hebben, omdat 'ie bijzonder is. Dus te weinig T-5R-en voor alle gegadigden. En dat werkt prijsopdrijvend. Natuurlijk is er een 'bovenkant' aan wat je kunt vragen, maar prijzen tussen de 11 en 14 duizend euro zijn meer regel dan uitzondering.



M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

b0nkolok

Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mathh

Citaat van: Yackall op 18-01-2005 11:11:18
Citaat van: reneetje op 17-01-2005 12:25:46
Citaat van: MH op 17-01-2005 11:54:16
Een nette en goede T-5R kost gemiddeld tussen de 10 en 15K. Hangt van de km-stand af. Ze zijn gemaakt van eind 94 t/m begin 96.

Een T-5R is sowieso waardevaster dan een R, dit omdat het nu eenmaal een speciale versie was. Vooral de gele worden steeds zeldzamer.

Is dit niet allemaal een beetje hoog gegrepen?
De markt ligt totaal op zijn gat, en voor bovengenoemde bedragen koop je een V70 R met een km stand van onder de 150 dkm.
Zeldzaam of niet maar goud kun je ook te duur kopen........ ::)

Rene :-\


Hij is niet alleen zeldzaam, maar hij wordt zelfs al aangeduid als 'klassieker'. Je kunt inderdaad een V70 T5 of R kopen voor hetzelfde geld als een mooie T-5R met niet al te veel kilometers (laten we zeggen onder de 200k). Sterker nog, je kunt zelfs een C70 T5 kopen voor dat geld. Toch een kwestie van vraag en aanbod. Kijk maar wat er zoal voor gevraagd wordt en hoe snel ze verkocht worden. Met minder dan 300 auto's in nederland en 7 millioen mensen die auto-rijden heb je toch al snel een paar duizend 'zotten' die graag zo'n ding willen hebben, omdat 'ie bijzonder is. Dus te weinig T-5R-en voor alle gegadigden. En dat werkt prijsopdrijvend. Natuurlijk is er een 'bovenkant' aan wat je kunt vragen,

.....maar prijzen tussen de 11 en 14 duizend euro zijn meer regel dan uitzondering.


Zonder woorden.... :-X
http://www.garageroest.nl/detail.jsp?id=16

september vorig jaar was de vraagprijs nog 19nogwat :o
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mehn

Citaat van: b0nkolok op 18-01-2005 12:34:04
Bonkolok

De als de motorcode met de 'D' begint staat dat voor 'denkweb'  ;D

Sorry Boba  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

CPEC

Citaat van: mathh op 18-01-2005 13:44:47
Zonder woorden.... :-X
http://www.garageroest.nl/detail.jsp?id=16

september vorig jaar was de vraagprijs nog 19nogwat :o
:o dat is best wel té duur... kijk ook eens naar die andere T-5R die er staat... bijna 17k en...verkocht!
Pas op voor rrrroffelende Zweden!

M a r c

Citaat van: mathh op 18-01-2005 13:44:47
Zonder woorden.... :-X
http://www.garageroest.nl/detail.jsp?id=16

september vorig jaar was de vraagprijs nog 19nogwat :o

En maar 226pk.....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Yackall

Citaat van: Ludo op 18-01-2005 12:12:07
Citaat van: Yackall op 18-01-2005 10:59:55
De B staat voor B, de 5 voor 5cylinder, de 23 voor 2.3ltr, de 4 voor 4 kleppen per cylinder, de T voor Turbo en de 5 voor T5R.

De B staat voor Belgische auto.

;D

LOL. Had ik moeten weten.  ;D

BartT5R

Jongens jongens toch, leg het nu toch eens simpel uit.

Eerst en vooral staat de B voor BartT5R.

En secundo, het veschil tussen de auto's is als volgt:

*T5:  dit is een normale 850 met snelle motor
*T5R: dit is een iets snellere motor maar ook met een volledig aangepast onderstel (lees "beenhard"), speciale opties en het allerbelangrijkste, Titan velgen en de speciale voorspoiler.
*R: in handgeschakelde versie nog iets sneller als de anderen, maar ook net iets meer comfort door zachtere ophanging.

En om nou zo maar te zeggen dat de gele veel schaarser zijn geworden als de andere kleuren doet mij terugdenken aan de 10 jaar T-5R meeting in Baarn, tegen alle verwachtingen in waren daar veel meer gele en groene als dat er zwarte waren.

Maar in Belgie waar ze oorspronkelijk vandaan komen is deschaarste nog veel groter, ik weet dat er nog een zwarte estate in Brugge of omstreken rondgaat en een Gele estate in Gent, verder is er de groene sedan van Jan (JCVIGGEN) maar da's dan eigenlijk weer een Duitser.

T5 is een snelle comfortabele gezinswagen, de R is een heel snelle betrekkelijk comfortabele gezinswagen, en de T-5R is een niet zo heel comfortabele heel snelle gezinsbak van het uitstervend soort.

Kies maar uit zou ik zeggen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

JCviggen

Bart, toen ik laatst bij de dealer was stond er ook nog een zwarte T-5R estate aut. van een klant (redelijk jonge kerel ook, rond de 30 jr of nog iets minder

maar hier in B zijn ze idd hééél erg zeldzaam. 1 keer per 6 maanden zie ik wel eens een gele of zo maar that's it :(
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

OvlovT5R

Citaat van: JCviggen op 16-01-2005 23:44:49
de T-5R ontbreekt daar wel een beetje in...misschien omdat het een beperkte oplage was.

Wat ik wel moet zeggen : m'n T-5R staat ingeschreven als 225 pk. Dat komt omdat het zo op de duitse "fahrzeugbrief" staat. De 240 pk is slechts een "overboost" van maximum 30 seconden en dus theoretisch gezien niet permanent. Daarom registreren ze hem in duitsland als 225 in ieder geval. En zo staat hij ook hier in B ingeschreven nu.....ook al zitten er (veel) meer pk's onder de kap ;)

Vandaar dus dat je op Mobile.de heel veel T5-R-en tegenkomt met 225/226 pk! Vondt het al vaag dat ze er daar zoveel van hadden. Maar bovenstaande is dus de reden neem ik aan?


Greetz. 8)

mehn

Citaat van: OvlovT5R op 24-01-2005 18:58:08
Vandaar dus dat je op Mobile.de heel veel T5-R-en tegenkomt met 225/226 pk! Vondt het al vaag dat ze er daar zoveel van hadden. Maar bovenstaande is dus de reden neem ik aan?

Yep, in Duitsland heeft de T-5R officieel 225pk, maar net als in Nederland heeft 'ie de overboost functie.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

OvlovT5R

Ik keek er al niet eens meer naar, ik dacht hmmm das vast een andere versie dan de enige echte T-5R. Maar dus toch wel de goeie. Thanx, zit er namelijk wel aan te denken om eventueel te importeren vanuit Duitsland.


Greetz. 8)

Yackall

#29
Citaat van: BartT5R op 24-01-2005 09:40:22

En om nou zo maar te zeggen dat de gele veel schaarser zijn geworden als de andere kleuren doet mij terugdenken aan de 10 jaar T-5R meeting in Baarn, tegen alle verwachtingen in waren daar veel meer gele en groene als dat er zwarte waren.



Inderdaad. De hoeveelheid 'gelen' verbaasde me eigenlijk niet, maar wel de hoeveelheid 'groenen'. Daar zijn er toch veel minder van uitgebracht dan van de andere 2 kleuren?
Of zouden er 'gewone' R-ren omgebouwd zijn naar T-5R-ren. Hij is al laag, voorzien van taartschep en spoiler; het enige wat je dient te doen is andere velgen en een T-5R logootje op de achterkant.  Kijk maar naar dit plaatje. Titan's eronder en ik zie het verschil niet. Weet iemand de type-aanduiding van het motorblok?


http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/volvo/50706.jpg


Overigens wel een fraaie wagen. Als die kilometerstand klopt ook nog wel een realistische prijs. Maar daar kun je dan waarschijnlijk ook wel een V70 T5 of R voor vinden.