Wil een 850 t5r kopen

Gestart door Darkdoggie, 16-01-2005 14:09:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Darkdoggie

Hoi,

axv

wepster

een tip van mij

de T5 heeft af fabriek 225 pk
de T5R heeft 240 pk
en de R heeft 250 pk

het prijs verschil kan hem zitten in de km stand en de onderhouds staat (met of zonder dealer boekje's)
die boekje's kun je er gewoon het beste bij hebben zodat je weet dat hij altijd netjes is onder houden is het niet zo is mijn advie afblijven
die van mij heeft 260 dkm op de klok waarvan ik weet dat hij tot de 240 dkm bij de dealer is onder houden en die durvde er zelfs nog garantie op te geven toen ik hem kocht (denk dat dat wel genoeg zegt en genoeg vertrouwen op wekt)

greets wepster

enhu veel succes en maar hopen dat je mach slagen in je aankoop

Rad

Het klinkt allemaal erg vaag....

Kijk even op www.volvo850club.nl voor een overzicht van alle uitgebrachte types met het bijbehorende vermogen!

Boom

Citaat van: wepster op 16-01-2005 14:21:08
een tip van mij

de T5 heeft af fabriek 225 pk
de T5R heeft 240 pk
en de R heeft 250 pk

en de 850R automaat heeft 240 pk ;)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

johan283

de eerste een t5r met 168.000 km's ongeveer, voor een 7.000 euro

Hele mooie prijs voor deze km stand (er vanuitgaande dat de rest verder goed is)

JCviggen

Citaat van: Darkdoggie op 16-01-2005 17:14:24
Wat ik begrijp van de gegevens van autotrader, dat de gewone T5R 225 pk heeft en de R, (nieuwprijs 50.002,-- handgeschakeld) 250 PK, deze in de automaat 244 PK. Ik bedoel het topmodel heet toch gewoon "R" ?


élke 850 T-5 heeft 225 pk
élke 850 T-5R heeft 240 pk

de 850R (die niet in 95 zijn gemaakt overigens) met manuele versnellingsbak heeft 250 pk, maar ook leuke dingetjes zoals de M59 versnellingsbak met LSD, een 16T turbo ipv 15G en 350cc injectoren in de plaats van 315cc voor de T5/T-5R.

De 850R automaat heeft 240 pk en precies dezelfde motor als alle T-5Rs hebben.

volg je nog? ;)


Ikzelf heb mijn T-5R in Duitsland gekocht. Omdat ik in Belgie woon is dit een goede zaak, want er zijn geen invoerkosten of andere grote kosten mee gemoeid. In NL moet je dan nog de BPM afdragen of zoiets.

Mijn Duitser heb ik 7500€ betaald, met 128.000 op de klok. Hij was in quasi perfecte staat, enkel een steen in z'n koplamp en hij moest eigenlijk nieuwe schijven hebben vanvoor. De grote beurt met distri had hij wel gehad. Uiteindelijk ongeveer 8500€ betaald voor de reparaties, transitplaten om 'm naar Belgie te rijden + duitse verzekering voor een maand.

Als je 'n Nederlander koopt zou ik 10.000€ het absolute maximum vinden, en dan moet het echt een héél mooi exemplaar zijn! Voor wagens die tegen de 200K aanzitten is 8-8.500 euro toch ook wel de limiet, en dan mogen ze de auto nog volledig in orde zetten voor je 'm afhaalt

my 0.02€ ;)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Rad

Citaat van: JCviggen op 16-01-2005 17:47:42

Als je 'n Nederlander koopt zou ik 10.000€ het absolute maximum vinden, en dan moet het echt een héél mooi exemplaar zijn! Voor wagens die tegen de 200K aanzitten is 8-8.500 euro toch ook wel de limiet

Pfoeh!! Is wel krap hoor!!

Peertje

#7
Let ook op of het een italiaanse imort auto is of niet. Deze hebben altijd een 2.0 liter motor.
...en zijn dus goedkoper.

Kijk ook hier maar naar als je van plan bent om een 850/V70 aan te schaffen: http://www.volvo850forum.com/index.php?board=1;action=display;threadid=7007
Hé? Geen banner meer?

JCviggen

de T-5R ontbreekt daar wel een beetje in...misschien omdat het een beperkte oplage was.

Wat ik wel moet zeggen : m'n T-5R staat ingeschreven als 225 pk. Dat komt omdat het zo op de duitse "fahrzeugbrief" staat. De 240 pk is slechts een "overboost" van maximum 30 seconden en dus theoretisch gezien niet permanent. Daarom registreren ze hem in duitsland als 225 in ieder geval. En zo staat hij ook hier in B ingeschreven nu.....ook al zitten er (veel) meer pk's onder de kap ;)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Boom

2,0 liter heeft 'maar' 210 pk
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

M a r c

Een nette en goede T-5R kost gemiddeld tussen de 10 en 15K. Hangt van de km-stand af. Ze zijn gemaakt van eind 94 t/m begin 96.

Een T-5R is sowieso waardevaster dan een R, dit omdat het nu eenmaal een speciale versie was. Vooral de gele worden steeds zeldzamer.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: MH op 17-01-2005 11:54:16
Een T-5R is sowieso waardevaster dan een R, dit omdat het nu eenmaal een speciale versie was. Vooral de gele worden steeds zeldzamer.

Ik volg (puur uit interesse) wat er op mobile.de wordt aangeboden. Daar vond ik ook de mijne toen. En je komt er inderdaad enorm weinig gele tegen. Ik denk dat de ratio groen:zwart:geel ongeveer 10:5:1 is inmiddels in Duitsland.

Wat ik ook merk in Duitsland is dat je er ongeveer geen énkele T-5R sedan meer vindt. De mijne is een van de laatste die er zijn verkocht, ik heb er sinds mei 2004 nog maar één gezien en dat was een automaat (zoals 75% van alle T-5Rs daar)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

reneetje

Citaat van: MH op 17-01-2005 11:54:16
Een nette en goede T-5R kost gemiddeld tussen de 10 en 15K. Hangt van de km-stand af. Ze zijn gemaakt van eind 94 t/m begin 96.

Een T-5R is sowieso waardevaster dan een R, dit omdat het nu eenmaal een speciale versie was. Vooral de gele worden steeds zeldzamer.

Is dit niet allemaal een beetje hoog gegrepen?
De markt ligt totaal op zijn gat, en voor bovengenoemde bedragen koop je een V70 R met een km stand van onder de 150 dkm.
Zeldzaam of niet maar goud kun je ook te duur kopen........ ::)

Rene :-\

Peertje

Citaat van: Darkdoggie op 16-01-2005 23:56:29Heb begrepen dat ik in ieder geval moet oppassen, dat het geen 2,0 liter is.

Hoe je niet voor op te passen. Is op zich een prima wagen maar is iets minder waard. Er zijn genoeg forumleden met een 2.0 liter roffel en daar uiterst tevreden mee zijn.
Hé? Geen banner meer?

b0nkolok

Met dit verschil, dat de T-5R een beperkte 'oplage' had. Ben het eens met MH. De oplage dunt langzaam uit, dus de 'blijvers' worden zeldzamer (en langzaam duurder). Wet van de schaarste.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek