EF-I717 standsensor brandstofregelaar

Gestart door eelcodehaan, 12-09-2014 21:39:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eelcodehaan

Neem hier even de tijd voor:

Ik rijd sinds 2011 een hele fijne Volvo S70 2.5 Tdi, 1997, 345000 km. Probleemloos. Onder supervisie van Pul in Urk ;D. Laatste tijd soms een beetje schokkerig inhouden op de snelweg bij 135/140 km. Beetje vreemd. Verder geen rare klachten. Ik reed laatst de snelweg bij Hilversum af en hij stopte er spontaan mee. Gestart en weer lopen, maar het lampje van de electronica bleef wel branden. Naar de Volvo dealer in Hilversum gereden om hem te laten uitlezen. Een fout code voor de EF-717 Standsensor brandstofregelaar: Spanning te hoog. Gereset en probleem opgelost.

Een paar dagen erna naar Pul voor de vervanging van de distributie- en multriem plus alle omliggende delen. De heren hebben weer een prima klus gedaan tegen een redelijke vergoeding. En wat loopt mijn trouwe roffel weer mooi! :eusa_dance:

Toch blijft het eerste klachtje knagen. Gezocht op internet en nu blijkt dat dit probleempje zou kunnen liggen aan een temperatuursensor in de dieselpomp. Vervanging zou leiden tot regelmatiger loop, meer fut en minder rook. De fora die ik heb gelezen lijken de oplossing van dit probleem te onderschijven.







Een temperatuur sensor gevonden op eBay (€ 19,50) . Een pakking gekocht bij KleinJan Dieseltechniek in Nijverdal (€ 13,50) . En nu.... Monteren zien of er een verbetering optreedt.

Reacties?

Hartelijke groet,


Eelco

elianmars

Heb je geschikt gereedschap voor de vreemde schroefjes bovenop de pomp?  ;D

Lunadust

Dat is mij gelukt met een 12 kant 1/4 dopje.
het uit mijn hoofd gezegd een 3 kantig boutje...

Techneut, geen dichter.

UserID6342


eelcodehaan

De temperatuursensor gisteren vervangen. Fluitje van een cent (voor mijn zoon die restaurateur van klassiekers is). Het resultaat (in verhouding tot de grootte van het onderdeel) is groot: meer fut, sneller starten en minder rook bij starten. Jammer dat de verbetering net zo werkt als betere kabels tussen versterker en boxen. Je merkt het verschil even, en daarna is het "normaal". Maar wat zit ik weer te genieten in mijn oude roffel. Op naar de 4 ton! ;D  

FreddieE4

Goedemorgen,

Deze topic gelezen en dit komt mij zeer bekent voor.
Reeds een eerdere topic hierover gemaakt waarbij ik het probleem aan de injector met de sensor eraan heb gegeven.
De kabel die hieraan zit extra geseald, tevens de kabel van de koelwatersensor nagelopen en een kleine beschadiging geseald.
Zoals dit nu beschreven is zou dit voor mij ook de oplossing zijn, dus naar KleinJan in Nijverdal getogen en daar de sensor, € 15,50 en een pakkingssetje voor € 14,75 aangeschaft.
Een dezer dagen maar de stoute schoenen aan trekken en de boel vervangen.
Echte rnog een vraag, heb je de motor nog weer opnieuw moet afstellen?
Dit is nl. wel het geval als je de injector vervangt.
Enfin zien we misschien ook well als we hem uitlezen na het vervangen van de sensor.

Wordt vervolgt

FreddieE4

update,

sensor vervangen met een nieuwe pakking, klopt idd. klein uurtje werk incl. uitlezen en wissen fout code.
Gisteren naar Amsterdam geweest en nog een paar plaatsen, kleine 420km erbij gereden en conclusie, een andere auto.
man ben ik hier blij mee, dit probleem al bijna een jaar en dan nu eindelijk opgelost met dank aan jouw topic Eelco.
Nu kunnen we rustig verder tokkelen, zit inmiddels op 496053 k.

Freddie

freefall

 :eusa_wall: Iemand, bij wie vida wel wil starten, toevallig het onderdeelnummer en dat van de pakking?
Grote dank  8)
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

volvobug

Citaat van: freefall op 06-07-2015 13:51:55
:eusa_wall: Iemand, bij wie vida wel wil starten, toevallig het onderdeelnummer en dat van de pakking?
Grote dank  8)

Afbeelding in de eerste post gezien?  Hoe groot wil je het Bosch nummer in beeld hebben  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

freefall

#9
Citaat van: volvobug op 06-07-2015 13:55:57
Citaat van: freefall op 06-07-2015 13:51:55
:eusa_wall: Iemand, bij wie vida wel wil starten, toevallig het onderdeelnummer en dat van de pakking?
Grote dank  8)

Afbeelding in de eerste post gezien?  Hoe groot wil je het Bosch nummer in beeld hebben  ;D

Waar? Helemaal overheen gekeken.... :eusa_liar:

Het ging mij om het volvonummer... :)

vida is herrezen......wordt dus gewoon bosch. volvo kent het niet.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am