T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Deel 4

Uiteraard kan je er lekker eten en ook veel. ;D

Hier zijn we gewoon zomaar ergens heen gaan rijden.

Als afsluiter nog wat plaatjes van de R
Ik kon het niet laten. ;D

razorx

Zo te zien hebben jullie het prima gehad daar!
Ook fijn dat je nieuwe wagen motorisch zo in orde is!

MikeyQR

Citaat van: razorx op 24-06-2018 15:28:25
Zo te zien hebben jullie het prima gehad daar!
Ook fijn dat je nieuwe wagen motorisch zo in orde is!

Zeker Yits!
De V70 daar ben ik het meest verbaast over, ik heb er eigenlijk niet echt veel aan gedaan of vervangen voor we weg gingen.
Eigenlijk had ik zoiets van kijken hoever we komen met een auto op leeftijd maar het bleek dus een perfecte reisgenoot te zijn, kmters vreten doet die heel graag! ;D
Zal de dingen die er verder aan de R doe lekker hier posten. ;)

V70geRwin

Mooie omgeving en de auto is ook knap.
Koplampen al eens gewisseld zeker, zijn  mooi helder.
Of zijn de knippers mat?
Setje us er in?

Het zijn nog steeds heerlijke racewagens.

MikeyQR

Citaat van: V70geRwin op 24-06-2018 16:33:56
Mooie omgeving en de auto is ook knap.
Koplampen al eens gewisseld zeker, zijn  mooi helder.
Of zijn de knippers mat?
Setje us er in?

Het zijn nog steeds heerlijke racewagens.

Koplampen zijn net aan 2 jaar oud had ik gezien in de documentatie die ik er bij kreeg.
Deze zijn idd helderder dan de knippers deze zijn nog van '98 er moeten eigenlijk nieuwe in.
Weet niet wat nou verstandig is aan keuze of heldere koplamp units met de knippers of gewoon USA knippers maar dan voor deze koplampen aangezien ze goed zijn en het lichbeeld perfect is. :eusa_think:

Hahahah, soms moet je het de Duitsers op de autbahn ook duidelijk maken dat het niet gewoon een Volvo is ;D
Gisteren ook een klein stukje de R even goed uitgelaten en zelfs mijn vriendin zei van wat gaat dat ding hard en begon zelfs te mopperen als ik weer wat rustiger aan moest doen ivm wegwerkzaamheden daar. :eusa_shifty:

cornelis-b

Dat moet een leuke trip zijn geweest Mike en het kan niet anders dan dat jullie je prima vermaakt hebben. Wij verwachten einde deze week richting Oostenrijk te gaan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Prachtige locatie om een roffel uit te laten!

MikeyQR

Citaat van: cornelis-b op 24-06-2018 18:28:17
Dat moet een leuke trip zijn geweest Mike en het kan niet anders dan dat jullie je prima vermaakt hebben. Wij verwachten einde deze week richting Oostenrijk te gaan.

Hebben we zeker Henk ;)
Hoop dat jullie net zo goed weer hebben als wij hadden.
En misschien ook gelijk een tip voor meerdere hier als je door Duitsland rijd, ik zelf probeer zoveel mogelijk de A3 te vermeiden daar, deze snelweg gaat richting Oostenrijk maar is altijd erg druk en veel files heb je daar.
Ik rij over de grens op de A3 dan ga ik bij Oberhausen de A2 op richting Dortmund en pak dan de A45 en rij deze helemaal uit tot de A3 weer dit kan dan niet anders maar je hebt wel een groot file deel overgeslagen en de A45 is altijd lekker rustig en je kan goed doorrijden, is ietsjes omrijden maar kwa tijd ben je net zo snel of sneller.

V70geRwin

Lol. Zie  nu pas dat auto correct er racewagen van gemaakt heeft ipv reiswagen  ;D

MikeyQR

Citaat van: V70geRwin op 24-06-2018 20:19:20
Lol. Zie  nu pas dat auto correct er racewagen van gemaakt heeft ipv reiswagen  ;D

Lol, ja ook dat is die zeker! ;D

MikeyQR

Klein updatetje.

Op de terugweg van de vakantie merkte we op dat de V70 een soord lager geluid maakte bij de motorruimte :eusa_boohoo:, ik bij de eerst volgende tankstation maar is gestopt om te luisteren maar hoorde niets verder, dus met de gedachte van ach gaat er wat stuk wat ik niet kan fixen onderweg hebben we de ANWB nog. :eusa_whistle:
Verder bleef het geluid er wel maar tijdens het accelereren vooral hoorbaar in de 2e en 3e versnelling met half gasgeven, 1, 4 en lockup niet te horen. :eusa_think:
Ik had het idee dat de bak het zou kunnen zijn gezien de km stand en maakte mij er dus ook niet druk om, via een forumer die ik help wat ombouw spullen kunnen krijgen eigenlijk bijna alles op de bak na, een CC relais en vacuum slangen erbij.
Dus eigenlijk vanaf toen het idee gaat de bak stuk heb ik alvast de ombouw naar MT liggen incl een 850R vliegwiel van Arjen850.
Van de week werd het erger en erger zelfs nu met een tikje ergens vandaan :eusa_doh:
Goed dan nu maar is echt goed gaan zoeken, geluid was nu met draaiende motor ook aanwezig maakte niet uit of de bak in de P,R of D stond het bleef. :eusa_think:
De AT bak viel nu toch wel af dat het daar vandaan komt anders had die nu wel echt stuk geweest na 2500 km met geluid denk ik zo.
Maar is de Multiriem eraf gehaald is kijken of er iets daar niet goed zit, (geluid leek van de bak kant te komen) dynamo gaat goed rond en soepel zonder geluid, looprol ook, spanrol ook, aircopomp ook prima, toen de stuurbekrachtigingspomp uuuuh draaien???? :eusa_whistle: , uuh ja zit bijna vast kan de poelie bijna niet met de hand ronddraaien dus niet oke, maar 1 van de sloop gehaald en is kijken of het ook het geluid was.
Vandaag maar is wat tijd gevonden om deze te wisselen en u raad het al geluid is weg de 5 pitter snort weer als van ouds.
Nu vond ik de laatste 2 weken al dat ik meer brandstof verbruikte maar weet nu ook waarom als je een stuurbekrachtigingspomp hebt als extra motorrem. :eusa_whistle: ;D

Niet een grote update maar wel BLOG waardig ;D

V70geRwin

Haha. Goed verhaal en cheap fix  :eusa_clap:

MikeyQR

Citaat van: V70geRwin op 04-07-2018 22:57:17
Haha. Goed verhaal en cheap fix  :eusa_clap:

Thanks 8) , en ja zeker cheap fix. ;D

arjenT5R

Citaat van: MikeyQR op 04-07-2018 22:45:58
Klein updatetje.

Op de terugweg van de vakantie merkte we op dat de V70 een soord lager geluid maakte bij de motorruimte :eusa_boohoo:, ik bij de eerst volgende tankstation maar is gestopt om te luisteren maar hoorde niets verder, dus met de gedachte van ach gaat er wat stuk wat ik niet kan fixen onderweg hebben we de ANWB nog. :eusa_whistle:
Verder bleef het geluid er wel maar tijdens het accelereren vooral hoorbaar in de 2e en 3e versnelling met half gasgeven, 1, 4 en lockup niet te horen. :eusa_think:
Ik had het idee dat de bak het zou kunnen zijn gezien de km stand en maakte mij er dus ook niet druk om, via een forumer die ik help wat ombouw spullen kunnen krijgen eigenlijk bijna alles op de bak na, een CC relais en vacuum slangen erbij.
Dus eigenlijk vanaf toen het idee gaat de bak stuk heb ik alvast de ombouw naar MT liggen incl een 850R vliegwiel van Arjen850.
Van de week werd het erger en erger zelfs nu met een tikje ergens vandaan :eusa_doh:
Goed dan nu maar is echt goed gaan zoeken, geluid was nu met draaiende motor ook aanwezig maakte niet uit of de bak in de P,R of D stond het bleef. :eusa_think:
De AT bak viel nu toch wel af dat het daar vandaan komt anders had die nu wel echt stuk geweest na 2500 km met geluid denk ik zo.
Maar is de Multiriem eraf gehaald is kijken of er iets daar niet goed zit, (geluid leek van de bak kant te komen) dynamo gaat goed rond en soepel zonder geluid, looprol ook, spanrol ook, aircopomp ook prima, toen de stuurbekrachtigingspomp uuuuh draaien???? :eusa_whistle: , uuh ja zit bijna vast kan de poelie bijna niet met de hand ronddraaien dus niet oke, maar 1 van de sloop gehaald en is kijken of het ook het geluid was.
Vandaag maar is wat tijd gevonden om deze te wisselen en u raad het al geluid is weg de 5 pitter snort weer als van ouds.
Nu vond ik de laatste 2 weken al dat ik meer brandstof verbruikte maar weet nu ook waarom als je een stuurbekrachtigingspomp hebt als extra motorrem. :eusa_whistle: ;D

Niet een grote update maar wel BLOG waardig ;D

Like!!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Haha, ik hou ook wel van zulke verhalen :D