T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Gisteren avond de R aan de achterkant met zijn voetjes van de vloer gedaan. :eusa_shifty:
Rede was dat als ik de tank vol gooide er weer net zo hard benzine uitliep. :eusa_wall:

Dus heb ik de laatste tijd met minder dan 50% vol gereden en zo lekte er niets uit.
Dus ik de meest verdachte slang (ontluchtingsslang van de tank) besteld.
Deze was tot verbazing niet lek maar licht ingescheurd dus wel vervangen.
Na verder onderzoek en na de slang vervangen te hebben, dus alleen zelf de tank los gemaakt en iets laten zakken en het slangentje vervangen.

Bleek de lekkage nog ergens te zitten, rond de pomp, nu is er pas een nieuw pomp gemonteerd ivm het motorvermogen een pomp met meer opbrengst en is deze gewoon terug geduwd en het zal wel of die lekt ja of te nee :eusa_wall: , ik had wel gezien dat het rubber nieuw was dus deze er nu goed omheen geklooid pomp terug en dacht toen klaar :angel: , maar nee :eusa_eh: op 1 of andere manier als ik alles op z'n plaats heb kan ik het pomphuis bewegen :eusa_think: , lijkt of er iets mist op opvullen van rubber, laat zeggen dat er een rubberen ring mist? ??? , na weer alles los gehaald te hebben en echt alles goed zit nog steeds ruimte, dit kon natuurlijk niet, ik heb voor de oplossing een vacuümslang gepakt deze door midden gesneden in de lengte uiteraard en er tussen geduwd zodat het pomphuis in de tank wordt geduwd voor een goede afsluiting, dit werk perfect!, kan nu weer de tank vol gooien zonder dat er ook maar 1 druppel weg lekt. :eusa_dance:

Wel zal ik is kijken of er nu echt iets tussen hoort te zitten of dat het verkeerde rubber er tussen zit.
Wordt dus mogelijk vervolgd. ;)

Verder nog een goede motorkaphaak gehaald, die was weg  :eusa_doh: , en deze komt van de 850 van de autoweek Barrrelbrigade 2015.
Die 850 wordt nu dus gesloopt en ja heb hem gezien ziet er nu helemaal niet meer uit, maar er leeft weer een stuk van die 850 in de mijne. ;D

850blues

Citaat van: MikeyQR op 03-06-2019 22:10:47
Verder nog een goede motorkaphaak gehaald,deze komt van de 850 van de autoweek Barrrelbrigade 2015.
leeft weer een stuk van die 850 in de mijne. ;D

:eusa_clap:

Toevallig vorige week nog ff al die afleveringen met die 850 teruggekeken (dit n.a.v. de nieuwe serie BB).
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

MikeyQR

Barrelbrigade 2019 volg ik ook. ;)

razorx

Ben ik even niet op het forum, blijkt er van alles te gebeuren ;) !

Gefeliciteerd met je wagen. Heel leuk dat hij aangepast is en niet zo kinderachtig ook.
En een goede tip van dat slangetje. Niet geheel onbelangrijk.

MikeyQR

Thanks Yits ;)

Vanavond maar weer wat aan de 850 gedaan.
Afgelopen week viel mij op dat er best wel wat koelvloeistof werd verbruikt, dus op onderzoek uit gegaan.
Alle slangen zijn al nieuw en rood onder de kap dus maar de slangklemmen na gelopen.
Hier kon ik niets aan vinden.
De radiateur was al nieuw en lekte ook niet.
Toen maar in de auto gaan kijken, en jawel de boel onder de mat is nat en het was zoetig dus kachelradiateur lek, op het eerste gezicht zag deze er nog recent uit maar niets bleek minder waar hij was echt goed lek. :eusa_snooty:
Niet 1 van oem Volvo maar ik vermoed Scanbende kachelradiateur, ik heb deze dus nu vervangen voor een Nissens, die kan er wel weer even tegen aan dacht ik zo.

Wel heb ik de vloerbekleding er maar uitgehaald en dat ligt nu te drogen.
Verder geen nieuws behalve dat de R verder prima bevalt en erg lekker rijd.

volvobug

Nissens is prima, naar mijn mening qua constructie beter dan (origineel) Hella Behr.  Wel fijn, een duidelijke oorzaak voor vloeistof verlies  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MikeyQR

Zeker mee eens. ;)

Ben ook blij dat ik de oorzaak heb gevonden, zou nog een koppakking geweest kunnen zijn natuurlijk maar ook deze was al vervangen met het aanpassen van het motorblok.

Ik ga het zien maar verwacht dat het wel zo blijft en niets meer verlies.

Hans Duiven

Vanmiddag reed ik door je buurt op weg naar een inzet, komen we de bocht om, zit daar een van je 'verre' buren een
auto vol-le-dig te demonteren in zijn voortuin (Er zat nog een Mercedes stuur in het wrak) :laugh:

MikeyQR

Citaat van: Hans Duiven op 12-06-2019 16:30:53
Vanmiddag reed ik door je buurt op weg naar een inzet, komen we de bocht om, zit daar een van je 'verre' buren een
auto vol-le-dig te demonteren in zijn voortuin (Er zat nog een Mercedes stuur in het wrak) :laugh:

Was je opzoek naar een Rode 850R ;D

Ben wel benieuwd wie dat ding dan sloopt :eusa_think: , ik ben zelf ook geregeld bezig buiten maar zie nooit verder iemand aan auto's sleutelen of slopen.

Hans Duiven

paar straten verder op richting Het Anker..   ;D

MikeyQR

Citaat van: Hans Duiven op 12-06-2019 22:49:39
paar straten verder op richting Het Anker..   ;D

Wou al zeggen ;D

En een kleine update verder nog.
Zondag was ik bezig met de uitlaat om deze weer met dubbele pijp te maken.
Dus wiel eraf om te kijken waar ik moet zagen om het dubbele deel eronder te maken.
Ik draai dus de bouten los van het wiel en wil dan de slotbout (geen fan van) eruit draaien en knak zegt die zonder ook maar iets van kracht te gebruiken, het kopje was afgebroken en de rest zat nog in de naaf :eusa_doh:
Ik heb de rest van de bout er gelukkig zonder moeite uit kunnen halen.
Ik dus zoeken in mijn kleine Volvo magazijn maar helaas geen wielbout te vinden :eusa_snooty:
Met mijn oproep al hier kwam @Big ben met een heel mooi setje wielbouten aan en deze zitten er nu in, niks slotbouten, vind het sowieso ondingen die bouten.

MikeyQR

Vandaag hier aan verbaasd.

Ik weet niet welke beunkoning er is bezig geweest aan mijn R maar het is wel een debiel geweest om er even 10v bougiekabel bij te proppen als er 1 stuk is.
De bougie's ook zoiets deze waren ook voor een non turbo.  :eusa_doh:
Het is niet voor het eerst dat ik bezig ben en iets tegen kom bij deze R dat gewoon niet klopt.
Er is in het verleden best wat mee geprutst erg jammer dat wel, maar goed ik heb al veel gedaan om dit te verbeteren.

De R begon de laatste tijd al wat minder goed te lopen maar dat is niet raar gezien dit.
Ook een goedkopen rotor zat erin deze was niet eens mooi rond en sneed de contacten in de verdeelkap stukjes messing lagen er los in.
Snap al niet dat de motor goed heeft kunnen lopen al die tijd.

Alles is nu vervangen, bosch Bobine, bosch rotor, bosch verdeelkap, oem kabels, en Volvo Bougie's.
De R loopt nu echt goed, rustiger en ik kan nu weer volgas knallen zonder dat die gaat stotteren als een gek.

classicT5

Das wel erg creatief onderhoud geweest. Afdeling restpartijen, secu wat nog op de plank ligt zal ook wel werken.

volvobug

Iedere keer weer een beetje beter, en gewoon knallen inderdaad!  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Died850

Hahah wat een gebeun. Dat is hopelijk zo'n fix geweest in nood en bij gebrek aan beter maar die toch net iets te goed werkte waardoor er verder altijd mee door is gereden   ;D.