Kalf hier

Gestart door kalf90, 14-09-2014 12:35:58

Vorige topic - Volgende topic

kalf90

Zal mij hier ook eerst eens even beleefd voorstellen ;D.

In het dagelijkse leven luister ik naar de naam Dieter, kalf is één van de vele bijnamen die ik gehad heb maar is online blijven hangen. Dus als je op een ander forum al eens een kalf of andere variant daarvan bent tegengekomen kan ik het goed geweest zijn :eusa_whistle:.

Ben er 23, heb hier een zoontje van 1,5jaar rondlopen en de volgende kan elk moment geboren worden :eusa_shifty:. Heb altijd een gezonde interesse in auto's gehad, zowel om mee te rijden als om aan te sleutelen.
Ben op vlak van auto's vooral met 4x4's bezig en heb hier nog een Land Rover 90 van '83 staan die volledig uit elkaar is geweest en ik stilaan terug aan het opbouwen ben.
Een paar weken geleden een 850 estate, 2.0, 20V op gas gekocht. Heb het altijd geweldige auto's gevonden 850's en vroege v70's al was het maar toevallig dat we bij deze uitkwamen vermits we vrij algemeen zochten: goedkoop, grote koffer, trekhaak en LPG of diesel.

Is een redelijk afgeleefd ding met wel wat deuken, krassen en roest maar rijdt heerlijk! En uiteraard is er ook wel wat werk aan, maar zover ik nu al heb kunnen ontdekken sleutelt het ook nog best fijn aan die dingen. En tot nu toe ook alleen maar dingen die niet abnormaal zijn voor dit model: km-teller staat stil, gasveren van de kofferklep zijn rotversleten, rammelende stabilisatorstangetjes en achterlichten die helemaal dof geworden zijn.

Twee problemen waar ik nu nog extra op ben gestoten zijn een niet werkende koplamp (maar het is niet het lampje, de zekering of een stekker :eusa_doh:) en bij het vervangen van de gasveren van de kofferklep blijkt één van de scharnieren aan de binnenzijde op een aantal plaatsen te zijn gescheurd, gebarsten of gewoon afgebroken :eusa_wall:.

Dat wordt dus vermoedelijk op zoek gaan naar een scharnier en koplamp(en) :eusa_think:.

dielie850

Welkom Dieter.
Dat van de koplamp kan een massaprobleem zijn heb ik ook gehad.
achter de linker koplamp zitten massa stekkertjes rammel daar es aan ;)

CorT5