viergats naar vijfgats ombouw

Gestart door wepster, 16-01-2005 16:23:09

Vorige topic - Volgende topic

wepster

beste roffelaars ik loop er al een tijd over na te denken om mijn auto om te bouwen van vier naar vijf bout naaf maar is er onder de roffelaar's iemand die daar ervaring mee heeft en weet wat er allemaal vervangen moet worde wat het gaat kosten en hoeveel werk het is

en natuurlijk de vraag of ik het wel kan en moet doen

greets wepster

PS ik zou dit willen doen daar dan de keuze uit velgen voor de auto groter is !!!!!! ??? ??? ??? ???

CPEC

Citaat van: wepster op 16-01-2005 16:23:09
beste roffelaars ik loop er al een tijd over na te denken om mijn auto om te bouwen van vier naar vijf bout naaf maar is er onder de roffelaar's iemand die daar ervaring mee heeft en weet wat er allemaal vervangen moet worde wat het gaat kosten en hoeveel werk het is

en natuurlijk de vraag of ik het wel kan en moet doen

greets wepster

PS ik zou dit willen doen daar dan de keuze uit velgen voor de auto groter is !!!!!! ??? ??? ??? ???
Ehh... een poosje geleden een wiel van een 850 vervangen (lek) en ik weet toch zeker dat dit een 5-gaats was... ???
Pas op voor rrrroffelende Zweden!

wepster

dat begrijp ik ook (die nieuwe type's zijn vijf gat) maar ik heb nog een oud type (92) en die zijn echt vier gats dus vandaar mijn vraag
cpec

wepster

Citaat van: Ludo op 16-01-2005 20:00:08
Martijn heeft ook die ombouw gedaan op z'n witte 850.
buiten de naven moet je alleszins ook nog andere schijven.
kosten even navragen bij de dealer (of Martijn).
;)

beste ludo welke martijn is dat en wat is zijn bijnaam op de side zodat ik hem eens kan benaderen(alvast bedankt voor de reactie en de moeite)

greets wepster
;D ;D ;D

CPEC

Citaat van: wepster op 16-01-2005 20:26:44
dat begrijp ik ook (die nieuwe type's zijn vijf gat) maar ik heb nog een oud type (92) en die zijn echt vier gats dus vandaar mijn vraag
cpec
Ok dat wist ik niet, maar het was wél een oud type uit 1994... ??? (hij komt wel uit Italië, maakt dat nog verschil?)

CPEC

Citaat van: Ludo op 16-01-2005 20:48:13
vanaf modeljaar 1994 = 5 gaten.
Ik dacht dat de 850 halverwege 1994 "herzien" is... dus dat dit er nog een was van de eerste serie... Verder schijnt hij iig gelijk te zijn aan de eerste serie... meer weet ik er niet van. De auto is nu wrak dus heb voorlopig niet de kans om er nog eens naar te kijken... :'(

CPEC

Citaat van: Ludo op 16-01-2005 21:01:49
nee hoor, de "face lift" is al doorgevoerd half-eind '93.
het "overgangs model" had wel nog de oude achterlichten, wel al nieuwe bumpers, de lagere koplampen, ander stuur...
de "oude" serie is dus heel goed te herkennen aan de hoge koplampen en de bumpers.
Ok duidelijk, bedankt. Hij heeft inderdaad smalle koplampen en een andere achterbumper, voor weet ik niet, stuur ook niet, zit sportstuur in. Maar hoe zit het dan met het interieur? Deze auto heeft exact hetzelfde type interieur als die van mijn vader uit '92, terwijl op foto's toch vaak te zien is dat nieuwere 850's andere schakelaars hebben, de armleuning voorin anders is van vorm en bekerhouders heeft... Is dit later weer veranderd?

CPEC

;D duidelijk!
Was er voor Volvo ook nog een praktisch nut om van 4-naar 5-gaats over te stappen??
En welke modeljaren waren dan "overgangsmodel" en welke "uiteindelijk model"?

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 16-01-2005 21:46:50

welk nut van 4 naar 5 gaten?.

Een echte Volvo heeft 5 gaten  ;) (grapje hoor)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

wepster

bedankt voor de info maar ben wat denk je waarom ik er over loop te denken om hem om te bouwen(de auto he) dan is het teminste een echte 850 ig

Zippo

Citaat van: Ludo op 16-01-2005 22:23:53
nuja, bij de 850 kom je wel méér eigenaardigheden tegen.
zo had je bv zippo's oude auto (die met de vlammen  ;D ) , volgens mij ook een overgangs model.
in kleur 414, bij mijn weten de enige in die kleur bij het '94er model.
origineel of overspoten zippo?.

Orgineel Ludo!

Zippo

M a r c

Citaat van: wepster op 17-01-2005 19:28:22
bedankt voor de info maar ben wat denk je waarom ik er over loop te denken om hem om te bouwen(de auto he) dan is het teminste een echte 850 ig

Ik bedenk ineens dat ik nog 4 naven e.d. op het wrak van mijn gele heb zitten....

Da's wellicht iets voor jou?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Peth©oni

Citaat van: MH op 22-01-2005 19:42:54

Ik bedenk ineens dat ik nog 4 naven e.d. op het wrak van mijn gele heb zitten....

Da's wellicht iets voor jou?

wat dacht je van PB  ::)