Dimlicht bijrijders kant werkt niet

Gestart door kalf90, 16-09-2014 12:12:21

Vorige topic - Volgende topic

kalf90

Mijn dimlicht linksvoor doet het niet. Lampje op het dashboard brandde soms en dan opeens heel de tijd en nu ook niet meer :eusa_think:. . Lamp is het niet, zekering ook niet, standlicht en grootlicht werken wel gewoon. en stekkers lijken me ook goed te zitten.
Er is wel een stekker afgebroken die op het "klepje" zit waar de lamp achter zit. Maar dit leek me eerder een ongebruikte stekker:

dielie850 had het in mijn voorstel topic over massastekkertjes, iemand die me kan zeggen waar die precies zitten? Enige massapunt wat ik achter die koplamp zo direct kan vinden loopt enkel een dikke blauwe kabel vandaan en op de aansluitstrook daar zit niets aangesloten.

Is er overigens online ergens een elektrisch schema te vinden? Want zowat op de wilde gok met een multimeter aan de slag gaan heeft ook weinig zin ;D.

UserID6342

Kijk de stekkers eens goed na op oxidatie.  Ook draadbreuk in de koplamp (in de kabels naar je stekkers op de lamp zelf toe) zelf komt vrij veel voor.  Het beste kun je de hele lamp er even uitpakken, dan kun je die kabelboom ook beter zien in het koplamphuis zelf.

kalf90

Het was overigens bestuurderskant (want aan de foto ook af te leiden valt). Maar lamp er uit gehad en er was toch ergens een kabeltje gebroken. Netjes aan elkaar gesoldeerd en werkt weer!