De draad kwijt: 850 1992 / speaker aansluitingen

Gestart door mbles, 20-09-2014 11:00:00

Vorige topic - Volgende topic

mbles

Hoi,

nu ben ik de draad echt kwijt. Mijn 850 is van 1992 en heeft dus een afwijkend deel van de kabelboom voor aansluiten van de radio / speakers.

Probleem: Speakers rechter achterdeur + hoedenplank krijg ik niet aan de praat.

Aanleiding: Achter de moderne USB Sony radio was van alles gesoldeerd / geknipt / geknoopt / geplakt etc. Er moest een old school originele Volvo Dubbel Din in / 8 originele speakers. Meteen dus maar de draden netjes maken.

Wat heb ik gedaan:

• oude radio verwijderd
  • aan elkaar geknoopte ISO adapter losgesoldeerd
  • origineel stuk van een kabelboom uit een S70 netjes aan mijn 850 kabels gesoldeerd en met krimkousjes afgewerkt
  • elke draad apart getest / speakers getest: alles werkt en verbinding (voor het solderen natuurlijk)
  • SC-800 aangesloten en bijna alles werkt: via contact geschakeld, elektrische antenne, tweeters op dash en speakers in voordeuren

geen brandlucht en kapotte zekeringen, dus voor een starter best netjes vond ik :-)

Wat werkt niet: achterspeakers doen helemaal niets, niet via de SC-800 en ook niet via een andere radio. Conclusie: radio is niet het probleem. Kabels nog een keer individueel gecheckt: werken allemaal. Zijn dus ook ok. De combinatie zal dus ergens het probleem zijn.

Ik denk zelf dat het een massa probleem is of een vreemde kronkel in de draadboom die naar achteren gaat.

Voor alle duidelijkheid: de vrouwelijke variant van deze dikke connectors zitten er in mijn dash (zijn nog gedeeltelijk aanwezig met paar kabels erin):

Deze aansluitingen zaten in 850 van 1992 / deel 1993 + Volvo 960 (1990 to 1992) / Volvo 740 (1988 to 1990) / Volvo 760 (1991 to 1993) / Volvo 850 (1992 to 1993) / Volvo 940 (1990 to 1994).

Zo ziet het er nu bij mij uit.

Linker deel van de kabels met speakers voorin / power etc (de dikke connector die ik vast heb wordt dus niet gebruikt):

Deel dat naar rechts gaat (waar dus waarschijnlijk het probleem zit, ook hier is de zwarte connector niet ingebruik):

Nog een voor de duidelijkheid (dat blauwe ding gebruik ik ook niet):

Wie weet de oplossing? Welke rare kronkel heb ik gemist? (zit zelf nog te denken om de zwarte massa draden die nu in de originele stekkers zitten ook aan de massa van de SC-800 aan te sluiten, is nog een optie om te proberen)

Dank voor de hulp!

big ben

In het "verre"  verleden heb ik hier gemak van gehad  :D

Connector aansluiting

mbles

Dank, die kende ik al. ik heb nog 2 zwarte / massa draden over. Iemand idee of ik die aan de massa van de stekker die in de radio zit moet solderen?