Nieuw hier: Volvo C70 2.3 T-5 Saffron uit Limburg!

Gestart door MS60R, 21-09-2014 22:28:25

Vorige topic - Volgende topic

MS60R

Hallo allemaal,

Mijn naam is MS60R (of gewoon Mark) en ben samen met mijn gezin woonachtig in Born, Limburg. Nieuw in de Volvo-wereld ben ik niet, sinds 2011 ben ik al lid van het Volvo-Forum maar hier ben ik wel nieuw! Sinds zaterdag 13 september rijden wij een Volvo C70 2.3 T-5 Intro Line in de kleur Saffron Pearl, welke van forumlid MikeQR is overgenomen. Voor de gezinskilometers hebben we nog een BMW 320d EDE type F30 en vrouwlief rijdt in een rolschaats, oftewel een Citroën C1. De C70 wordt zodoende alleen voor hobbykilometers gebruikt en is de opvolger van onze ex-Volvo 740 Turbo Intercooler uit 1986.

Het doel van de C70 is voornamelijk hobbymatig en ik wil er een projectje van maken om de C70, waar MikeQR al veel technische zaken aan heeft vervangen, vooral optisch weer in een super staat te krijgen. De algehele staat van de "C" is vrij goed maar jarenlang gebruik in stadscentra zonder overdekte stalling heeft zijn tol geëist op de rubbers en de voorbumper mag worden ge-restyled of vervangen. Een goede polijstbeurt zal de prachtige kleur verder ophalen, nieuwe (heldere?) koplampen + achterlichten, USA pinkers en een setje nieuwe velgen (of de huidige Canisto's overspuiten) moeten het dan afmaken. Het interieur is al door de vorige eigenaar vervangen en is vrij netjes. Het audio-systeem klinkt fantastisch en rijden/schakelen doet de auto werkelijk fenomenaal!! 8)

Het lijstje met plannen is nu als volgt:
- (Heldere) koplampen + USA pinkers
- Heldere achterlichten Gedaan (28-09-2014)
- Velgen laten spuiten/poedercoaten of een nieuwe set (17"of 18")
- Uitlaat recht laten hangen / vervangen
- Voorbumper restylen/vervangen/spuiten
- Rubbers achterruit vervangen (helemaal uitgedroogd, deels kapot)
- Rubbers achterste zijruiten afkitten of rubber vervangen (kleine lekkage, C70-euvel)
- Raamrubbers zijruiten vervangen
- Nieuwe mattenset voor interieur
- Bekleding voorstoelen laten repareren
- Huidige wisserset vervangen door aerotwins
- ...

Afgelopen 18 september ben ik voor de tweede keer vader geworden (helemaal happy! :D) van alweer een prachtige dochter genaamd "Elinn". Samen met haar 4,5 jaar oudere zusje "Imme" en moeders zullen we in de weekenden veel gebruik gaan maken van de C. Mijn dochter Imme is sowieso al niet meer bij de auto weg te slaan ;D Toerritten rijden, Volvo-gerelateerde evenementen bezoeken en wellicht zelf ritten uitzetten (zoals al vaker samen met forumlid v0lv0freak gedaan) behoren tot de geplande activiteiten!

Na een grondige poetsbeurt staat de C er momenteel zo bij:

To be continued...

MS60R / Mark

daanium

Mark, allereerst gefeliciteerd met Elinn
Als je interesse hebt; die achterraamrubber heb ik nog helemaal nieuw liggen.
was eigenlijk bedoeld voor mijn vorige C70, maar die wat ik nu heb is nog helemaal netjes :)
ik woon in buchten, we zien elkaar vast nog wel eens voorbij knallen ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

MS60R

Daanium, thanks! :)

Ik heb wel interesse in die raamrubbers - zijn die makkelijk te vervangen of moet dan de hele achterruit eruit?

The Volvoboy

Ha Mark! Een bekende van het Volvo-Forum :) Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :D

Jouw oude S60 met achterschade (de 77-HZ-SK) heeft hier nog een hele tijd in het dorp rondgereden. ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

T5-4life

Welkom op het forum! Alweer een Limburger met een C70  ;D

Achterste zijraam er uit is een  :eusa_whistle: van een cent
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

MikeyQR

Welkom op het forum Mark. :D

En gefeliciteerd met Elinn  :eusa_clap:

10klepper

Welkom hier! Mooie C70 en Born, das om de hoek hier (Geleen) dus ik houd mijn ogen open!

En nog proficiat met de geboorte van jullie dochter!

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

)()()sT

dielie850

JeffreyC

En welkom uit het zuidelijkste puntje van NL, Eijsden ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

widebody

daanium

Citaat van: MS60R op 21-09-2014 22:52:04
Daanium, thanks! :)

Ik heb wel interesse in die raamrubbers - zijn die makkelijk te vervangen of moet dan de hele achterruit eruit?

Citaat van: T5-4life op 21-09-2014 23:10:32
Welkom op het forum! Alweer een Limburger met een C70  ;D

Achterste zijraam er uit is een  :eusa_whistle: van een cent
Zijraam zal inderdaad wel mee vallen, maar daar heb ik verder geen rubbers van :)
Die van het achterraam, die kun je inderdaad alleen vervangen door het hele raam er uit te halen.
Ik kreeg de tip om een 'kleine' zelfstandige te zoeken die ramen kan vervangen, dus geen carglass o.i.d.
Dan zou je 'm voor een paar tientjes kunnen laten vervangen.
Tenzij je zelf het raam er uit kunt halen, dan heb je alleen wat geduld nodig ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

T5-4life

Ik had m'n leesbril weer eens niet op. Verkeerd gelezen  :(
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

josvandevelde

Ha Mark,

gefeliciteerd: met je dochter en de mooie C70. Ik heb er ook zo een gehad, ook een 2.3 T-5, ook saffron. Daar ga je van genieten!

MS60R

Hartelijk dank voor alle reacties, zowel voor dochterlief "Elinn" als voor de C70! :D