Reparatie set lambda stekker

Gestart door S. Brouwer, 22-09-2014 19:20:45

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

Bestaat er een reparatieset vanuit Volvo om de stekker van de lambdasonde te vervangen?
Betreft de zijde waar de lambda sonde wordt aangesloten.

Mijne is door een eerdere eigenaar vervangen door een kroonsteen wat nu foutmeldingen oplevert door loskomende draden.
Een nieuwe sonde is ondertussen onderweg maar de kabelboom wil ik ook weer herstellen.

Zijn hier artikelnummer van beschikbaar? Gaat om een t-5 uit '94.

Bostel

Kan je dat niet gewoon solderen en krimpkous over doen?
Ik denk trouwens niet dat losse lambda stekkers te krijgen zijn...

edit : na nog een keer lezen begrijp ik dat de kroonsteen tussen jouw bedrading staat en niet tussen de sonde en stekker, dan hoop ik voor jou dat een losse stekker toch te krijgen is. Als de draden nog een beetje lengte hebben kunnen die nog wel gesoldeerd worden.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Sbv

bij iemand uit een sloopauto halen en dan de draden opnieuw solderen een optie. Alternatief kan een complete motorkabelboom zijn

Ries van de Zilverschuit

Die stekker is (ecu-zijde toch, aangezien een nieuwe sonde met stekker onderweg is?) is bij mijn weten nog steeds te verkrijgen, via de dealer. Voor mijn V70 dit voorjaar nog een laten aanrukken. Paar eurootjes.

Bestel dan de kabelschoentjes ook mee.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

S. Brouwer

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 22-09-2014 22:15:10
Die stekker is (ecu-zijde toch, aangezien een nieuwe sonde met stekker onderweg is?) is bij mijn weten nog steeds te verkrijgen, via de dealer. Voor mijn V70 dit voorjaar nog een laten aanrukken. Paar eurootjes.

Bestel dan de kabelschoentjes ook mee.

Inderdaad de zijde aan de auto. Zeg maar boven de versnellingsbak.

Heb je hier toevallig nog artikel nummers van?
Of heeft er iemand toegang tot vida om dit te achterhalen.

Als alternatief houd ik het solderen achter de hand maar bij voorkeur vervang ik het met een nieuwe stekker.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R