Startprobleem / Geen vol vermogen

Gestart door basjordans, 17-01-2005 21:40:13

Vorige topic - Volgende topic

basjordans

Dank voor de reacties op mijn vorige post. Helaas weer een vraag:

Ik hoop dat ik dit onder de goede afdeling plaats:

Vanmorgen wilde mijn T5 niet starten. Route Mobiel er bij en werkelijk keurig geholpen. Snel terplaatse en na flink lang doorstarten deed hij het. Conclusie Route mobiel: vocht in bobine.

Auto start weer prima maar.....het lijkt wel of hij na de escapade van vanochtend kracht 'verloren' heeft. Hij heeft duidelijk meer moeite met inhalen (voorheen maximaal 3000-3200 toeren bij inhalen, ik rij dan ong. 130) en nu wel 4000-4500. Na het inhalen zijn de toeren weer normaal.

Ik heb een beetje het gevoel dat de turbo niet meer meedoet, terwijl de drukmeter normaal reageert. Het lijkt een beetje of hij ademhaalt door (groot) rietje.
En afgelopen vrijdag was alles nog prima in orde.

Nu zag ik in de Haynes manual dat de computer in na bepaalde storingen de 'limp home' modus schiet waar hij pas na het resetten weer uitkomt. Is vocht in de bobine reden om deze modus te activeren?

Kan het in dit geval misschien zo zijn dat de wastegate van de turbo op computerinstructie openblijft ivm deze limp home modus?

Het Check Engine lampje brandt niet en ook het Service lampje brandt niet ???

Wellicht heeft iemand een idee...

basjordans

Citaat van: Ludo op 17-01-2005 22:01:15
ik zou eerst die bobine in orde brengen.
bij een bobine die niet voldoende stroom geeft (+-14000volt) treed idd vermogenverlies op doordat de bougies geen goeie vonk krijgen.

Dank! Ik zal er woensdag meteen een nieuwe op laten zetten!

basjordans

Even een update: vandaag zijn bij de garage de verdelerkap, de rotor en de bobine vervangen. Omdat het nog onder de garantie viel geheel kostenloos. :)

Hij doet het weer als vanouds!