koelsysteem

Gestart door pjotter, 18-01-2005 12:15:10

Vorige topic - Volgende topic

pjotter

Omdat ik van de zomer met de caravan achter mijn 850 naar het zuiden gaat, is mijn vraag, moet ik het plastic
plaatje wat achter de gril zit laten zitten of weghalen.
Is dit een soort winterstand, of is dit een soort keien-vanger om de radiator te beschermen.
Wie ooo wie?????

thuur

Een keienvanger zit optioneel onderin je bumper, o.a. om de condensor van je airco te beschermen tegen 'steenslag'. Is een raster van plastic ala de nieuwe Volvo-grillen.

De flap is zodat je radiator in extreem koud weer goed kan werken (inwaaiende sneeuw e.d.). Als het goed is heb je een aparte 'splashscreen' zitten voor je luchtinlaat, deze zit vast aan het zwarte plastieke voorfront. Sommigen zagen dit weg ter bevordering van de luchtinname, evenals de verplaatsing van de claxons.

Ik rijd (helaas) o.a. ook korte stukjes in koud weer, dus ik heb m erop gezet voor de winter. Als je goed moet koelen (lange ritten, warm weer, caravan, etc.) zou ik m eraf halen. Het maakt niet vreselijk veel verschil gezien de uitstekende werking van het koelingssysteem van de 850, maar voor dat kleine beetje extra koeling zou ik m eraf halen. Je kunt m altijd meenemen, is maar een stukje rubber wat je gemakkelijk bij je reservewiel kan leggen.

Gr 8)