V70 2.5D valt stil na starten

Gestart door V70_Moon, 30-09-2014 19:30:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70_Moon

Beste forumleden,

ik heb een probleem met een V70 2.5D automaat uit 2000:

Als de auto een tijd stil heeft gestaan, zeg >7 uur, dan na het starten van de auto loopt hij netjes stationair.
Een paar seconden daarna valt hij in toeren in 1x weg en valt hij bijna stil, de laatste paar dagen herhaalt dit zich 3-4 keer voordat hij pas normaal draait.
Dit gebeurt als hij gewoon in P staat en lijkt eerder te gebeuren als je hem belast door in D te zetten.
Ook rookt hij veel als dit gebeurt.

Hierna rijd de auto gewoon prima en heeft er ook geen last van als ik hem uit en aan zet, gebeurt dus alleen als hij lang stil heeft gestaan.

Zelf heb ik gevoel dat het te maken heeft met de diesel toevoer, misschien dat hij ergens lucht aan zuigt waardoor de motor tijdelijk zonder diesel zit waardoor hij terug valt in toeren?

Het dieself filter heb ik laatst al laten doorlopen (in de hoop dat dit het zou verhelpen), wanneer deze voor het laatsts vervangen is weet ik niet.

Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen en hoe ik bepaalde dingen kan uitsluiten?

Bedankt.



Sbv


V70_Moon

Nee helaas heb ik geen toegang tot de engine ECU met mijn OBD2 adapter, is net een type nieuwer die VOL_FCR niet kan uitlezen.
Mocht je een goede OBD2 adapter weten inclusief software die wel deze ECU kan uitlezen en geen honderden euro's kost dan hoor ik het graag.
Is wel fijn om die mogelijkheid te hebben.

De gearbox ECU kan ik wel uitlezen en die geeft geen fouten in ieder geval.

Sbv

Vida kan het gewoon of even langs dealer rijden