Spiegel eraf gevallen, alleen spiegelglas vervangen?

Gestart door Marty__Mouse, 02-10-2014 00:57:50

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Vanavond op weg naar huis viel het me wederom op dat mijn linker buitenspiegel trilde, dat deed ie al wat langer en ik had me al voorgenomen om hem vast te gaan zetten. Maargoed, ik doe dus tijdens het rijden het raam open om te kijken of ik hem kan aanduwen maar toen mijn vinger het glas raakte kletterde de spiegel naar beneden in 1000 stukjes op de rijbaan.. (sorry achterliggers)

Het is alleen het spiegelglas wat eraf is gevallen, het kunststof achterplaatje (met ik neem aan daarin de verwarming?) zit nog mooi op zijn plek, net als een soort van schuim-achtig laagje wat ooit dubbelzijdig tape is geweest maar nu totaal niet meer plakt.

Nu las ik al her en der dat een verwarmde spiegek best aan de prijs is. Maar kan ik in dit geval gewoon alleen het glas vervangen en de rest netjes laten zitten (nadat ik de 'dubbelzijdige tape' op de kunststof achterplaat heb vervangen? Of moet ik inderdaad een spiegelglas incl verwarmingselement kopen?

Wie heeft er hier ervaring mee? Spiegelglas zelf kost namelijk maar iets van 10 euro .
de verwarming werkte altijd perfect dus dat gedeelte wil ik eigenlijk niet vervangen..

Wie heeft er hier ervaring mee?

ik heb er al wel op gezocht maar kon dit specifieke probleem niet vinden.

alvast bedankt!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Lunadust

Ik zou toch een verwarmd spiegelglas bestellen als ik jou.
dat is een glas met verwarmingselement en de zwarte achterplaat.
Zal zo rond de 20 euro kosten  ;D
Techneut, geen dichter.

UserID6342

Alleen het glas vervangen Maarten, incl. verwarming. Klik je er zo in / uit.

http://www.estateservices.nl/catalogsearch/result/?q=spiegelglas

Maar met even wat zoeken zijn ze goedkoper te vinden...

volvobug

Ik heb laatst spullen besteld voor een vw, viel me op dat de glazen van Van Wezel hier geen drol kosten (8 euro, convex met verwarming voor een Sharan):

http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/volvo/v70/v70-p80lw-combi-00-1997-00-2002/25-10-v-kat-01-1997-03-2000-106kw/carrosserie/spiegels/buitenspiegelglas
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Ries van de Zilverschuit

Die website heeft alleen nogal wisselende reviews: http://www.thuisvergelijken.nl/ervaringen/MijnAutoOnderdelen.nl/. Ekomi is wel weer goed.

Maar goedkoop zeker: kijk maar eens wat een aandrijfas kost van SKF.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Marty__Mouse

Lunadust & Dirk, jullie hadden helemaal gelijk. Via de locale onderdelen handel snel een spiegel met verwarming en onderplaat besteld en die gistermiddag al op kunnen halen.
het monteren ervan stelt idd niets voor.
Al zat de stekkeraansluiting voor de verwarming wel anders dus ik hoop dat de verwarming werkt. Anders de boel nog een keer los en de stekkers omwisselen. ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..