Plotseling uitvallen kachelmotor / blower

Gestart door Wouter1973, 02-10-2014 16:05:06

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Vanochtend viel plotseling mijn kachelmotor uit. Ik heb de standaard ECC unit en zowel met de schuif op auto, halve snelheid of volle snelheid gebeurt er niets. Opvallend is dat de rechter verlichting op de unit ook uitgevallen is. Links werkt nog wel. Daarom denk ik aan een zekering, echter zekering 5 en 31 zijn nog intact. Iemand een zinnige suggestie?  ???

Wouter1973

ECC unit verwisseld voor andere unit: geen effect.

Sbv

UserID6342

Wouter1973

Waar moet het test pinnetje in voor foutcodes van de ECC? Update: B1.

Wouter1973

twotone

Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Wouter1973

Mooi. Dan heb ik die nog liggen. Vast vrij eenvoudig te vervangen?
Ik zal de zoekfunctie eens wat beter gebruiken. Gevonden. Schopplaat eruit en dan met een torx de weerstand wegnemen. Moet lukken. Foutcodes (via B1) zal ik straks eens uitlezen.

Wouter1973

Dit kan ik echt niet viden hier: code 4-1-7. Wat betekent deze?

Sbv

Wouter1973

"Aanzuigventilator binnentemperatuursensor passagierskant vastgelopen"... ???

Ik wist niet eens dat er een aanzuigventilator was. Waar zit dat ding? En kan het vastlopen daarvan er toe leiden dat mijn blower / kachelventilator niets meer doet??

Sbv

kachelventilator zelf kan ook defect zijn

de sensor zit achter de handgreep bij dak aan passagierskant

Wouter1973

Citaat van: Sbv op 02-10-2014 22:31:05
kachelventilator zelf kan ook defect zijn

de sensor zit achter de handgreep bij dak aan passagierskant
Dank. Is de sensor hetzelfde als een aanzuigventilator?

mehn

Er zit een klein ventilatortje bij de sensor om ervoor te zorgen dat de sensor lucht krijgt om te meten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Wouter1973

Aha. Volgens mij heb ik dat ook nog wel ergens liggen. Kan me alleen nauwelijks voorstellen dat daardoor de grote kachelventilator niets meer doet. Vast een oude foutcode. En gewoon een stukgelopen kachelmotor. Of defecte weerstand. Zo'n foutcode zegt dus uiteindelijk niet zoveel. Of zie ik dat verkeerd?