verzekering

Gestart door francois, 05-10-2014 12:32:18

Vorige topic - Volgende topic

erdebruin

18 euro WA zonder poespas, handtas met inhoud meeverzekerd én pechservice (vrouwverzekering)
To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

katuut

3,25 pm voor het vervoershoer, (seat cord. Vario)

33 voor de passat Volledig casco

24 voor de volvo (beperkt casco)

Mn vrouw werkt bij een verzekeraar  ;D
Chronisch last van detaildiarree

CharlieFox

Mijn verzekering bij Centraal Beheer is afschuwelijk omhoog gegaan, merkte ik onlangs. Nu moet ik zeggen dat ik soms vrij laks erin ben en papieren wel eens ongelezen weg leg. Maar gister het eea uitgezocht omdat ik opeens hogere bedragen op de (online) afschriften zag.

Relevante gegevens:
15% Korting via de personeelsvereniging van een oude werkgever
20+ jaren schadevrij
Regio Amsterdam
Leeftijd 50+
Auto uit 1995 (weet niet of dit relevant is)
ca 15.000 km per jaar (maar let CB niet op)

Premie tot 1 april 2015:
WA: 22,87
Pechhulp Europa (incl NL): 11,65
Ong inzittenden: 2,18
Totaal: €36,70

Premie nu, vanaf 1 april 2015:
WA: 31,58
Pechhulp Europa + NL: 19,92
Ong inzittenden: 1,88
Totaal: €53,38 (!)

Ik zag in een brief dat de assurantiebelasting van wetswege ook verhoogd is van iets van 9,5% naar 21%! En bij CB is de pechhulp Europa opeens opgesplitst in een pakket NL en een pakket Europa. Dat was voorheen één pakket met één tarief.

Sinds kort een motorfiets en daar betaal ik voor WA+diefstal+ong opzittenden ook nog 17,65 per mnd voor. Ook bij CB verzekerd, omdat de auto no-claim dan ook geldt voor de motorfiets.

Ik ga de komende weken maar eens uitkijken naar een goedkopere verzekering ...
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

850blues

Dat kan inderdaad vast wel goedkoper.

Toen bij mij 3 jaar geleden de WA premie ook zonder aanwijsbare reden omhoog ging, ben ik via die grote vergelijkingssite bij All ....re terecht gekomen. Betaalde daar in eerste instantie 15 nog wat en nu - medische reden - iets meer dan 22 euro p/m (enkel WA) regio Haarlem.

Andere optie die ik hier weleens lees: adviesverzekerd (ik moet ze eigenlijk ook maar eens benaderen).

Pechhulp zou je ook via de ANWB kunnen laten lopen, lijkt goedkoper maar 'k weet niet of de voorwaarden/aangeboden diensten gelijk zijn aan je huidige hulppakket.

En je hebt idd wat gemist, die verhoging assurantiebelasting is op 1 jan 2013 al in gegaan ;D
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

CharlieFox

Dank. Zit momenteel alweer ruim 2 uren te googlen op die materie. Reuze vermoeiend en zonde van m'n mooie Hemelvaartochtend. 't Is tegenwoordig allemaal uitzoeken, al dan niet mbv vergelijkingsites. Geldt voor verzekeringen, energie, radio-tv-internet-telefoon thuis, mobiele telefoons enz. enz. Doe mij maar gewoon PTT en PEN en zo.

Ik kwam net op Allianz uit met een zeer voordelige pechhulpverzekering. Scheelt 10 euro per maand. En bij Promovendum voor de autoverzekering WA. Scheelt liefst 12 euro, ook omdat de ongevallen inzittenden bij hen gratis is.

Probleem is nu dat ik met de auto zo weg kan bij CB, maar met de motor er pas sinds januari jl. zit. Kan dus niet eerder dan jan 2016 weg met de motor. Als ik de auto elders onderbreng, verlies ik op de motorfiets (waarschijnlijk) m'n 75% no-claim korting. Dus weer het eea berekenen. Gedoe dit ...
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

CharlieFox

Dank aan 850blues. Vandaag inderdaad verzekering afgesloten bij AV! in Meppel. Klein kantoortje van 3 mensen. Ik ben m'n hele auto leven al verzekerd bij de grote jongens. Helpdesk en online self service, dus geen verzekeringsadviseurs met koffie over de vloer. Ivm de premie toch maar overstag gegaan.

Ik betaal nu voor de auto WA €17,50 pmnd + €4,20 voor een uitgebreide Schade Inzittenden verzekering. Is iets anders dan de verouderde versie Ongevalinzittenden verzekering. In de eerstgenoemde zit een veel uitgebreidere dekking. Pechhulp NL incl woonplaats en Europa heb ik bij de Allianz ondergebracht voor €9,30 pmnd.

Totaal dus €31,- pmnd voor de 3 verzekeringsvormen, waar ik bij CB eerst €53,- betaalde! Verschil van €22,- pmnd! Eerste jaar maar even aan zien hoe het gaat. Als het goed is, heb je weinig met verzekeringen te maken.

Ik heb nu de smaak te pakken en ga gelijk de overige verzekeringen binnen ons gezin napluizen.

850blues

Graag gedaan  ;)

Mooi dat je hier ook even laat weten wat het is geworden.
't Scheelt een flinke slok op een borrel zo te zien.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

-D©©©L-

Citaat van: CharlieFox op 17-06-2015 17:38:50
Dank aan 850blues. Vandaag inderdaad verzekering afgesloten bij AV! in Meppel. Klein kantoortje van 3 mensen. Ik ben m'n hele auto leven al verzekerd bij de grote jongens. Helpdesk en online self service, dus geen verzekeringsadviseurs met koffie over de vloer. Ivm de premie toch maar overstag gegaan.

Ik betaal nu voor de auto WA €17,50 pmnd + €4,20 voor een uitgebreide Schade Inzittenden verzekering. Is iets anders dan de verouderde versie Ongevalinzittenden verzekering. In de eerstgenoemde zit een veel uitgebreidere dekking. Pechhulp NL incl woonplaats en Europa heb ik bij de Allianz ondergebracht voor €9,30 pmnd.

Totaal dus €31,- pmnd voor de 3 verzekeringsvormen, waar ik bij CB eerst €53,- betaalde! Verschil van €22,- pmnd! Eerste jaar maar even aan zien hoe het gaat. Als het goed is, heb je weinig met verzekeringen te maken.

Ik heb nu de smaak te pakken en ga gelijk de overige verzekeringen binnen ons gezin napluizen.

Pechhulp is nog voordeliger en met wereldwijde dekking te vinden bij de duitse ADAC.

https://www.adac.de/mitgliedschaft/tarife/

LekkeRRRR

Citaat van: -D©©©L- op 01-07-2015 08:50:14

Pechhulp is nog voordeliger en met wereldwijde dekking te vinden bij de duitse ADAC.

He... interessant.... Kun je als Nederlander lid worden van de ADAC met dezelfde condities als een oosterbuur?
Het inschrijfformulier biedt geen ruimte om een land in te vullen...

-D©©©L-

Citaat van: LekkeRRRR op 01-07-2015 10:02:50
Citaat van: -D©©©L- op 01-07-2015 08:50:14

He... interessant.... Kun je als Nederlander lid worden van de ADAC met dezelfde condities als een oosterbuur?
Het inschrijfformulier biedt geen ruimte om een land in te vullen...

Bijna dezelfde condities.
Er zijn wat zaken die niet mogelijk zijn als niet inwoner van duitsland. Denk hierbij aan het nazenden van brillen, identiteitsbewijzen en medicijnen.  
Even bellen en een formulier opvragen gaat simpel, kan ook via het contactformulier. https://www.adac.de/kontakt/mitgliedschaft/Fragen_PlusMitgliedschaft.aspx?ComponentId=114548&SourcePageId=0
als je wat beter Duits spreekt kan je je ook telefonisch aanmelden. Betaling per europese incasso.

ADAC is overigens een persoonsgebonden lidmaatschap. Ook als je in de auto van iemand anders rijd.