Reviseren voorste remklauwen, of vervangen?

Gestart door kalf90, 05-10-2014 18:04:49

Vorige topic - Volgende topic

kalf90

Ging vandaag de remmen van de Volvo vervangen, maar bij beide voorste remklauwen is de buitenste rubber rond de zuiger half los en de zuiger zelf redelijk roestig.

Ik dacht eerst aan een setje goede gebruikte remklauwen, maar neig meer naar nieuwe klauwen of reviseren. Op het werk voorzie ik weleens hydraulische- en persluchtcilinders van nieuwe dichtingen, dus dit kan nooit veel anders zijn lijkt me. Heb alleen geen ervaring met een remsysteem onluchten en dat werkje heeft me ook altijd wat afgeschrikt. Al kan ik daar sowieso niet rond vrees ik vermits één van de voorste remslangen ook vervangen moet worden.

Is het de moeite/haalbaar om te reviseren, of is het verstandiger om gewoon voor een ander setje (nieuw of gebruikt) te gaan?

In geval van reviseren, kan je die setjes met ringen en zuiger gewoon bij de dealer krijgen? Of haal ik ze best ergens anders? Kan er ook geen week op wachten want die auto moet wel terug rijden natuurlijk :eusa_whistle:.
En is er trouwens een manier om die zuiger er uit te krijgen zonder perslucht?

twotone

Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

francois

Ik zou gewoon de gehele remklauw vervangen linkse en rechts dan kan je weer een lange tijd voor uit
Revisie set gaat wel maar Is maar nood oplossing meestal Is hij binnen in ook gaar en rot

Vrfr

V70geRwin

klauwen vind je met zoeken voor 100 per stuk of nog minder en dan zijn ze weer spik en span.
ik zou daar niet voor gaan reviseren maar het ligt eraan hoe lang je nog met je auto wil rijden.

kan je gelijk rondom je remvloeistof vervangen!

V70geRwin

KIM

Sowieso heb je zo te zien nieuwe remzuigers nodig.
Dan kun je beter compleet nieuwe klauwen aanschaffen.

NinaPaul

Gewoon reviseren, zuiger beoordelen (net als bij andere hydraulische apparaten) indien nodig ook vervangen.

Hier op het volvo forum heerst de "hype" dat het niet mogelijk is of zeer tijdelijk is, ik heb nog nooit een probleem ondervonden met revisie.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

kalf90

Estate services heeft ze pas tegen eind van de week terug binnen en zou tegen vrijdag terug moeten kunnen rijden, dus dat wordt het helaas niet, want is wat ver om er zelf even voor te rijden.
En het geluk zit me ook mee dat european tuning shop deze week uitzonderlijk ook op dinsdag gesloten is. :P

Via een vriend iemand gevonden die blijkbaar een half magazijn aan nieuwe Volvo onderdelen heeft liggen, dus zal eerst daar eens kijken en anders bestel ik waarschijnlijk online wel ergens een setje. Vervangen kruipt nu eenmaal minder tijd in ;D :eusa_whistle:.

UserID6342

Idd gewoon vervangen is de beste oplossing.  Heb je meteen een jaar garantie en met dat zogenaamde zelf revisie is alleen leuk als nood / beun oplossing, want garantie 0 komma niets.