Na dashboard herinstalleren doet bijna niks het meer

Gestart door thom-b, 07-10-2014 22:54:12

Vorige topic - Volgende topic

thom-b

Hallo,

Ik heb deze week het hele dashboard uit me volvo gehad en daarna alles weer geinstalleert, alleen nou doen er wat accecoires niet meer...   :-X
Namelijk: alles in het midden console (stoelverwarming, elektrische spiegels, elektrische ramen), dimlichten, knipperlichten...
Vast nog wel meer maar nog niet achter gekomen.  ::)

Zelf al gekeken naar zekeringen connectors enzovoort maar alles zit aangesloten en ook goed.

Het gaat hier om een volvo 850 glt 1992 (alterI)

Wie kan mij van het probleem verhelpen!

Mvg thom

elianmars

Lijkt toch op een stekker die niet goed zit. Zit alles ter hoogte van de zekeringkast goed ingeplugd?

thom-b

Citaat van: elianmars op 07-10-2014 23:02:56
Lijkt toch op een stekker die niet goed zit. Zit alles ter hoogte van de zekeringkast goed ingeplugd?

Yup, zitten allemaal goed, zitten er volgends mij 4 grote en paar kleine blokken met stekkers, allemaal goed (was t eerste punt waar ik naar keek)

Het ABS lampje brand ook nadat alles geinstalleert is, terwijl dat juist weinig voor kwam bij de alter I

Sbv

stekkerblok van middenconsole ook helemaal erin geklikt?

thom-b

Citaat van: Sbv op 08-10-2014 06:54:56
stekkerblok van middenconsole ook helemaal erin geklikt?

Ik zal die straks nog een keer checken, maar dat zou tog niet verklaren waarom t dimlicht en knipperlicht het ook niet meer doen?

Mvg thom

Sbv

klinkt ook als een stekker ergens of op de stuurstengel of links onder bij dashbord.

Alles van de middenconsole zit net voor de versnellingspook aangesloten op stekkers

maruska

2 stekkers achter je versnelling inderdaad.
ik zou even kijken of je de goede schakelaar op de goede stekker hebt gezet. er zijn iets van 4 kleuren, maar sommige schakelaars hebben dezelfde kleur. weet dus goed waar je wat op aansluit. alle stekkers nalopen dus.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

grijzev70tdi

Bij alter I hebben ze allemaal zelfde kleur. En zit er als ik me niet vergis geen centrale stekker links onderin zoals bij latere 850's. Bij mij iedergeval niet
Grolsch, het klinkt al lekkerder

maruska

ah, dan wordt het het electra schema erbij pakken en kijken naar de draadkleurtjes...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 08-10-2014 10:17:12
Bij alter I hebben ze allemaal zelfde kleur. En zit er als ik me niet vergis geen centrale stekker links onderin zoals bij latere 850's. Bij mij iedergeval niet

Maar passen alle stekkers dan ook zomaar op elkaar? Meestal zijn die allemaal net even anders, toch?

grijzev70tdi

Een aantal wel geloof ik ja. Had er eerst ook aantal verkeerd. Beetje door te proberen met diverse schakelaars ben ik eruit gekomen.

Evt wil ik TS wel ff helpen, woont niet heel ver van mij vandaan
Grolsch, het klinkt al lekkerder

thom-b

Heb de hele middag bezig geweest met de bedrading, na een tijdje ging ik logisch nadenken en had ik het gevoel dat de auto nog 'dacht' dat de sleutel nog niet op contakt stond. Omdat alleen de opties het deden die het ook doen als de auto niet op contakt staat ::)

Heb het contaktslot open gehaald( die kant met de stekker, en bleek dat een veer/pin geen contakt maakte... Gelukkig alles gefixt!
(Wel raar dat het toevallig gebeurde nadat ik het dashboard heb herinstalleert)

Bedankt voor de reacties!

volvobug

Citaat van: thom-b op 08-10-2014 22:41:08
Heb de hele middag bezig geweest met de bedrading, na een tijdje ging ik logisch nadenken ....
Beter volgende keer meteen vanaf het begin doen  ;D
Maar fijn dat het gefixed is!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

thom-b

Citaat van: volvobug op 08-10-2014 23:07:30
Citaat van: thom-b op 08-10-2014 22:41:08
Heb de hele middag bezig geweest met de bedrading, na een tijdje ging ik logisch nadenken ....
Beter volgende keer meteen vanaf het begin doen  ;D
Maar fijn dat het gefixed is!

Haha dat probeer ik altijd zoveel mogelijk te doen, maar enige wat ik in het begin zag waren vraagtekens :)