Volvo 850 1994. Motor slaat af en toe af en wil pas weer starten na 5 minuten.

Gestart door Wendy Schoon, 10-10-2014 16:49:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wendy Schoon

Hai,

Mijn Volvo 850 uit 1994 slaat af en toe af en wil dan pas na 5 minuten weer starten. Ik heb er al 3 flesjes injectie reiniger doorheen gestookt omdat ik vermoedde dat het een vocht/vuil probleem was. Echter sloeg ze gisteravond doodleuk wéér af... Dit keer vermoed ik dat het een probleem met de bobine kan zijn. Iemand ervaring met dit probleem?

Groetjes, Wendy

Ewout Schalkwijk

Ik ben geen benzinerijder, maar ik lees ook best wel vaak over doorgeslagen bougiekabels. Afhankelijk hoe oud alles is, kun je kijken of je bobine, kabels, rotor en bougies vervangen dienen te worden.

Wellicht reageert er ook nog wel een 'benzine' man.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Wendy Schoon


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Claudia op 10-10-2014 16:59:24
Relais 103 :azn:

Ach ja, natuurlijk. :eusa_wall: Niet aan gedacht. Die is ook goed voor een aantal draadjes hier.
Gelukkig krijg je de tip van De deskundige op dit gebied. :eusa_angel:

Suc6

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Onder de motorkap, bij de zekeringkast, onder de zwarte deksel. 4x torx 20 schroefjes. Rood gekleurd relais. Staat groot 103 op.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Wendy Schoon

Thanx everybody. Ik ga het checken, want ik moet er niet aan denken dat de motor afslaat in een tunnel of een andere droomplek ;)

(hier was ik dus écht nooit zelf opgekomen. YAAAYYY forum!!!)

Wendy Schoon

Ehhhm, betekend dit "af en toe" haperen een "tijdbom"? Verder heb ik gelezen over doorlussen voor nood, maar relais lijkt 3 pootjes te hebben (foto's op estateservices). Welke contacten zou je door moeten verbinden in geval van nood??

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wendy Schoon


elmarconi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-10-2014 17:08:17
Citaat van: Claudia op 10-10-2014 16:59:24
Relais 103 :azn:

Ach ja, natuurlijk. :eusa_wall: Niet aan gedacht. Die is ook goed voor een aantal draadjes hier.
Gelukkig krijg je de tip van De deskundige op dit gebied. :eusa_angel:

De 103-Deskundige is een geuzennaam.  ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26463.msg526016.html#msg526016




--
Autogas Inside . . .

Wendy Schoon

Goed, ik sta dus op het punt om een nieuw relais te gaan kopen, want met een sloop exemplaar weet je het niet zeker natuurlijk. Nou bekruipt mij de vraag: Kan het naast de beroemde 103, ook met de startonderbreking te maken hebben? Ik kom namelijk een bypass unit tegen voor het alarm systeem op de site van Estate Services.

Zo ja, dan schaf ik die ook aan voor het geval dat. Zo nee, bespaar ik me bijna €10,-.

Is een huismerk relais net zo betrouwbaar als een Volvo fabrieks exemplaar? Huismerk is €35,49, origineel Volvo is €43,44. Het lijken kleine bedragen, maar ik zit even krap op het verkeerde moment.

Veel mensen vragen zich af wat ik met zo'n zware dorstige auto moet, maar comfort, betrouwbaarheid, veiligheid en onderhoudsvriendelijkheid van oude Volvo's zijn niet te kloppen  ;D Mijn roffeltje heeft er ruim 454000km op zitten en zoeft nog heerlijk over de weg.  :D Dat kan van menig ander merk niet gezegd worden.  :P

-D©©©L-

Ik zou hem eerst eens doorverbinden om te kijken of het de klacht oplost.

Wendy Schoon

Citaat van: -D©©©L- op 12-10-2014 01:33:18
Ik zou hem eerst eens doorverbinden om te kijken of het de klacht oplost.

Je bedoelt gewoon een paar weken doorgelust rijden? Kan dat gewoon? Ik vraag me af waarom dat relais er überhaupt zit intussen. ;)

Vanmiddag was het gewoon starten en lopen, maar ik rij met een steen in m´n maag omdat ze ieder moment kan afslaan en pas na een minuut of 5 weer wil starten. Beetje link op sommige wegen hier in de buurt.

bert850

Mijn relais is opnieuw gesoldeerd. Onder een loep waren de soldeer breuken duidelijk te zien. Werkt naeeen jaar nog steeds zonder problemen.