Distributieriem vraagje

Gestart door Midicijnman, 12-10-2014 19:59:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leons850

Citaat van: Dirk342 op 14-10-2014 15:38:28
Niet met of door mij... Het zal me aan me reet roesten wat een ander monteert.  Al doet tie het met een panty voor mij part.  Maar het goedkope moet ergens inzitten en veelal dus in kwaliteitsverschil...

Wie is de leverancier van de originele Volvo riemen dan?
Ik geloof niet dat Volvo z'n eigen distributieriemen fabriek heeft.
Die nemen het dus ook bij een leverancier af dus daar moet ook over verdiend worden.
Daar is dus een deel van je prijs verschil.
En behalve die leverancier gebruiken andere merken misschien een andere leverancier waar auto's ook een interval van 160dkm hebben.
Het prijsverschil zit hem hier vooral in marches en geld verdienen.
Wanneer je 1 van de grotere leveranciers pakt waar andere grote automerken ook van af nemen denk ik dat je gewoon safe zit.
Ondanks dat zit er bij mij wel gewoon een Volvo riempje in maar neem dit de volgende wissel wel mee.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID25761

Als een gerenomeerd bedrijf als Pul op Urk contitech gebruikt, mag ik er vanuit gaan dat dit geen rommel is. ;D
Ze hebben een naam hoog te houden immers  :angel:

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 14-10-2014 15:38:28
Niet met of door mij... Het zal me aan me reet roesten wat een ander monteert.  Al doet tie het met een panty voor mij part.  Maar het goedkope moet ergens inzitten en veelal dus in kwaliteitsverschil...
Of het dure zit ergens in en veelal margeverschil  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Taranis

Citaat van: Dirk342 op 14-10-2014 15:38:28
Niet met of door mij... Het zal me aan me reet roesten wat een ander monteert.  Al doet tie het met een panty voor mij part.  Maar het goedkope moet ergens inzitten en veelal dus in kwaliteitsverschil...

Helemaal mee eens. Iedereen moet lekker zelf weten wat ie monteert maar ik heb nu 2 imitatie distributiesets in m'n handen gehad en ben er klaar mee. Dan maar meer betalen en origineel monteren, onderaan de streep ben je uiteindelijk goedkoper uit.

Overigens herken ik die 370 euro niet. Volgens mij was Bouke fors minder kwijt voor de nieuwe distributie van Dop2.

NinaPaul

Wat was er dan mis met de imitatie sets en welk merk betrof het?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Taranis

De 1 was een set die Nordicar had gemonteerd, die riem was na 88.000 km geknapt omdat de spanner stuk gegaan is. Foto van het merk in kwestie staat in het roetmeeuw blog (ben te lui om het op te zoeken ;D ).

Zelf hebben we toen uit kostenbesparing een Gates-set gemonteerd ipv origineel Volvo. Volgens enkele forumleden hier is Gates ook eerste montage. Dus niet. Na 2x spannen van de pompriemspanner was het zeskantje waar de inbus in moet een rondje geworden en rammelde het ding dat het een lieve lust was. Dus haal je alsnog een originele pompriemspanner (die echt anders was) en ben je het financiële voordeel ook kwijt (en de ergernis om die k*tpomp weer op tijd te zetten).

Marc O.

#21
Ik betaalde voor een complete set incl. waterpomp, plus multiriem en -spanner, én inclusief stuuruitslagbegrenzers, een setje bougies en nieuwe ruitensproeikopjes iets van 400 Euro geloof ik (bij de dealer en incl. RW-korting ;D).
...The Nile isn't just a river in Africa...

stotteraar

Kacheltje kost bij Volvo toch ook twee-en-een-half-honderd, terwijl hetzelfde ding zonder merk 7 tientjes moet doen.
Of praat ik nu poep?

Sbv

Citaat van: Taranis op 14-10-2014 20:33:44
Citaat van: Dirk342 op 14-10-2014 15:38:28
Niet met of door mij... Het zal me aan me reet roesten wat een ander monteert.  Al doet tie het met een panty voor mij part.  Maar het goedkope moet ergens inzitten en veelal dus in kwaliteitsverschil...

Helemaal mee eens. Iedereen moet lekker zelf weten wat ie monteert maar ik heb nu 2 imitatie distributiesets in m'n handen gehad en ben er klaar mee. Dan maar meer betalen en origineel monteren, onderaan de streep ben je uiteindelijk goedkoper uit.

Overigens herken ik die 370 euro niet. Volgens mij was Bouke fors minder kwijt voor de nieuwe distributie van Dop2.
Bouke had geen waterpomp erbij dacht ik. Enkel distributie riem setje is niet zo duur. Jij had mooie korting gekregen