ratel koppeling

Gestart door Schnappi, 01-10-2014 19:57:07

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Toen ik mijn auto kocht had de auto al een ratel die wegging als de koppeling ingetrapt werd. Heb al diverse berichten gelezen  hier op het forum de ene zegt direct vervangen en de andere zegt "daar kunnen ze oud meer worden".

het viel me op als ik de koppeling zeer rustig (als een slak) op laat komen en de koppeling los laat er geen rammel meer is, maar als ik gewoon de koppeling weer intrap zoals gewoon en weer los laat dan rammelt hij weer.  :eusa_think:

1. koppelingspedaal maakt geen piep geluid.
2. schakelen gaat gewoon goed.
3. bij koud weer wat stroever.
4. koppeling grijpt goed aan, geen trilling zover ik voel.
5. heeft 273K gelopen.

iemand een idee?

volvobug

Idee 1: ratel komt uit druklager
Idee 2: ratel komt uit drukgroep
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

big ben

Citaat van: Schnappi op 01-10-2014 19:57:07

iemand een idee?

: op  geluid koppeling dan kun diverse voorbeelden doorlezen   ;)

alexs70

Mijn S 70 maakte het zelfde geluid bij ingetrapte koppeling.
Zo snel mogelijk vervangen.
Bij mij zat de ronde stalen plaat waar de koppelingsplaat tegen aan wordt gedrukt nog maar aan één stukje verenstaal vast.
Kortom wordt koppleing vervangen.
Ik zelf heb het afgelopen week gedaan en bijna drie dagen bezig geweest

Schnappi

bij ingetrapte koppeling heb ik geen ratel, heb al rond het internet zitten struinen en meestal als de koppeling ingetrapt ook ratelt, is de versnellingsbaklager defect.

btw de garage had het over de tandflanken in de bak die klapperen en is een irritant geluid maar kan verder geen kwaad, hebben meerdere 850/x70 last van.

V70R^2

Zoals jij beschrijft heb ik ook gehad, druklager was de boosdoener, gehele koppeling + dukgroep en lager vervangen. Als je het zelf kan vallen de kosten nog wel mee.