tellerunit van Alter II ('96) in mijn Alter I ('92) probleem

Gestart door thom-b, 15-10-2014 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

thom-b

hee mede roffels,

Ik heb een beetje een vaag probleem met mijn teller units voor mijn volvo 850 Alter I.
Ik heb namelijk 2 tellerunits van een Alter II turbo ('95 en '96). Omdat er daar een boordcomputer op zit wou ik die in mijn alter I bouwen.  ;)
Daarbij moest ik alleen de front omzetten van mijn alterI op de alterII want ik heb geen turbo.
Alles doet het goed (Temp, benzine meter, toerenteller) Alleen de snelheid meter doet het niet bij allebij de moederboarden (boordcomputer geeft ook geen verbruik aan)?

met mijn Alter I tellerunit doet alles het (geen boordcomputer  ::)) bij de alter II tellerunit's doet de snelheids meter en verbruik het allebij niet.

wat zou dit kunnen zijn?

Mvg thom

big ben

Scroll even in dit Topic  naar onderen, daar staat het eea  :)

thom-b

Ik heb het gezien, maar ik heb alles van een AlterII erin in gehangen, alles doet het, alleen verbruik meter en snelheids meter niet.
is hier een oplossing voor?
Citaat van: big ben op 15-10-2014 20:09:30
Scroll even in dit Topic  naar onderen, daar staat het eea  :)

BBS

Hoe zat dat ookal weer? Bij een alter 1 komt het snelheidssignaal uit de ABS en de daarop volgende modellen > alter 1,5 uit de bak toch?
Of was het net andersom?

Citaat uit het lijstje:
Citeer850 Tellers van Yazaki (dagteller boven de snelheidsnaald) en VDO (dagteller onder de snelheidsnaald) zijn uitwisselbaar, yazaki tellers kunnen alleen geen boordcomputer aansturen en hebben geen mogelijkheid om uit te lezen.

Heb je een Yazaki teller?
Volvoloos....

thom-b

Citaat van: BBS op 15-10-2014 20:20:23
Hoe zat dat ookal weer? Bij een alter 1 komt het snelheidssignaal uit de ABS en de daarop volgende modellen > alter 1,5 uit de bak toch?
Of was het net andersom?

Citaat uit het lijstje:
Citeer850 Tellers van Yazaki (dagteller boven de snelheidsnaald) en VDO (dagteller onder de snelheidsnaald) zijn uitwisselbaar, yazaki tellers kunnen alleen geen boordcomputer aansturen en hebben geen mogelijkheid om uit te lezen.

Heb je een Yazaki teller?

Zoiets heb ik al wel in gedachte (snelheidssignaal anders), maar het zijn beide VDO tellers

maruska

boord computer is toch een los apparaat ? je hoeft niet de hele tellerbak over te verhuizen ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

grijzev70tdi

Bij Alter I is het anders, boordcomputer A1 kan niet in A2 en andersom. Ik heb toen ook een alter II tellerunit erin gezet
Grolsch, het klinkt al lekkerder

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

thom-b

Citaat van: grijzev70tdi op 16-10-2014 10:08:25
Bij Alter I is het anders, boordcomputer A1 kan niet in A2 en andersom. Ik heb toen ook een alter II tellerunit erin gezet

Ik heb dus ook een alterII teller erin geplaatst met bijbehorende boordcomputer, maar snelheids meter en verbruik doet t niet, alsof hij die signaal niet ontvangt ???

grijzev70tdi

Die van mij kwam uit een 1994er (vermoedelijk) en werkte gewoon. Heb je foutcodes?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

thom-b

Citaat van: grijzev70tdi op 16-10-2014 18:10:19
Die van mij kwam uit een 1994er (vermoedelijk) en werkte gewoon. Heb je foutcodes?

Ik heb hem voor t eerst uitgelezen (Nu weet ik gelijk hoe een obd1 poort werkt).
De foutcodes zijn nu:
- 312
- 313
- 322
- 213
- 214
- 122
- 231
Ik weet natuurlijk niet welke fouten nou nog terug zouden komen want sinds ik hem heb ik die nooit gereset.

Zo maar ff opzoeken wat welke foutcode geeft  ;)

peteRRR

Citaat van: thom-b op 16-10-2014 20:18:35

Ik heb hem voor t eerst uitgelezen (Nu weet ik gelijk hoe een obd1 poort werkt).
De foutcodes zijn nu:
- 312
- 313
- 322
- 213
- 214
- 122
- 231
Ik weet natuurlijk niet welke fouten nou nog terug zouden komen want sinds ik hem heb ik die nooit gereset.

Zo maar ff opzoeken wat welke foutcode geeft  ;)

Zal em eerst volledig resetten en dan is kijken wat er op terug komt.
Als voorbeeld ik had een keer de stekker van het rem olie reservoir los gehaald en had er gelijk 10 foutcodes bij.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thom-b

Citaat van: peteRRR op 16-10-2014 20:22:34

De foutcodes zijn nu:
- 312
- 313
- 322
- 213
- 214
- 122
- 231

Als voorbeeld ik had een keer de stekker van het rem olie reservoir los gehaald en had er gelijk 10 foutcodes bij.

Groet.

hij is nu volledig gereset... 0 foutcodes  :)
maar nu gaat plots het ABS lampje op het dash niet meer uit?
snelheids meter en verbruik meter zijn nog steeds niet werkend

peteRRR

Citaat van: thom-b op 16-10-2014 21:19:14
Citaat van: peteRRR op 16-10-2014 20:22:34

De foutcodes zijn nu:
- 312
- 313
- 322
- 213
- 214
- 122
- 231

Groet.

hij is nu volledig gereset... 0 foutcodes  :)
maar nu gaat plots het ABS lampje op het dash niet meer uit?
snelheids meter en verbruik meter zijn nog steeds niet werkend

Als je de auto boven de 40 km per uur rijdt dan heb je kans dat de ABS uit gaat.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thom-b

Citaat van: peteRRR op 16-10-2014 21:27:04

Als je de auto boven de 40 km per uur rijdt dan heb je kans dat de ABS uit gaat.

Groet.

top! zal dat morgen dan maar even proberen.  :)
maar nu er dus geen foutcodes zijn wat zou dan de oorzaak kunnen zijn dat bij mijn alterI de snelheidsmeter geen signaal krijgt bij een AlterII instrumentenpaneel?