redelijke vraagprijs 1998 volvo V70R Auto.

Gestart door The Driver, 19-01-2005 20:52:24

Vorige topic - Volgende topic

The Driver

Ik rij een volvo V70R AWD automaat uit 1998, kleur=saffron deze is Fulloption met de Half leder/half Alcantara en het ingebouwde Navi systeem alsook een telefoon. de wagen heeft ook een volledig service boekje.
Ik heb voor deze wagen betaald: 8000euro min 500 van een beurt en min 250 euro van een kras. dus ik heb uiteindelijk 7250 Euro betaald voor deze wagen. Toen ik hem kocht Stond er 146250 km op de teller, dit bijna allemaal snelwegkilometers.  Nu vroeg ik mij af .'' hoeveel is deze wagen nu echt waard geweest.  
Wat zou de normalevraagprijs zijn voor een dergelijke wagen met de boven beschreven kilometerstand??
Alsook hoeveel zou hij normaliter waard zijn als er bv. 210000 Km op de teller staat en een volledig onderhoudsboekje heeft??

cheers,
Hugo

JCviggen

daar bestaan boekjes voor, maar normaliter is de bodemprijs voor die modellen toch rond de 12500 give or take
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

The Driver

12500 bij 146000 km of bij 210000???

mr T

een jaar geleden deden ze rond de €20.000 euro, nu is het een beetje wat de gek ervoor geeft. Ze staan te koop voor alle bedragen vanaf €10k en vaak lang.
Vraagje: naar mijn idee heb je wel heel weinig betaald voor je auto, hoe kan dat?
Gr. Marcel

animalT5R

Citaat van: Volvo 875 op 19-01-2005 21:12:31
een jaar geleden deden ze rond de €20.000 euro, nu is het een beetje wat de gek ervoor geeft. Ze staan te koop voor alle bedragen vanaf €10k en vaak lang.
Vraagje: naar mijn idee heb je wel heel weinig betaald voor je auto, hoe kan dat?

misschien is het geen dealer/subdealer geweest..
ik bedoel ik heb mijn T-5R met 190d op de teller voor €4950,- gekocht(na inruil)
het is dus mogelijk,
gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

george

Citaat van: hugo op 19-01-2005 20:52:24
Ik rij een volvo V70R AWD automaat uit 1998, kleur=saffron deze is Fulloption met de Half leder/half Alcantara en het ingebouwde Navi systeem alsook een telefoon. de wagen heeft ook een volledig service boekje.
Ik heb voor deze wagen betaald: 8000euro min 500 van een beurt en min 250 euro van een kras. dus ik heb uiteindelijk 7250 Euro betaald voor deze wagen. Toen ik hem kocht Stond er 146250 km op de teller, dit bijna allemaal snelwegkilometers.  Nu vroeg ik mij af .'' hoeveel is deze wagen nu echt waard geweest.  
Wat zou de normalevraagprijs zijn voor een dergelijke wagen met de boven beschreven kilometerstand??
Alsook hoeveel zou hij normaliter waard zijn als er bv. 210000 Km op de teller staat en een volledig onderhoudsboekje heeft??

cheers,
Hugo

Wat wil je nou horen dan? :-*
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Edwin

Citaat van: hugo op 19-01-2005 20:52:24

cheers,
Hugo

Dat is zeer weinig vind ik. Als je op volvocars.nl kijkt betaal je sowieso dat bedrag x 2 - 3  :o

Daar heb je dus een goede deal aan gedaan, mits de auto natuurlijk niet uit het kanaal komt o.i.d.
Als die verder inderdaad 100% is denk ik dat vele V70R rijders wel even zullen schrikken..  ;)

Veel plezier ermee.

gr. Edwin.  8)

reneetje

Schrikken :o  :o ?

Pilletje onder de tong zul je bedoelen.
Had al eerder vermeld dat de autohandel slap is , maar dit is idd wel heel laag.
Klein speurtocht op het internet [/color] bevestigd dit.

Rene

mr T

Hier in de buurt heeft een tijd een saffron RAWD gestaan uit '98 bij een handelaar met ong. dezelfde kilometerstand en het oude ingebouwde originele navigatiesysteem. De auto heeft ruim een jaar te koop gestaan en was niet duur. Denk zelfs dat hij voor 8 mille wel weg had kunnen gaan. Als je de auto zag kon je wel bedenken waarom en na een proefrit begrijp je het meteen. De staat en het verleden zijn bepalend voor de prijs, een dealer zal zijn naam niet aan een dubieuze okkasie willen koppelen en heeft denk ik dan de mooiste staan met een bijbehorend prijskaartje.
Gr. Marcel

Roy V70R

Dit is belachlijk weinig.....heb dit nog nooit gezien en zit toch aardig in de wereld van occassions.
??? ??? ???
850 GLT - 855 T5 - V70R

mr T

Citaat van: Roy V70R op 19-01-2005 22:26:19
Dit is belachlijk weinig.....heb dit nog nooit gezien en zit toch aardig in de wereld van occassions.
??? ??? ???
Een auto met een (niet netjes)gebruikt interieur, achterstallig onderhoud en een matig lopende motor is niet duur als je hem zo meeneemt.
Gr. Marcel

Roy V70R

Citaat van: Volvo 875 op 19-01-2005 22:35:20
Citaat van: Roy V70R op 19-01-2005 22:26:19
??? ??? ???
Een auto met een (niet netjes)gebruikt interieur, achterstallig onderhoud en een matig lopende motor is niet duur als je hem zo meeneemt.

Hoe weet je dat deze auto zo is, of was.
850 GLT - 855 T5 - V70R

mr T

omdat ik hem wilde kopen met een neef, voor de neef. Een hint van Daan(DenKweb m.b.t. de handelaar) gaf reden voor een kritische blik en een bezoekje aan de dealer tijdens de proefrit bevestigde de staat van de auto. De auto stond voor 15k op het internet, en het bedrijf riep 12 zonder inruil. Bij het inleveren na de proefrit kon er nog gepraat worden begreep ik toen, maar we zijn er niet op ingegaan.

Zelf had ik ook een 98'er RAWD wat natuurlijk goede vergelijking geeft en ook de reden was om mee te gaan tijdens de aankoop.
Gr. Marcel

The Driver

ik zal uitleggen hoe het komt dat ik hem voor die prijs heb kunnen kopen.
Vorig jaar was er een knaap op mijn school die af en toe met de wagen naar school kwam. De jongen werkte voor zijn vader in het bedrijf en wilde nog even snel zijn VWO halen. Meestal reed hij is een BMW X5 4.6 of een 911 , voorheen kwam hij met een CLK430 waar het niet dat ik die met hem Per Total gereden had (met 60 tegen een boom geslipt, verwrongen chassis als gevolg) :o.
Ik raakte steeds meer bevriend met hem en op een gegeven moment vertelde ik dat ik zijn Volvo wilde kopen. Dit vond hij een goed idee, aangezien de wagen meer stil stond dan reed dat laatste jaar.
Afijn, het eerste genoemde bedrag was 10 000 euro, dit vond ik te veel geld. Toen er inmiddels bijna een heel schooljaar overheen was gegaan vertelde ik dat ik hem voor 8000 euro wilde kopen. Hij ging akkoord en beloofde de eerste beurt te betalen. Ik kreeg dus ook nog nieuwe remblokken en remschijven en een handremnok kado. Voor dat ik de wagen kocht had een andere vriend een kras in die volvo gereden.In de achter bumper. Het zou 400 euro zijn om dat te laten spuiten. Ik vertelde de knaap toen dat hij mij 250 euro kon geven en dat we het er niet meer over zouden hebben. En zo geschiede. De wagen is nog tiptop in orde. Alleen een duitse cd in Navi omdat de wagen orgineel in duitsland gekocht was en 2 jaar geleden naar belgie geimporteerd is. Verder alleen nog een gat in de cat. en ik moest onlangs de massakabel laten vervangen aangezien die kapot was.
Ik heb er trouwens ook nog  een set winterbanden bij gekregen.
Het eenige waar ik van baal is de belgische ter weg stellings belasting, deze was 2400 Euro ivm het grote vermogen. Dus dat was wel balen.  
7250+2400= 9650 Euro voor de gehele wagen. dan zit ik volgens mij nog steeds onder de normalitere koopprijs.

cheers,
H

M a r c

Citaat van: hugo op 20-01-2005 15:23:48
Het eenige waar ik van baal is de belgische ter weg stellings belasting, deze was 2400 Euro ivm het grote vermogen.

aha, U is Belg?!  Maar dat verklaart veel, auto's zijn in Belgie nu eenmaal goedkoper dan in NL.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl