Pluskabel 740

Gestart door rpakuypers, 20-10-2014 22:14:03

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

De 740 heeft na bijna 28 jaar een kwaal. Om de haverklap lijkt hij uit te vallen, slaan de meters en de radio op tilt en dat doet hij niet constant. Afgelopen weekend al de rotor en verdeelkap (waren nog de eerste exemplaren) vervangen, de bobine en een gescheurd slangetje bij de onderdrukdoos gevonden op de oude Pierburg carburateur. Vervolgens 400 km gereden zonder storing, echter vandaag wederom hetzelfde. Ik verdenk de kabel die loopt van de startmotor naar de dynamo want de mantel brokkelt af.

Ik wil deze graag vernieuwen door eenzelfde type, maar niet van de sloop. Wie kan mij vertellen hoe lang deze kabel is en welke vervangende kabel ik kan gebruiken.

Groet,
Roger

maruska

meet hem door, en kijk naar het draad oppervlak (dus hoeveel cm^2). neem een nieuwe kabel met dezelfde eigenschappen. dat is de veiligste manier. anders : dealer ?
zorg iig dat de kabel dik genoeg is, maar niet té dik.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

rpakuypers

Citaat van: maruska op 20-10-2014 23:25:46
meet hem door, en kijk naar het draad oppervlak (dus hoeveel cm^2). neem een nieuwe kabel met dezelfde eigenschappen. dat is de veiligste manier. anders : dealer ?
zorg iig dat de kabel dik genoeg is, maar niet té dik.

Ik denk dat er bij de dealers niets meer voor de 740 te vinden is, dus ga ik hem zelf maken. Moet er wel eentje zijn met dezelfde dikte. Wellicht zijn er audiokabels met eenzelfde dikte die geschikt zijn ?

Groet,
Roger

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rpakuypers

Citaat van: volvobug op 21-10-2014 00:13:45
Deze jongens eens proberen?

http://www.w-und-g.de/willkommen.htm

http://www.w-und-g.de/download/70001112013.pdf

Gezien, staat er niet bij .... Ook op diverse andere sites gekeken maar ook daar niet.

Groet,
Roger

rogerV701998

Citaat van: rpakuypers op 21-10-2014 00:01:09

Ik denk dat er bij de dealers niets meer voor de 740 te vinden is, dus ga ik hem zelf maken.

Laatst belde ik de dealer met de vraag of ze het kabelboompje dat door de kofferklep van mijn 240 loopt nog kunnen leveren. Dezelfde dag kon ik het ophalen.

Waarom zouden ze de spullen voor een 740 niet meer kunnen leveren?

rpakuypers

Citaat van: rogerV701998 op 21-10-2014 05:20:05
Citaat van: rpakuypers op 21-10-2014 00:01:09

Ik denk dat er bij de dealers niets meer voor de 740 te vinden is, dus ga ik hem zelf maken.

Laatst belde ik de dealer met de vraag of ze het kabelboompje dat door de kofferklep van mijn 240 loopt nog kunnen leveren. Dezelfde dag kon ik het ophalen.

Waarom zouden ze de spullen voor een 740 niet meer kunnen leveren?

Omdat ik van de dealer waar ik doorgaans kom vorig jaar al begreep dat Volvo dat oude spul door particulieren heeft laten opkopen en ze mij de onderdelen die ik zocht voor de 740 niet konden leveren, vandaar .....

Groet,
Roger

Lunadust

Loop eens bij een vrachtwagengarage naar binnen.
heel grote kans dat ze de kabel en de klemmen die je nodig hebt zo hebben liggen.
Techneut, geen dichter.

rpakuypers

Citaat van: Lunadust op 21-10-2014 06:48:33
Loop eens bij een vrachtwagengarage naar binnen.
heel grote kans dat ze de kabel en de klemmen die je nodig hebt zo hebben liggen.

Da's nog wel een optie inderdaad ......

Groet,
Roger