2.5T naar 2.3T +/-400pk?

Gestart door KW-speed, 21-10-2014 22:24:57

Vorige topic - Volgende topic

KW-speed

Goedie savonds iedereen,

Vraag 1:
Als ik in mijn C70 een 2.3T wil gooien inpv. een 2.5T past me oude kabelboom dan nog wel gewoon????

Vraag 2:
Waar moet ik op rekenen kwa kosten om het blok sterk genoeg te krijgen hiervoor? Andere zuigers, andere drijfstangen en andere koppeling.  Vergeet ik nog wat?

Mvg, Kylian
1. C70 2.5T "98

The Volvoboy

Vraag 1: Ja

Vraag 2: Daar mogen de experts hier zich over ontfermen

;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

t5joost

Zuigers zou je origineel kunnen gebruiken. Als je naar overmaat moet dan kan je voor wiseco kiesen.
Drijfstangen moet je naar h-profiel.

Kop kan de flow van ongeveer 430pk hebben als ik het goed heb.
Koppeling zijn de meningen over verdeeld. Belangrijkste in het hele verhaal is welke turbo ga ke gebruiken

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KW-speed

Citaat van: t5joost op 21-10-2014 22:36:07
Zuigers zou je origineel kunnen gebruiken. Als je naar overmaat moet dan kan je voor wiseco kiesen.
Drijfstangen moet je naar h-profiel.

Kop kan de flow van ongeveer 430pk hebben als ik het goed heb.
Koppeling zijn de meningen over verdeeld. Belangrijkste in het hele verhaal is welke turbo ga ke gebruiken

Ik had begrepen dat er ook andere zuigers in moesten? Maar dat hoeft dus niet? En kwa turbo weet ik het nog niet moet nog meer zoekwerk doen.

Ga ik binnenkort even doen Henk! :)
1. C70 2.5T "98

Jelmar

De vraag is altijd; wat is je doel? Vraag die er op volgt; wat is je budget.
Dan kun je overleggen met je/een tuner of dat haalbaar is.
En bedenk he vooral ook hoe betrouwbaar het moet zijn.
Gebruik he de auto 'dagelijks' of is het een 2e of 3e auto waarbij het niet erg is als er een standaard zuigertje weg fikt...

400pk maken hoeft niet duur of moeilijk te zijn, moet het betrouwbaar zijn wordt het al een ander verhaal.
Bezint eer ge begint. En doe het in 1 keer goed, anders ga je een hoop dingen overnieuw doen met de daarbij behorende kosten.

/post aangepast voor Walter.
850R

Walter

Citaat van: Jelmar op 22-10-2014 00:40:36
Vanavond een Volvo 2.3 16v motor (4 cilinder) met gemak over de 400pk heen geduwd (standaard kop, standaard nokkenassen) dus lijkt me sterk dat dat bij een 2.3 20V veel moeilijker is.

Ik snap het vergelijk tussen een redblock en de alu vijfpitter even niet. De enige overeenkomst is, dat er Volvo op staat. Verder zijn de blokken totaal anders in werkelijk alles, het is in mijn ogen wat kort door de bocht om bovenstaand zo te stellen. Ook al weet ik zelf ook wel dat het gedaan is, voorbeelden genoeg hier op het forum. Het gaat mij puur om het vergelijk

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Jelmar

zal het voor jou even aanpassen aangezien je je er erg aan stoort.

//edit
Post ingekort, vergat even dat we op een forum zaten en elk bericht geanalyseerd wordt door deskundigen en alles letterlijk genomen wordt.
Om deze discussie in de kiem te smoren posts aangepast.
850R

V70geRwin

Citaat van: Jelmar op 22-10-2014 13:38:51
zal het voor jou even aanpassen aangezien je je er erg aan stoort.

//edit
Post ingekort, vergat even dat we op een forum zaten en elk bericht geanalyseerd wordt door deskundigen en alles letterlijk genomen wordt.
Om deze discussie in de kiem te smoren posts aangepast.

Niet teveel aanpassen hoor, dat zou ik weer jammer vinden  ;)

KW-speed

Eerst wil ik een 2.3 blok scoren en die goed genoeg hebben om de +/- 400PK aan te kunnen. Ik wil eerst een lijstje hebben met wat ik nodig heb, en zo verder...
1. C70 2.5T "98

koen.s

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,72420.msg1539251.html#msg1539251

Schutten heeft een motor te koop, zitten al andere drijfstangen in.
Hoeft je die niet meer nieuw te kopen, of op te bouwen.

Maar denk ook aan een andere intercooler, uitlaatspruitstuk, downpipe, inlaat, injectors, aangepaste olie en koelleidingen voor je turbo, enz.
Maar ook een BBK om goed te kunnen stoppen  ;D

Turbo heb je keuze zat, van 20G tot een Holset of Garrett.

leons850

Citaat van: koen.s op 22-10-2014 20:56:14
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,72420.msg1539251.html#msg1539251

Schutten heeft een motor te koop, zitten al andere drijfstangen in.
Hoeft je die niet meer nieuw te kopen, of op te bouwen.

Maar denk ook aan een andere intercooler, uitlaatspruitstuk, downpipe, inlaat, injectors, aangepaste olie en koelleidingen voor je turbo, enz.
Maar ook een BBK om goed te kunnen stoppen  ;D

Turbo heb je keuze zat, van 20G tot een Holset of Garrett.

Blok is al verkocht.  :'(
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

KW-speed

Ja oke dat begreep ik Koen haha :P moet maar gewoon een lijst maken met wat ik nodig heb.

2.3T blok
H-profiel drijfstangen
Dikkere zuigers
Andere injectoren, welke? Heb nu witte
Andere turbo, heb nu 16T
Rip kit + silicone slangen
Intercooler,  wat raden jullie aan?
Inlaatspruitstuk 850 glt
Uitlaat spruitstuk nieuw type R
3" pipe van voor tot achter
Big brake kit, welke raden jullie aan?

vergeet ik nog wat? :P
1. C70 2.5T "98

V70geRwin

Martijn_B

Denk dat je uit moet gaan van €5.000, sterk afhankelijk van je basis kan het ook 3.000 of 7.000 zijn

Oja,  en jelmar slaat de spijker op de kop: in 1x goed en betrouwbaar zijn belangrijke kostgerelateerde factoren
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software