2.5T naar 2.3T +/-400pk?

Gestart door KW-speed, 21-10-2014 22:24:57

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: cornelis-b op 25-11-2014 14:13:57
Op de site van de RDW

Motorwijziging

Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

Het gaat om de wijziging van:

de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.

motorcode  :eusa_whistle:

Maar of het zo'n vaart zal lopen merk je pas als je het nodig hebt (verzekering).

Lunadust

Voor apk maakt het niet uit,
Als je in een controle terecht komt wordt je kenteken ingenomen bij meer dan 20% verhoging van vermogen,
Als ze achter je rijden en vermoeden dat het niet klopt nemen ze ook je kenteken en je auto in beslag.
Is ergens bij blik op de weg of zoiets gebeurd met een bmw 320 waar een alpina blok in gebouwd was.
Ook gaat je verzekering moeilijk doen bij schadegevallen.
Techneut, geen dichter.

V70 classic

Citaat van: V70R^2 op 25-11-2014 13:22:58
In principe moet het wel, maar mij is verteld dat daar in de praktijk geen problemen van komen (aldus iemand die bij RDW werkzaam is). Cilinder extra is al direct een APK afkeur punt, dus dan heb je wel direct een probleem.

Verzekering zal niet moeilijk doen, tenzij je natuurlijk met 300km/h in een vw polo iemand aanrijd.. Maar dan was je sowieso al de Sjaak ;D

Tja.
Het kan het verschil zijn tussen 3 weken onkruid plukken of je leven lang bloeden omdat je verzekering simpel verklaard deze auto in deze toestand nooit heeft verzekerd.
Maar goed geen hond die er naar kijkt.
Je moet het enkel wel ff overwegen.
Zeker als je over die 20% gaat.

Ts vraagt wat is nodig voor 400 pk.
Daar hoort herkeuren dus ook bij.
Stelt overgens weinig voor schijnbaar.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70R^2

Het moet wel, maar in de praktijk krijg je er geen problemen mee, tenzij het echt een groot verschil is.

2.5t met 200pk naar 2.3t met 300/400pk o.i.d. zal geen problemen geven, is nagenoeg dezelfde motor, setup en gewoon dezelfde motorsteunen/aandrijving e.d. Je kunt het vaak nieteens zien/ merken, enkel internals zijn iets anders.

Bij overmaat opboren en wat klein werk/chippen kom je al boven de 20% motorvermogen stijging en heb je een andere cilinderinhoud, no way dat iemand dat laat herkeuren..

Ga je naar een compleet ander type motor, andere montage/ophangpunten, andere hoeveelheid cilinders en dergelijke dan moet je het wel degelijk keuren.

Uiteraard moet je het zelf weten, maar dit was het antwoord toen ik navraag deed bij iemand die werkzaam is bij het RDW.

leons850

Tja, dan ga ik me zelf afvragen hoe dat straks zit bij mij?
Ik blijf gewoon netjes met een B5234t3 motor rijden met een 19T.
Vermogen gaat wel flink omhoog maar alles is origineel geleverd door volvo, behalve de internals (maar die zie je toch niet). ;D
Zou dus door het vermogen moeten herkeuren...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70 classic

Citaat van: leons850 op 25-11-2014 15:37:06
Tja, dan ga ik me zelf afvragen hoe dat straks zit bij mij?
Ik blijf gewoon netjes met een B5234t3 motor rijden met een 19T.
Vermogen gaat wel flink omhoog maar alles is origineel geleverd door volvo, behalve de internals (maar die zie je toch niet). ;D
Zou dus door het vermogen moeten herkeuren...

Yup.
Boven 20% herkeuren RDW.
En boven ( ik meen ) 40% RDW lelystad op de testbaan.

Nogmaal niemand doet het.
Maar de vraag was wat is nodig voor 400 pk

Grts

V70R^2

Vermogenstoename en of je moet testrijden op lelystad staat los van elkaar, ze kijken op het RDW station naar de constuctie en type nummers.

Vinden ze het goed, krijg je nieuw papiertje en ben je klaar.

Denken ze dat de auto niet geschikt is (nogmaals, ik heb ze al gesproken en heb over enkele weken een afspraak) dan kunnen ze ervoor kiezen dat je naar lelystad moet voor een test. (prijs is afhankelijk van de uren, komt meestal rond de 300-400 euro uit zeiden ze).

Mij is verteld, een volvo V70 met een 300pk-350pk is prima, dat kan de auto goed aan, tevens heb je gewoon alle normale ophangpunten en ga ik er vanuit dat de staat van onderhoud uiterst goed is, een test zal echt niet nodig zijn.

Wat je wel zelf moet kunnen aantonen is de herkomst van de motor en het huidige vermogen.

Neem je dat mee en klopt het ben je voor 55 euro klaar en heb je nieuw kenteken/papiertje.

leons850

Citaat van: V70R^2 op 25-11-2014 16:00:57
Vermogenstoename en of je moet testrijden op lelystad staat los van elkaar, ze kijken op het RDW station naar de constuctie en type nummers.

Denken ze dat de auto niet geschikt is (nogmaals, ik heb ze al gesproken en heb over enkele weken een afspraak) dan kunnen ze ervoor kiezen dat je naar lelystad moet voor een test. (prijs is afhankelijk van de uren, komt meestal rond de 300-400 euro uit zeiden ze).

Mij is verteld, een volvo V70 met een 300pk-350pk is prima, dat kan de auto goed aan, tevens heb je gewoon alle normale ophangpunten en ga ik er vanuit dat de staat van onderhoud uiterst goed is, een test zal echt niet nodig zijn.

Wat je wel zelf moet kunnen aantonen is de herkomst van de motor en het huidige vermogen.

Neem je dat mee en klopt het ben je voor 55 euro klaar en heb je nieuw kenteken/papiertje.

Wat bedoel je daar precies mee?
Uit welke auto deze is gekomen?
Heeft namelijk gewoon het zelfde motorcode als de mijne alleen ander nummer. 8)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70 classic

Citaat van: V70R^2 op 25-11-2014 16:00:57

Ok.
Gezien je beon zal het wel kloppen.
Maar off moet het dus wel gemeld worden.

Dan kunnen we nu dus weer naar zn auto.

Groet Ronald

daanium

ik vind dat eigenlijk wel vet, om hem op papier aan te laten passen, dan heb je dus op papier een C70 met 300 pk, of 400 pk :)
ik ga m'n c70 ook netjes aanpassen na de handbak conversie, dan kijk ik ook effe wat ze doen/willen met het vermogen
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

V70R^2

Citaat van: leons850 op 25-11-2014 16:16:53
Wat bedoel je daar precies mee?
Uit welke auto deze is gekomen?
Heeft namelijk gewoon het zelfde motorcode als de mijne alleen ander nummer. 8)

Dat de bron eerlijk is, dus een factuur van een bedrijf, of bewijs dat hij uit een sloper komt en niet van een gestolen auto vertelde die man mij.

Zoals Ronald zegt, laten we maar weer on topic gaan :)

KW-speed

Citaat van: leons850 op 25-11-2014 14:37:45
Goed bezig trouwens Kylian!

Ben benieuwd hoe het er allemaal uit ziet als je het uit elkaar haalt.
Heb je trouwens een beetje een idee wanneer je het allemaal klaar wilt hebben?
Neem overigens ook eens contact op met Jelmar hier op het forum, die kan je ook nog wel met meer dingen helpen.

Ik heb zowiezo geen eind datum wanneer het af is. Ik ga zaterdag eerst een RIP kit ophalen en een verlagings setje. En daarna gaat het sparen worden voor de zuigers,  drijfstangen en de rest van de rambam.

En herkeuren ga ik niet laten doen. Krijg ik die auto helemaal nooit op mijn naam verzekerd. 😂 maar bedankt voor de tip ;)
1. C70 2.5T "98

KW-speed

Owja en ik ga van motorcode B5254T ga ik naar B5234T4
1. C70 2.5T "98

KW-speed

Weet er iemand trouwens een goed leverancier voor zuigers en drijfstangen? (Behalve european tuning)
1. C70 2.5T "98

leons850