redelijke vraagprijs 1998 volvo V70R Auto.

Gestart door The Driver, 19-01-2005 20:52:24

Vorige topic - Volgende topic

The Driver

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Powerpete

blijft nog steeds dat het vreselijk weinig is......

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Keesjan

voor 9650 euro's zou ik zeggen, zet hem maar op de oprit en ik maak nu ter plaatse het geld over per telebankieren.
afgezien daarvan zou ik hem dezelfde avond te koop aanbieden voor minstens 15000 euro.
je mag jezelf behoorlijk in de handjes knijpen om zo'n auto voor dat geld aangeschaft te hebben.

The Driver

ik heb voor de verandering is een bezine tank lang echt heel rustig gereden. Dit waren wel alleen maar stadsritjes. en met accelereren niet boven de 2500 uitkomen. Natuurlijk wel af en toe een keertje 4000 toeren gehaald bij een inhaal actie. Maar mijn ECU blijft 14.7 liter aangeven terwijl ik mijn meter had gecleard na de nieuwe tank benzine. Dus ookal rij ik echt als een oma, dan zuipt dat kreng nog steeds 1 op 6.8  :o :o is dit normaal??
Want met mijn normale rijstijl ( wat een stukje vlotter is dus rond de 3500 tot 4000 toeren) is het verbruik nauwelijks anders!!! Is dit normaal?

cheers,
H

Keesjan

Hugo,

Volgens mij houdt de boardcomputer het gemiddeld verbruik van de afgelopen tijd vast. Doet hij bij mij ook (S70).
Als je echt als een oma rijdt, en goed op je voet let, moet je hem maar eens op het actuele verbruik zetten. Dan zul je zien dat het actuele verbruik een stuk lager is. Wanneer je een snelwegrit maakt en het gemiddelde verbruik weer "voor" zet, zul je zien dat het gemiddelde verbruik langzaam terug loopt met tienden van punten.
Tenzij je natuurlijk een stukje snelweg in Duitsland pakt met snelheden van 180 km/u ;-)
Maar even goed moet je een R natuurlijk niet kopen voor z'n zuinigheid. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!!

mr T

Citaat van: hugo op 23-01-2005 13:36:07
ik heb voor de verandering is een bezine tank lang echt heel rustig gereden. Dit waren wel alleen maar stadsritjes. en met accelereren niet boven de 2500 uitkomen. Natuurlijk wel af en toe een keertje 4000 toeren gehaald bij een inhaal actie. Maar mijn ECU blijft 14.7 liter aangeven terwijl ik mijn meter had gecleard na de nieuwe tank benzine. Dus ookal rij ik echt als een oma, dan zuipt dat kreng nog steeds 1 op 6.8  :o :o is dit normaal??
Want met mijn normale rijstijl ( wat een stukje vlotter is dus rond de 3500 tot 4000 toeren) is het verbruik nauwelijks anders!!! Is dit normaal?

cheers,
H

Een r koop je niet om als een oma te rijden.... Met mijn r haalde ik op lange stukken met de cc standen van tussen de 11 en 12 l/100km wat ong. klopte met het tanken. Zodra er even file kwam of er wat meer in de stad gereden werd was het gebruik hoger. Volgens mij verschilt het nogal per auto, andere forumleden halen zeer acceptabele verbruikswaardes met hun rawd's.
Gr. Marcel

The Driver

jullie hebben gelijk! een R is om van te genieten. Lekker 150 met Jimmie Hendrix op de achtergrond zo naar spanje knallen  8), ik kan niet wachten op de zomer!

Nog een vraagje, als ik een haakse bocht enthausiast neem dan begint het buitenste voorwiel al snel te piepen, en heeft de wagen meer de neiging om met de neus rechtdoor te gaan dan met de kont te zwiepen. is dit normaal gedrag van een 4wd als je op zen (naar mijn gevoel dan) limiet zit. Of ligt dit aan mijn winterbanden??

cheers,
Hugo

RRRRR_Ramon

Maar mijn ECU blijft 14.7 liter aangeven terwijl ik mijn meter had gecleard na de nieuwe tank benzine.

De boardcomputer reset je pas helemaal als je het knopje meer dan 10 seconden vasthoudt op bijvoorbeeld de stand van het verbruik. Hou je hem korter ingedrukt dan reset ie alleen de stand die je voor hebt staan. Dus op gemiddeld verbruik te kort resetten dan blijft je gemiddelde snelheid bijvoorbeeld bewaard. Je ziet dan ook het blokje wat voor de verschillende functies staat verspringen.

Verder blijft €9650,- heel weinig geld voor een '98er V70R. Ik betaalde ruim 2 jaar geleden nog €5000,- voor een '93er 2.5 10V GLE Estate met 220k op de teller. Wel met nationale autopas (kilometerhistorie) en volledig ingevuld serviceboekje.

Knoppie dus meer dan 10 seconden ingedrukt houden voor volledige reset.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mathh

cheers,
H

Dit haal ik ook met mijn woon-werk en stadsritjes (14-17/100). Dat komt omdat je veel remt en weer optrekt. Waarschijnlijk ook nog de airco en de verwarming aan en het licht en de ruitenwissers en de stoelverwarming;)
Rij maar eens 100 km vloeiende B-weggetjes, zo konstant 80-100. De bak hoeft dan niet veel te schakelen, het blok hoeft niet hard te werken. Zit je zo op 12,5 liter.

En als je als een oma 100 gaat rijden op de autoweg haal je gegarandeert 10 liter op de 100.
Maar laat ik het niet merken ;D
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18