isolatie kabels

Gestart door Schnappi, 19-10-2014 10:23:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schnappi

Heb zojuist de kap losgehaald van de motor (kap waar Volvo op staat) waaronder de bobines zitten, het viel me op dat alle isolatie materiaal kapot, verpulverd is, bedradings ligt haast bloot.

Moet men deze kabels vervangen of kan men dit zou laten zitten?

kan men isolatietape gebruiken onder deze kap?

Ook valt het me op dat de kabel die onder kap loopt en naar buiten loopt ook al aardig verpulverd is (isolatie dan).

hebben hier meer mensen last van dit probleem?




maruska

ik heb al die isolatie (plastic) vervangen door nieuw. vrij makkelijk, omdat er een snede in het geribbelde spul zit. gewoon bij conrad besteld. waarom ? omdat de draden zo meer beschermd zijn tegen de warmte van het blok, door een stukje isolatie (en luchtbrug).
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Schnappi

heb jij Maruska, daar toevallig een part nummer van bij Conrad?

kan deze namelijk niet vinden :(

855T5+

Citaat van: Schnappi op 19-10-2014 11:11:00
heb jij Maruska, daar toevallig een part nummer van bij Conrad?

kan deze namelijk niet vinden :(

Zit hier iets tussen? Gewoon PVC.
Maruska heeft't druk dit weekend ;D :eusa_whistle:
Volvo: Mutatis Mutandis


vincen tdi

Onder de kap bij de bobines/bougies wordt het als het goed is wel iets warmer dan 140 graden
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

855T5+

Volvo: Mutatis Mutandis

MEN-O

Citaat van: maruska op 19-10-2014 10:54:35
ik heb al die isolatie (plastic) vervangen door nieuw. vrij makkelijk, omdat er een snede in het geribbelde spul zit. gewoon bij conrad besteld. waarom ? omdat de draden zo meer beschermd zijn tegen de warmte van het blok, door een stukje isolatie (en luchtbrug).

Potverdikke ! dat wist ik dus niet, dat er een snede in zat, want ik zag er namelijk tegenop om de kabels los te maken om een nieuwe eroverheen te schuiven...

Volgens de garage is bij mij 1 bobine overleden omdat olie de kabel(s) had aangetast. (Onder de afdekplaat waar TS over spreekt)

razorx

Zoek op de Conrad site even op Silvyn.
Let wel op het temperatuur bereik. ;)

daanium

Citaat van: vincen tdi op 19-10-2014 12:00:06
Onder de kap bij de bobines/bougies wordt het als het goed is wel iets warmer dan 140 graden

Citaat van: razorx op 19-10-2014 12:47:56
Zoek op de Conrad site even op Silvyn.
Let wel op het temperatuur bereik. ;)

Maar ze hebben (bij Conrad) geen 'Silvyn' die hoger gaat dan 140 graden.
Is die dan tóch gewoon goed? Of kun je beter voor een andere kijken?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

140 graden moet je het wel mee redden.