Hoe lang moet je ongeveer rijden

Gestart door Volvo comfort, 31-01-2005 13:41:49

Vorige topic - Volgende topic

Volvo comfort

Ik woon nogal dicht bij mn werk  ...10 minuten rijden...

Maar nu vraag ik mij af .. ???

Hoelang moet ik nou rijden om na 1 x starten de accu weer op niveau te krijgen...

Binnenkort laat ik een standkachel inbouwen ...maar dan ben ik bang dat de accu de geest gaat geven... :o

Wat denken jullie

Reitse

Ik denk dat je auto meer te lijden heeft van de koude starts en het niet opwarmen. Er is me ooit wijsgemaakt dat als je accu leeg is geweest en je bent met startkabels op weg geholpen dat je dan half uurtje snelwegkilometers zou moeten maken om accu weer bij de les te krijgen...

thuur

Vuistregel na een normale start: 15 tot 20 minuten (afhankelijk van hoe snel je motor aanslaat en de leeftijd van de accu).

Als je je accu helemaal hebt leeggestart (wat overigens een flink klap is voor een accu in deze temperathuuren) moet je idd minstens een half uur rijden. Vanaf 3 kwartier weet je zeker dat ie vol is ;)

Ik heb een naamloze accu die nu in de 7e winter zit en waarvan de platen meer dan een cm hebben drooggestaan en ik m leeggestart heb een maandje terug (auto verzopen ::)), en ik maak ook veel ritjes van ca. 10 minuten. Als het beneden de 5 graden is en de auto staat buiten (of na 2 nachten in de garage) merk ik een duidelijk verschil in het geluid wat de startmotor draait. Gebaseerd op ervaring denk ik dat ik de auto binnen 3 startpogingen aan moet hebben, anders is het feest voorbij.. Gelukkig start het autootje altijd binnen 1 tot 3 omwentelingen van de startmotor ;)

Gr 8)

Keesjan

Hoi Koos,

Het is een dooddoener hoor, ik weet het...... maar koop een mooie stevige fiets en laat die prachtige volvo van je lekker in de weekends toeren.  ;)
Dan heb je ook minder onderhoud nodig en houd je brandstofkosten in je zak.
Aan de andere kant, heb je de auto nog niet zo lang en wil je natuurlijk iedere mogelijkheid benutten om erin te rijden.
Als je accu na starten en die twee korte ritjes per werkdag niet helemaal vol raakt, dan trekt dat wel weer recht als je in het weekend een wat langere rit maakt.

Keesjan

Volvo comfort

Citaat van: Keesjan op 31-01-2005 19:01:55
Hoi Koos,

Aan de andere kant, heb je de auto nog niet zo lang en wil je natuurlijk iedere mogelijkheid benutten om erin te rijden.
Als je accu na starten en die twee korte ritjes per werkdag niet helemaal vol raakt, dan trekt dat wel weer recht als je in het weekend een wat langere rit maakt.

Keesjan

Kijk jij begrijpt het ;)

En anders moet ik halverwege de week op mn werk maar aan de acculader zetten.... ;)

Over fietsen daar denk ik niet aan ...ik zeker fietsen en dan hoor ik ineens een roffel voorbij rijden..... :'(

En ik wordt al moe als ik naar een fiets kijk ;D

Esveldt

Kooz,

Zet er een diesel accu in heb ik ook!

Paul