merkwaardig remgedrag....

Gestart door blauweroffel, 29-10-2014 21:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

IK heb het volgende probleem met mn blauwe 855 T-5

Een aantal weken geleden merkt ik tijdens het remmen dat er een slinger in de auto zat: hij trok naar rechts, dan naar llinks en vervolgens rechtuit. Met stuur los idem. Hoe harder je remde , hoe groter de uitijk naar links en rechts. Als je voorzichtig begon met remmen dan merkte je niets.

Sinds deze week voelt het rempedaal erg hard aan: je moet vrij hard trappen en het remmen begint wat "later" en het remvermogen neemt af.
Schijven en blokken rondom zitten er ong 20.000 km op
Dus tijd voor actie en de auto bij de garage gezet (ik heb er geen tijd voor en ook geen echt verstand)

Wat kan het zijn? Zelf verdenk ik (als leek) de rembekrachtiger. De garage heeft het over een vacuumlek.. maar weet het niet zeker. Bovendien (zegt ie) kan hij de betreffende vacuumpomp niet vinden want deze zit niet op de verwachte plek.......IK heb mn beide volvo's er in onderhoud  en de man heeft er echt wel kaas van gegeten.

Daarnaast vroeg hij zich af of de volans er wel onder "horen". Het linker voorwiel raakt nl bij indraaien naar links
een drempel op de wielkast precies midden bovenin. (auto is fabriek af verlaagd) Rechts geen probleem
Ik zei hem dat het niet aan het formaat kan liggen, tenzij de banden te groot zijn.(realiseer ik me nu)
Wat hoort er standaard op volans te zitten.

Maar mijn belangrijkste vraag: wat zou er aan de hand zijn met de remmen?

BR

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

blauweroffel

Citaat van: elmarconi op 29-10-2014 21:08:06
Hangende remklauw?

Heeft ie vorig jaar wel last van gehad: veel schrapende geluiden, maar hij remde toen wel beter en ook gewoon rechtuit

BR

volvobug

Als de beste man een vacuumpomp zoekt voor de rembekrachtiging in een benzineauto heeft hij er toch minder verstand van (of ik.....  :eusa_think:)?

Je veerzitting kan ook ook door zijn. Sowieso is voor het zoekerige remgedrag de vraag of veerzittingen, veerpootlagers, draagarmrubbers, fuseekogel en stuurkogels wel allemaal goed zijn. En de remmerij moet gangbaar zijn
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 29-10-2014 21:32:47
Als de beste man een vacuumpomp zoekt voor de rembekrachtiging in een benzineauto heeft hij er toch minder verstand van (of ik.....  :eusa_think:)?

Je veerzitting kan ook ook door zijn. Sowieso is voor het zoekerige remgedrag de vraag of veerzittingen, veerpootlagers, draagarmrubbers, fuseekogel en stuurkogels wel allemaal goed zijn. En de remmerij moet gangbaar zijn

Helder....De draagarmen voor zijn voor de vakantie vervangen, de stab stangen zitten er ook zon 20.000 onder.
Ik heb via pb ook al de tip over de veerschotels gehad: als die kapot zijn kan dat het zoekerige gedrag verklaren tijdens het remmen.

Dus dat ga ik morgen iig vertellen bij de garage.

Nu nog op zoek waarom ie zo slecht remt: harde pedaal, en laat reageren en vervolgens gewoon slecht remmen...

BR

Ludo

De (vacuum)terugslagklep op de rembekrachtiger, kan wel verantwoordelijk zijn voor een verminderend remvermogen.

blauweroffel

Citaat van: Ludo op 29-10-2014 21:53:17
De (vacuum)terugslagklep op de rembekrachtiger, kan wel verantwoordelijk zijn voor een verminderend remvermogen.

Ah, ik doe hier weer kennis op!! (thanks Ludo en anderen!)
En nu de (domme?) vraag: waar zit de rembekrachtiger?
En betekent dit dat de bekrachtiger vervangen moet worden?

BR

Sbv

nee enkel de terugslagklep

blauweroffel

Citaat van: Sbv op 29-10-2014 21:57:00
nee enkel de terugslagklep

Ik ga morgen echt met een goed gevoel naar de garage!! ;D

BR


blauweroffel


V70 400K+

Zijn de draagarmen orgineel Volvo of imitatie's. En goed aangebracht? Zelf ervaring dat Imitaties er na enkele weken zelfs de rubbers er alweer uit liggen en speling hebben. Voelt idd zoals je het omschrijft. Remmen en links/rechts zoekerige beweging.

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

blauweroffel

Citaat van: V70 400K+ op 30-10-2014 00:14:30
Zijn de draagarmen orgineel Volvo of imitatie's. En goed aangebracht? Zelf ervaring dat Imitaties er na enkele weken zelfs de rubbers er alweer uit liggen en speling hebben. Voelt idd zoals je het omschrijft. Remmen en links/rechts zoekerige beweging.

De draagarmen zijn origineel volvo en door mijzelf onder deskundige begeleiding van een garage in Goor gemonteerd. Heb toen ook de alu bussen in de achterassen vervangen.


BR

-D©©©L-

Standaard op volans, 205/45R17
Stuurkogels nog op orde ?

blauweroffel

Citaat van: -D©©©L- op 30-10-2014 09:38:23
Standaard op volans, 205/45R17
Stuurkogels nog op orde ?


Ga ik morgen navragen, kon door mn werk vandaag niet bij de garage langs....maar hij zou bellen als hij meer wist...en er is niet gebeld.
Morgenvroeg weet ik meer

BR