Automaat geflushed

Gestart door basjordans, 21-01-2005 22:54:45

Vorige topic - Volgende topic

basjordans

Dankzij de vele berichten en uitleg op dit forum heb ik het vandaag (na een paar dagen aarzelen) aangedurfd om mijn automaat te flushen.
Olie aan de peilstok was licht bruin dus ik dacht dat het wel mee zou vallen met de olie....niet dus!
Ruim 10 liter volledig zwarte, waterdunne olie afgetapt! :o

Nieuwe olie erin en hij schakelt zo zacht als boter!

Vreemd was alleen dat geen enkele auto-onderdelen zaak in de omgeving ooit van Dexron IIE gehoord had, alleen van IIIG etc.  ???
Staat wel in de Haynes manual.

Dus maar olie bij de Volvo dealer gehaald.

Iedereen bedankt voor de bijdragen die deze actie voor mij tot een goed einde hebben doen komen!

mehn

Valt wel mee hè. Lijkt ingrijpender dan het is  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

basjordans

Ik ben letterlijk UREN op dit forum beziggeweest en heb er ALLE berichten over gelezen.

Had zelfs al tegen mijn vrouw gezegd dat zij niet met haar auto weg mocht voor het geval ik de zaak niet meer in elkaar zou krijgen ;D.

Uiteindelijk 100% meegevallen, alleen steeds vullen duurde erg lang ivm kou en montage nieuwe slangklem was even erg spannend! Gelukkig had ik er maar vast 2 gehaald ;D

mathh

Toch knap dat je dat je eerst alle informatie gelezen hebt en er gewoon alleen aan begonnen bent. Dat lees je niet zo vaak bij nieuwe forumleden 8)
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

thuur

Citaat van: mathh op 22-01-2005 19:29:26
Toch knap dat je dat je eerst alle informatie gelezen hebt en er gewoon alleen aan begonnen bent. Dat lees je niet zo vaak bij nieuwe forumleden 8)

Mwoah....... ;)

Gr 8)

Tom5R

Toch moet ik heel eerlijk zeggen: ik had ook onderhand alles al gelezen, maar was vanmiddag toch maar even harstikke blij met de hulp (nou ja hulp, hij heeft zowat alles gedaan) van Rad! Dat was ook nog eens service aan huis, GEWELDIG !!

mijn automaatje schakelt weer als de spreekwoordelijke......... Wat was dat ook alweer? Geeft niet, hij schakelt dankzij het vervangen van de ATF (dextron III) helemaal super. Ondanks dat ze bij de dealer zeiden: Waarom ga je wisselen, nergens goed voor, ik zou het niet doen enz enz: het verschil is echt goed te voelen, dus echt aan te raden.

Voor 10 liter ben je de man!

Nogmaals (en iedereen mag het horen): RAD bedankt!

Tom

Rad

Graag gedaan Tom, was gezellig.
Ben blij dat het ook echt geholpen heeft, je enthousiaste reactie tijdens de proefrit na afloop zei genoeg!!

Yackall

Citaat van: Tom5R op 29-01-2005 20:08:21

10 liter olie voor alleen de AT?? Da's best veel toch?

Als ik de verhalen dus goed begrijp zit het flushen van een AT niet in het standaard onderhouds-programma? Dus grote kans dat het bij mij nog nooit gebeurd is? Heeft iemand enig idee wat een dealer er voor zou rekenen als ik het zou laten doen bij mijn grote beurt? Of woont Rad in de buurt van Hoofddorp?   ;) ;D

mehn

Citaat van: Yackall op 02-02-2005 11:16:09
Citaat van: Tom5R op 29-01-2005 20:08:21
10 liter olie voor alleen de AT?? Da's best veel toch?

Ja, maar je moet de bak spoelen, een gedeelte van de de 10 liter komt er dus ook weer uit.
Ik heb eerst de olie zo veel mogelijk afgelaten, dezelfde hoeveelheid weer bijgevuld en ben toen gaan spoelen -> in totaal 13 liter gebruikt  ;)

XC60 D4 AWD:

basjordans

Hoofddorp - Huizen is een kwartiertje rijden toch? Ik help je graag hoor!  :D
Volvo dealer zit ook 5 minuten bij mijn huis vandaan (voor klemmetje)

855-Champagne

10 liter  is aan de krappe kant (mijn mening)
Er zit iets van 7,5L in de bak daar heb je dan wat vermening bij.
Denk dat het beter is om aan de 13L te zitten weet je dat alle oude olie er wel uit is
Ik had 15L nodig maar had dan ook te veel afgetapt

Rad

Zoals ik elders al zei: hier komt een mini-spoel-meeting aan!
Misschien even kijken of er meer mensen zijn die hun AT willen flushen door een apart topic te openen. Doe je het gewoon met een paar man tegelijk...

Scheelt ook materiaal (slangen, trechters).

Tip: wacht tot het buiten wat warmer is of verwarm de olie een beetje, dat gaat veel sneller met gieten! (minder stroperig). Tom en ik zijn een uur langer bezig geweest omdat de olie zo dik was...

mehn

Doen we, ik help wel mee  ;)

XC60 D4 AWD:

Tom5R

Dus eh, ik moet mijn slang, trechtertje, olieopvangbakonderleggerplasticgrondzeil etc maar weer uit de vuilnisbak halen voor de recycling? :-\

Heerlijk, zo'n soepel schakelende automaat! :)

En ja, bij mij bleek 10 liter genoeg te zijn, toen kwam er al helderrode olie uit!

Groeten,

Tom

Bas850

Zet maar op die meeting ik wil de mijne ook graag doen. En Huizen vind ik een mooie lokatie!

Bas
"to finish first, you first have to finish"