afslaan

Gestart door Derks, 17-02-2003 20:05:45

Vorige topic - Volgende topic

Derks

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat de motor bij koud weer wel eens wil afslaan.
Dit doet hij echter alleen als ik ook de stoelverwarming of achteruit verwarming heb aanstaan.
Tijdens het rijden geen probleem, maar bij het stilstaan voor het eerste stoplicht, verliest hij, of te veel toeren, of hij slaat geheel af.
Het komt alleen voor bij echt koud weer, en dan alleen bij de eerste paar stoplichten. Met de verwarmingen ( electrische) uit komt het euvel eigenlijk niet voor.

Enig idee ? ( wil eigenlijk wel wegrijden met een lekker warme stoel)

ps. garage heeft al wel het smoorhuiskleppen o.i.d. schoon gemaakt, maar geen resultaat.

groeten Derks

Dreamer2

Welke motor en brandstof?
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Roy V70R

CiteerSinds enige tijd heb ik het probleem dat de motor bij koud weer wel eens wil afslaan.
Dit doet hij echter alleen als ik ook de stoelverwarming of achteruit verwarming heb aanstaan.
Tijdens het rijden geen probleem, maar bij het stilstaan voor het eerste stoplicht, verliest hij, of te veel toeren, of hij slaat geheel af.
Het komt alleen voor bij echt koud weer, en dan alleen bij de eerste paar stoplichten. Met de verwarmingen ( electrische) uit komt het euvel eigenlijk niet voor.

Enig idee ? ( wil eigenlijk wel wegrijden met een lekker warme stoel)

ps. garage heeft al wel het smoorhuiskleppen o.i.d. schoon gemaakt, maar geen resultaat.

groeten Derks

Lijkt op een electrisch probleem, op het moment dat je alle electrische componenten aanzet trekt ie zoveel stroom van je accu dat het toerental teveel zakt om de motor aan de praat te houden.
Laat je accu even testen of nog beter, zet er een andere in.
Weet haast zeker dat het probleem dan verholpen is.

Suc6.

Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

tin_vervo

dynamo ook maar ff testen

denkweb

Slaat ie dan links- of rechtsaf??

(flauw he ;-) )

Derks

CiteerWelke motor en brandstof?

Was ik vergeten er bij te zetten: GLT 92 2,5 20V (euro 95)

De accu kan op leeftijd zijn, maar checken ze dat niet bij de beurten?