sleutel vast in stuurkolom

Gestart door willemvandenbos, 07-11-2014 09:06:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willemvandenbos

Moge allemaal, mijn naam is Wim van den Bos en ben sinds lange tijd Volvo enthousiast en eigenaar(van een mooie C-70 cabrio en 960 sedan). Lid van zowel de 850 club als 700 vereniging. In mijn zoektocht naar een mooie en betaalbare V70 met niet te veel kilometers en automaat loop ik tegen een, goed ogend, exemplaar aan van 1999 waar de contact-sleutel vast zit in de stuurkolom. Ik ben dit zelf in de afgelopen 30 jaar dat ik met old/youngtimers bezig was nog niet tegen gekomen en kan 1,2,3 op dit forum ook niet vinden.

Iemand ervaring mee??

vrg

Wim vd Bos, Assen
Willem van den Bos

Ewout Schalkwijk

Heb ik twee jaar geleden gehad. Gelukkig stuur niet in stuurslot. Verder kon de sleutel niet gedraaid worden. Auto laten afslepen naar de lokale garage en een splinternieuw slot besteld. Dit heb ik gedaan omdat ik niet wilde dat ik met verschillende sleutels moest gaan werken.

Als dat niet uitmaakt, dan kun je natuurlijk ook voor een gebruikt slot gaan. Volgens mij is het niet typisch iets wat veel voorkomt.


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Lakos

Hallo,

Dit hebben wij ook ervaren. Bij ons was het een doorgebrande remlichtschakelaar.
Gr.

KIM

Op deze automaat zit waarschijnlijk een shift lock. Deze shift lock wordt o.a. door de remlichtschakelaar aangestuurd. Ook kan het knopje naast de pook blijven hangen.
In dergelijke gevallen gaat de sleutel niet uit het slot.

The Demon

Citaat van: Lakos op 07-11-2014 21:10:04
Hallo,

Dit hebben wij ook ervaren. Bij ons was het een doorgebrande remlichtschakelaar.
Gr.
Verklaar je nader.
Nog nooit gehoord dat een defecte remlichtschakelaar een vastzittende sleutel in het contactslot kan veroorzaken.  :eusa_think:  :eusa_wall:

)()()sT

Lees eens één post boven je.....



;D

The Demon

Citaat van: )()()sT op 07-11-2014 21:27:25
Lees eens één post boven je.....



;D
Die stond er nog niet toen ik poste.  ;D

UserID6342

Allemaal leuk en aardig maar de shiftlock schakeling is puur mechanisch met een klein stukje electronica erin.  Mechanisch qua ijzeren bekabeling en alles kan er zo tussen uit.  Heb ze hier al zat omgebouwd op een X70 ! Wat het contactslot aangaat is het een soort metalen pen die bezij de stuurkolom zit en het contactslot ingaat, deze kun je er zo uithalen zonder enig probleem !  Het contactslot werkt daarna gewoon normaal (als zonder shiftlock). Flikker die kabel en meuk ergens boven de trappelplaat en je hebt nergens geen last meer van.

Idem voor de pook, sommige zijn met en sommige zijn zonder en beide zijn zo uitwisselbaar (of het werkt dan wel of niet) maar het belangrijkste is dat je de sleutel zo uit contact kunt trekken op standje 0 !!

willemvandenbos

Dank voor de response, ik ga er mee aan de slag
Willem van den Bos