Even voorstellen : V70R-SAFFRON

Gestart door V70R-SAFFRON, 07-11-2014 23:26:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Automaat heeft 10 pk minder, want automaat  :P

Zonder gekheid, onze automaat heeft een 16t (240pk) en de handbak een 18t (250pk) turbo, zijn respectievelijk een '97 er en '98er.

jas

Zal tegen mijn pa zeggen dat hij daar in de buurt rond moet kijken naar een saffron, hij rijdt daar regelmatig rond met een 2004 V70R.
(Richting van Grury, dicht bij jou?)

V70R-SAFFRON

Bedankt voor je reactie V70R^2 , ik heb me vergist met het 850R blok :)
Dus de vermogen zijn nog altijd hetzelfde nu er een handbak in zit neem ik aan?

Precies Jas , grury ligt hier niet ver van daan , maar er moet nog wel wat aan de saffron gebeuren voor dat ie de weg op kan ... :(

)()()sT

Ja ;)

Mijn blauwe is ook omgebouwd naar handbak en heeft ook nog een 16T (zoals de automaat standaard had, al heb ik er nu een met schuine flens). Een af-fabriek R handbak heeft zoals V70R^2 al zei een 18T.

In feite kun je je setup met 16T & handbak vergelijken met een *70 T5; die hebben zowel handbak als automaat een 16T en ~240 pk.

Hele mooie wagen trouwens!

V70R-SAFFRON

Bedankt joost ;),
Ik heb trouwens gezien dat bijde van je V70R's op gas rijden , wij zijn mischien ook van plan om een gasinstallatie in onze R te laten leggen maar dan moet eerst de motor weer gezond zijn .
Zijn de kosten van een gasinstallatie veel hoger bij een turbo motor of valt dat nog wel mee?

innocenti

Welkom hier. Ik heb een Vialle LPI installatie in mijn R. Nu 240000km met de R op gas gereden en bevalt goed.
In NL ben je volgens mij rond de €2200 kwijt voor de installatie.

V70R-SAFFRON

We gaan over de gasintallatie na denken,
Verders heb ik vandaag de carterpan onder de v70R uitgehaald , en zoals werwacht is een drijfstanglager versleten. Er zit minimaal speling op de 2de drijstang . Het probleem is dat we de dop niet hebben om de drijfstang bouten los te maken .
Wat soort dop hebben we daarvoor nodig?

UserID6342

Uit mijn hoofd een Splinedop 11, maar een gewone dop past ook hoor als je het voorzichtig doet.

)()()sT

Ik had nog niet gereageerd, maar David (Innocenti) had al een indicatie gegeven.
De blauwe V70 is de enige turbo-auto waar ik het zelf in heb laten liggen, dat was in 2008.
In dat jaar had ik al eens een 855 GLT laten voorzien van LPi en dat kostte €2300,- en later de V70R voor €2600,-

Tegenwoordig zijn de kosten wat lager geworden.