Even voorstellen : V70R-SAFFRON

Gestart door V70R-SAFFRON, 07-11-2014 23:26:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R-SAFFRON

Beste volvo liefhebbers,

Na een paar jaar rondneuzen op het forum besluiten we ons toch even voor te stellen (mijn vader en ik).
Ik ben luke , 21 jaar oud en studeer nog altijd .Mijn vader heet Hans en is 57.
We wonen nu al 12 jaar in Frankrijk met heel de familie ( mijn moeder , twee broers , mijn vader en ik).

We zijn sins 14 jaar in het bezit van een volvo 850 2.0 10v break op LPG met inmiddels 320 000km op de teller.
Naa veel rijplezier met onze eerste volvo (en nog altijd) hebben we toch bestloten om er een 2e te zoeken met iets meer vermogen.
Dit is dus een 850 2.4 20v GLT geworden uit 1996 , terug geimporteerd uit Amerika (keystone) in een super staat , die ook op LPG rijdt.
Altijd al auto freak geweest en sins onze eerste 850 zijn we ook volvo fan geworden.
Qua onderhoud doen we alles zelf , ik ben zelf van jongs afaan met brommers en crossmotoren begonnen en langzaamaan met autos (maar er blijft nog altijd veel te leren!).
Uiteindelijk was onze ultieme volvo toch wel echt een volvo 850R, maar na een aantaal jaaren zoeken zijn we op deze gevallen:



En dit is hem geworden, een volvo V70R AWD SAFFRON . Valt nog wel iets of wat aan te doen maar is verders in goede staat (een beetje vies op de foto).
We gaan probeeren er iets moois en nog sneller van te maken!

M.vr.groet
Hans en Luke

volvobug

Citaat van: V70R-SAFFRON op 07-11-2014 23:26:10
Beste volvo liefhebbers,

Na een paar jaar rondneuzen op het forum besluiten we ons toch even voor te stellen (mijn vader en ik).
Ik ben luke , 21 jaar oud en studeer nog altijd .Mijn vader heet Hans en is 57.
We wonen nu al 12 jaar in Frankrijk met heel de familie ( mijn moeder , twee broers , mijn vader en ik).

We zijn sins 14 jaar in het bezit van een volvo 850 2.0 10v break op LPG met inmiddels 320 000km op de teller.
Naa veel rijplezier met onze eerste volvo (en nog altijd) hebben we toch bestloten om er een 2e te zoeken met iets meer vermogen.
Dit is dus een 850 2.4 20v GLT geworden uit 1996 , terug geimporteerd uit Amerika (keystone) in een super staat , die ook op LPG rijdt.
Altijd al auto freak geweest en sins onze eerste 850 zijn we ook volvo fan geworden.
Qua onderhoud doen we alles zelf , ik ben zelf van jongs afaan met brommers en crossmotoren begonnen en langzaamaan met autos (maar er blijft nog altijd veel te leren!).
Uiteindelijk was onze ultieme volvo toch wel echt een volvo 850R, maar na een aantaal jaaren zoeken zijn we op deze gevallen:



En dit is hem geworden, een volvo V70R AWD SAFFRON . Valt nog wel iets of wat aan te doen maar is verders in goede staat (een beetje vies op de foto).
We gaan probeeren er iets moois en nog sneller van te maken!

M.vr.groet
Hans en Luke


Nu dan met plaatje  ;)

Mooie R! Welkom hier en veel roffelplezier (maar dat hadden jullie al...).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Wat een lelijke kleur zeg....

;D

Bienvenu ici! 8)

cornelis-b

Welkom Hans en Luke. In welk deel van Frankrijk wonen jullie?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

t_w

Nice!
Goede kleur ook :)

Forum ga je nog wel plezier aan beleven. Een 'instant' vraagbaak.
Op een willekeurige technische vraag heb je vaak binnen een uur al een antwoord waar je wel wat mee kunt...

volvobug

Citaat van: t_w op 08-11-2014 10:02:52
....Op een willekeurige technische vraag heb je vaak binnen een uur al een antwoord waar je wel wat mee kunt...

of het nou over volvo's gaat of niet maakt niet uit  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70R-SAFFRON

Bedankt voor jullie reacties,

We wonen in het zuiden van bourgogne , met veel bochtige wegen en dus ideal om te roffelen !

We zullen zeker wel is wat technische vraagen hebben , en rekenen dus graag op jullie hulp ! :)
Verders zijn we vandaag onze V70R op gaan halen . We hebben hem op een aanhangwagen mee naar huis genomen want er is waarschijnlijk een drijfstanglager versleten (lichte "tik" in de ondermotor).





RoelNL

Heel veel suc6 met het opknappen van deze R in een Prachtige kleur.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

FGG

Welkom op 't Forum, Hans en Luke.

Mooie R.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70R-SAFFRON

Merci RoelNL en FGG ,

We gaan ons best doen !
Er komen binnenkort nog meer fotos :)


cornelis-b

Luke ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit een Franse V70 is of dat hij bv uit Nederland is gekomen. In de vele jaren dat wij door Frankrijk rijden kom je zelden Volvo's tegen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

dielie850

Welkom met deze mooie auto :D
Dat ligt toch ergens tussen Dijon en Lyon  :eusa_think:

V70R-SAFFRON

Dat klopt , er vallen hier weinig volvo's te zien ... De auto is een aantal jaren geleden uit duitsland geimporteerd . Wie weet is er maar 1 V70R SAFFRON in heel frankijk :D (ik ben er nog nooit tegen gekomen , en ook niet op internet).

Ja precies dielie850 , tussen dijon en lyon in , vlak naast de Morvan.

)()()sT

Mooi hoor, afgelopen zomer in die streek met de R Rondgetuft :)

V70R-SAFFRON

Hier nog een paar fotos van de R , heb hem gisteren gewassen dus ziet er weer als nieuw uit ! ;D





De auto is een paar jaar geleden van een AT naar Mt omgebouwd (is netjes gedaan , valt niet te zien dat het vooraf een AT was).
De motor is dus een B5234T6 met 240 PK en 310 N.m koppel . Een originele V70R hangeschakelt heeft een B5234T4 motor met 250 PK en 350 N.m koppel . Ik vraag me dus af waar het verschil in zit , want turbo enz. is allemaal hetzelfde . Komt het door de "originele" automaat van de auto dat hij minder vermogen heeft ? Of is het motor management gewoon aangepast omdat de automaten vaker iets kwetsbaarder zijn?

Luke,