problemen v70 2.5D

Gestart door christian, 22-01-2005 21:35:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

christian

Beste volvo rijders. Ik rijd al 260000 km probleemloos met met v70 2.5d aut. uit 1999 door het land. Nu ben ik bang dat het einde van deze auto begint te naderen. Ondanks dat ik altijd zonder mankementen heb gereden. Wat zou er de komende 100.000 km aan deze auto allemaal kapot kunnen gaan, of blijft hij gewoon lekker rijden als voorheen. Is mijn ongerustheid terecht of ben ik voor niets bezorgd. Ik zit dan te denken aan gloeispiralen, automaat, verstuivers, schokbrekers. Heeft iemand hier ervaring mee?? Of is het echt zo; Een volvo is niet kapot te krijgen?

toycar

Citaat van: christian op 22-01-2005 21:35:54
Een volvo is niet kapot te krijgen?


Zullen we het daar maar bij laten?

christian

verslijt een gloeispiraal en een automatische versnellingsbak dan niet?

denkweb

automaat, schokbrekers, gloeispiralen zijn mogelijk, maar hoeft niet.
Waterpomp (indien niet tijdig vervangen), rembekrachtigingspomp en slijtagedelen (uitlaat, aandrijfassen, e.d.) zijn ook mogelijk.

Goed onderhoud gehad in het verleden? Dan is er weinig om je druk over te maken. Ik mag er met 430k+ over meepraten :)

regiorunner

#4
Citaat van: christian op 22-01-2005 21:35:54
Beste volvo rijders. Ik rijd al 260000 km probleemloos met met v70 2.5d aut. uit 1999 door het land. Nu ben ik bang dat het einde van deze auto begint te naderen. Ondanks dat ik altijd zonder mankementen heb gereden. Wat zou er de komende 100.000 km aan deze auto allemaal kapot kunnen gaan, of blijft hij gewoon lekker rijden als voorheen. Is mijn ongerustheid terecht of ben ik voor niets bezorgd. Ik zit dan te denken aan gloeispiralen, automaat, verstuivers, schokbrekers. Heeft iemand hier ervaring mee?? Of is het echt zo; Een volvo is niet kapot te krijgen?



Ehm... ik heb nu net 490 000 kilometers erop, en heb in het verloop  (sinds 196 000) het volgende vervangen: 488 000 Gloeiers; 350 000 Draagarm links voor; 400 000 schokbrekers achter...) enneh oh ja; bij 370000 een uitlaat compleet (het duurste uit het rijtje) (moet bijgezegd worden dat dat door een verkeersdrempel is gekomen :-X

dit dus naast Schijven&Blokken (veel);Banden en ander slijtmateriaal :D Maak je dus voorlopig maar weinig zorgen ::)

george

Citaat van: christian op 22-01-2005 21:35:54
Beste volvo rijders. Ik rijd al 260000 km probleemloos met met v70 2.5d aut. uit 1999 door het land. Nu ben ik bang dat het einde van deze auto begint te naderen. Ondanks dat ik altijd zonder mankementen heb gereden. Wat zou er de komende 100.000 km aan deze auto allemaal kapot kunnen gaan, of blijft hij gewoon lekker rijden als voorheen. Is mijn ongerustheid terecht of ben ik voor niets bezorgd. Ik zit dan te denken aan gloeispiralen, automaat, verstuivers, schokbrekers. Heeft iemand hier ervaring mee?? Of is het echt zo; Een volvo is niet kapot te krijgen?


"Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest". :-*
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

BobaFett

Je kunt niet in de auto kijken. Zolang de auto goed rijdt, op zijn/haar tijd het onderhoud krijgt wat nodig is, gewoon blijven rijden.

Goede stelregel: bij de eerste serieuze kostenpost overwegen de auto te verkopen en naar iets anders kijken..

Een kilometerstand van 260k zegt niks, kijk maar naar Denkweb.
Mijn dame heeft een stand van bijna 270k en ik zou niet weten waarom de 5 ton niet gehaald kan worden.... Lekker doorroffelen  ;)

thuur

Citaat van: Boba Fett op 24-01-2005 11:01:33
Je kunt niet in de auto kijken. Zolang de auto goed rijdt, op zijn/haar tijd het onderhoud krijgt wat nodig is, gewoon blijven rijden.

Goede stelregel: bij de eerste serieuze kostenpost overwegen de auto te verkopen en naar iets anders kijken..

Een kilometerstand van 260k zegt niks, kijk maar naar Denkweb.
Mijn dame heeft een stand van bijna 270k en ik zou niet weten waarom de 5 ton niet gehaald kan worden.... Lekker doorroffelen  ;)

Ook een 'gezonde' stelregel is kijken of de reparatiekosten de dagwaarde van de auto niet overstijgen. Oftewel een "financiele total loss" check ;)

Overigens moet je je daar ook niet blind op staren. Sommige onderdelen slijten nu eenmaal, kijk maar naar de 'grootgrutters' in dat generiek spul: kwik-fit en dergelijke.

En als je de auto gewoon graag rijdt dan gewoon laten maken, niet zeuren, en met een goed gevoel verder roffelen ;)


Gr 8)

BobaFett

Citaat van: thuur op 24-01-2005 12:41:26
En als je de auto gewoon graag rijdt dan gewoon laten maken, niet zeuren, en met een goed gevoel verder roffelen ;)

Bedoel ik, want..... het blijft een roffel  ;D  ;D