Raar geluid als de motor koud is - heeft met remmen te maken

Gestart door crta23, 11-11-2014 19:59:43

Vorige topic - Volgende topic

crta23

Sinds kort als de motor koud is (bv s'ochtends) vlak nadat ik vertrek dus hoor ik een geluid ( klinkt als een motortje, iig iets dat gestart wordt) . Als ik dan ga remmen, bied het pedaal weerstand, totdat het vanzelf weg gaat of ik wat harder het pedal indruk. Na een poosje, een paar seconden, werkt alles weer gewoon goed.

Tot dat de auto weer een poosje stil staat en afkoelt. Het gebeurt nu iedere keer meteen na een paar meter als ik weg ga.

Geen lampjes, dus ook geen fout codes.

Ben benieuwd of iemaand me de weg kan wijzen. Alvast bedankt

855GLTvincent

Dat klinkt als een zelftest van de ABS. een soort knarsend geluidje. Onschuldig. Maar...!
Ik heb zelf nooit ervaren dat het remmen dan zwaarder gaat of het pedaal weerstand biedt.
Zou er wel even voorzichtig mee zijn. Het is toch redelijk essentieel om goed te kunnen remmen.
Heb je daarna, dus na het geluidje, ook nog dat het pedaal soms weerstand biedt?
Volvo C70 T5 Coupé, 07/02, Automaat (5), LPG G3, 202.000km
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate, 08/95, US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3, 136.000 mls / 217.000 km
Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96, Automaat, LPG G3, 400.000 km

crta23

Dank voor je snelle reactie.

Nee, nadat het geluid stopt, of ik de weerstand overwin (ik hoef niet te hard te drukken) is alles in orde.
De weerstand voelt als de abs weerstand bij het remmen op een glade weg.