Tanklepje, achterklep en stoelverstelling storing

Gestart door NielZ3qp, 12-11-2014 17:41:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NielZ3qp

Na 2 weken stilstand van de V70T5Classic blijkt dat het tankklepje niet meer open springt bij het bedienen van het knopje. De achterklep functie vanuit de deur deed het al niet meer maar de functie om de stoel elektrisch naar voren of naar achteren te schuiven doet het ook niet meer. Als je knoppen van het tankklepje en stoel bedient dan hoor je wel een relais klikken....

Iemand een idee?? Zit er ergens verband tussen de stoel en het tankklepje (relais o.i.d.)?
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

RoelNL

Heb ik ook gehad.

Als je de schakelaar die het tankklepje bedient (die achterin zit) wel hoort moet je iemand anders even op je tankklepje laten drukken zodat je tankklep wel open gaat, kun je in ieder geval tanken. Thuis kun je daarna je klepschakelaar even schoonmaken. Toen ik dat gedaan had deed bij mij alles het weer en nu nog steeds (alweer 2jaar geleden).

Als je de schakelaar niet hoort kun je beter gaan fietsen ;).

Dan kun je beter een nieuwe schakelaar bij de dealer bestellen en de volgende dag heel rustig naar dealer rijden om hem de op te halen.

Suc6 
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

NielZ3qp

Het schakelaartje bij het klepje hoor ik idd niet. Ik zal de boel maar eens los halen vandaag en er een mulitmeter bij pakken.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

NielZ3qp

Er blijkt dus geen relatie tussen de storingen. Stoel doet het weer, de schakelaar vraagt gewoon wat overtuiging en het klepje werkt ook weer. Ik heb de schakelaar even los gehad, uit elkaar gehad en opnieuw gesmeerd. Voor de zekerheid wel ff een gaatje geboord in het palletje wat je met de hand kunt bedienen en er een koortje aan gezet.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

henry classic v70

Citaat van: NielZ3qp op 14-11-2014 21:11:29
Er blijkt dus geen relatie tussen de storingen. Stoel doet het weer, de schakelaar vraagt gewoon wat overtuiging en het klepje werkt ook weer. Ik heb de schakelaar even los gehad, uit elkaar gehad en opnieuw gesmeerd. Voor de zekerheid wel ff een gaatje geboord in het palletje wat je met de hand kunt bedienen en er een koortje aan gezet.

:eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4