turbo druk probleem

Gestart door formijn, 15-11-2014 15:39:18

Vorige topic - Volgende topic

formijn

hallo,

Ik ben Formijn en kom uit het mooie Randwijk. Ik heb sinds kort een 850 t5 2,3 uit 96. hier is het een en ander aan gedaan:

Rica chip,
Forge blow of met turbo slang over t blok.
Druk meter in de auto.

Nou deed deze het prima tot een paar dagen geleden, ik heb nu het probleem dat de auto niet goed meer trekt en zelfs begint te trillen zodra je bovenb de 0,8/0,9 bar turbo druk komt. Zolang je onder 0.9 bar blijft is er dus niks aan de hand, dan trek de motor goed door en maakt de turbo geen gekke geluiden of ander fratsen. ook als je de motor op half gas veel toeren laat maken is er niks aan de hand, lijkt me dus niet dat er iets met de motor is. Je kunt wel gewoon vol gas geven tot de motor 0,9 bar berijkt......, het is ook niet dat je gelijk met de neus tegen de vooruit zit. de druk blijft ook oplopen, maar de motor trekt gewoon niet goed meer. wat ook apart is, is dat het probleem er in een keer was en niet steeds erger werd.

Ik werk zelf als monteur en ben dus gelijk opzoek gegaan. Wat ik als eerste gedaan heb is alle slangen bekeken, heb er toen 1 vervangen. Dat leek iets te schelen. Ik kon voor de rest niks vinden.(Kan natuurlijk met de neus gekeken hebben)
Daarna heb ik de blow of valve los gehad en gesmeerd. maar dit had geen effect.
Heb de auto daarna uitgelezen(knipper code) maar kreeg geen code's dus de lmm lijkt ook goed te zijn. Of geeft volvo daar geen code's voor?

Ik vraag me nu dus af wat er is, heb wel iets gehoord over de Dumpvalve op de turbo en de ontsteking?
wat zeggen jullie ervan?

alvast bedankt!

groet formijn

t5joost

Bougie kabels kunnen een probleem geven. Zijn dit originele? En hou oud zijn ze?

Piet

Een niet goed functionerende LMM hoeft niet altijd een foutcode te veroorzaken, maar meestal loppt ie dan stationair of onder lichte load ook niet lekker.
Ontsteking is wel verdacht van rotor, bobine, bougiekabels tot bougies zelf kunnen het dan zijn.

Slangetje tussen turbo en pijp naar intercooler niet lek?
Of ook zo'n beruchte : slangetje naar stationair regelaar niet gescheurd?

formijn

bedankt voor de reacties

heb de bougikabels met contact spray ingespoten, wat denk je? niks meer aan de hand!
probleem is dus voorlopig opgelost maar ik zet er maar snel nieuwen op.

ik dank jullie zeer!